Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je 10 novinek Ženevy 2017, které byste měli vidět na živých fotkách
8.3.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Ženevě se letos představila spousta novinek, těch opravdu zajímavých ale zase tak moc není. Těchto 10 byste podle nás měli mít „v merku”.
Ženevský autosalon roku 2017 právě žije svým druhým novinářským dnem. A slovo „žije” je letos opravdu výstižným popisem reality. Jen včera Ženeva poznala tolik novinek, že jsme jejich proudu nestačili ve „špičce” sekundovat ani třemi články vydávanými každou hodinu. Už dlouho jsme takový nápor na žádném autosalonu nezažili, a včerejších 28 vydaných článků jej výmluvně dokumentuje.
Když si ale tuto osmadvacítku projdete, kolik z oněch novinek vás opravdu zaujme. Dvě, tři, možná pět? Vystavovatelé se letos v Ženevě snaží, ale jen málokterý přišel s autem, které by posadilo publikum na zadek, ať už svým vzhledem, technikou, nečekaným odhalením nebo čímkoli jiným.
Takových novinek je v Ženevě přes 100 a můžete se v nich zkusit zorientovat s pomocí našeho speciálu. Dnes vám ale znovu nechceme ukazovat všechny, chceme vám předvést 10 z nich, které by vás z různých důvodů mohly či měly zajímat. Ani ty nemají z části potenciál posadit vás na zadek, reflektují ale po našem soudu to nejdůležitější, co se letos v Ženevě odehrává. Tady je všech 10 na živých fotkách.
1. Novinky Škody
Stánek Škody tak trochu připomíná celý ženevský autosalon - novinek tolik, že je pomalu nezvládnete vyjmenovat, ale přelomového v podstatě nic. Jsme ovšem v České republice, domácí automobilku takového kalibru tu máme jen jednu a všechny její ženevské novinky jsou pro nás nějakým způsobem důležité. Ať už jde o motorové rošády, facelifty nebo nové verze. Včera jsme jim věnovali vlastní článek, kde najdete úplně všechny jejich fotky, tady vám z prostorových důvodů ukážeme od každého modelu tři.
2. Honda Civic Type R 2017
Honda svého času začala mít pocit, že když se ji sportovní modely samostatně nevyplatí, škrtne je ze svého portfolia a jen vydělá víc. Jenže dopadlo to jinak. Ztráta sportovní image vedla i k poklesu zájmu o verze, které sportovní nejsou, za což jistě mohl i fakt, že také ony slevily ze svých někdejších ambicí. V posledních letech je Honda zpátky a i s novým Civicem to myslí trochu jinak. Už ten standardní se tváří trochu jako ministr války, i když s tříválcem pod kapotou je to spíše ministr beznaděje. Nový Type R detailně představený včera bude s 320 koňmi pod kapotou skutečně mlátit a ničit, podle Hondy i historické tabulky Nürburgringu. Také proto tu je.
3. VW Arteon
Většina premiér Volkswagenu probíhá asi takto: kdosi na pódium přiveze auto pod plachtou, najedou hostesky, dramatická hudba, plachta letí dolů a publikum kouká, kde se za odhaleným vozem v popředí skrývá ta novinka. „Ne, to je ona!” ozve se po chvíli z prvních řad, následováno vlažným potleskem. Premiéra Arteonu vypadala úplně jinak - spadla plachta a publikum se začalo hromadně dívat na vstupenky, jestli jsou opravdu na večírku koncernu Volkswagen. Arteon je nečekaně šik, okouzlil už při prvním odhalení a nové fotky na tom asi těžko něco změní.
4. Nissan Qashqai 2017
Faceliftovaný Nissan Qashqai je tu paradoxně z přesně opačného důvodu - modernizace tohoto modelu by si v rámci jeho „tichovodního” mletí břehů kde kdo ani nevšiml. Všímat si ho ale je třeba, je to nejprodávanější SUV světa a také u nás si vede velmi dobře. Živé fotky následují, podrobné představení je vám též k dispozici.
5. Porsche 911 GT3 2017
Inovované Porsche 911 GT3 je tu jako živoucí důkaz toho, že když se vám něco nelíbí, máte křičet. A i že pouhé „tlachání” na internetu může leccos změnit. Porsche před pár léty udělalo obrovskou a dodnes nepochopitelnou chybu, když u jedné ze svých ikon přepřáhlo z ručního řazení na automatické. Na výtky reagovalo s arogancí, tlak ze strany zákazníků i fanoušků byl ale tak velký, že po pár letech mu nezbylo než kapitulovat - 911 GT3 má teď manuál zpátky. A jsme docela zvědavi, co to udělá s cenami vozů jako je 911 R - ta je nyni v podstatě tímtéž v bledě modré.
6. Volvo XC60 2017
XC60 je další z tichých vod meloucích svět SUV. Člověk by čekal, že nejprodávanějším prémiovým SUV bude něco německého, však Audi, BMW a Mercedes dělají takových aut na sakry. Jenže žádné nestačí švédskému matadorovi. Jeho nová generace vypadá tak dobře, že si v Německu budou asi chvíli drbat hlavu. Jen škoda, že Švédové dávají konkurenci prostor zbytečným bazírováním na nesmyslně malých motorech - stejně jako u nové XC90 je pro XC60 maximem čtyřválec.
7. Hyundai i30 kombi
Auto vyráběné v České republice, oblíbené v České republice a přímo mířící proti nejprodávanějšímu vozu České republiky. Co více by mělo českého automobilistu zajímat... Nové Hyundai i30 kombi má tu moc zaujmout, navíc stojí slušné peníze a v základu nevnucuje tříválec.
8. McLaren 720S
U nás je každá premiéra nového McLarenu trochu přehlížena, neboť - i když snad každý ví, co to je McLaren a co byl McLaren F1 - věhlas tohoto jména ve světě silničních aut není zdaleka takový jako u italské konkurence. Právě ta by se přitom měla bát nového 720s, auta, které „nakreslila věda”. Je technicky tak propracované, že technici Ferrari i Lamborghini už musí v tuto chvíli sedět ve svých kancelářích a vymýšlet své odpovědi. Britský stroj je zbrusu nový a má moc zašlapat konkurenční sporťáky hluboko do země.
9. Alpina B5 BiTurbo 2017
Nová B5 uchvacuje v mnoha ohledech. Je šik, je luxusní, je komfortní a je sakramentsky výkonná. Je tak rychlá, že jde dokonce o nejrychlejší Alpinu všech dob - stovku za 3,5 sekundy a 330 km/h žádný ze starších modelů nezvládal. Novinka to umí a klidně ji můžete mít i v kombíku.
10. Nové italské supersporty
Vždycky, když Italové přijdou s novým sporťákem, je to událost hodná pozornosti. V Ženevě je jich znovu několik, my ale dnes chceme zmínit Ferrari 812 Superfast a Lamborghini Huracán Performante. To první možná má superhloupé jméno, ale podívejte se na něj do detailu nebo si o něm počtěte. Je to automobilový vrchol svého druhu.
Špičkový Huracán sice obchází kontroverze kvůli jeho údajnému výkonu z Nordschleife, ale ať už ji dal za 6:52, 7:02 nebo 7:12, je to úchvatné dílo hodné obdivu. Nakonec, i to, co z něj můžeme vidět, bere dech...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva