Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Corolla 2014 pro Evropu: konečně s více detaily a 60 fotkami
11.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) O nové generaci Corolly pro Evropu jsme vám už leccos řekli, nyní si ale můžeme vše shrnout a doplnit o zatím neviděné a neslyšené.
Tyto dny sice patří goodwoodským sporťákům a sporťáčkům všeho druhu, ještě před měsícem tomu ale bylo úplně jinak. Tehdy jsme netrpělivě čekali na odhalení nové generace Toyoty Corolla a byli jsme docela mile překvapeni, když jsme viděli tohle. Jak se ale rychle ukázalo, vizuálně nečekaně atraktivní iterace japonské klasiky je vyhrazena pouze Spojeným státům, v Evropě a v na mnoha dalších místech světa se musíme smířit s tímto. Žádná tragédie, jen cestu z vlastního stínu si Corolla podle nás nenašla - konec konců si stále sami můžete porovnat Corollu USA a pro Evropu bok po boku.
I když design byl jasnou věcí od momentu prvního odhalení, v případě techniky evropského provedení jsme trochu tápali. Zpráva z premiéry s Michaelem a Marilyn sice řekla více, pořád to ale byly takové útržky. Až nyní Toyota vyrukovala s kompletní tiskovou zprávou doplněnou o mnoho desítek fotek pořízených pod širým nebem a to je ideální příležitost si vše podstatné zrekapitulovat a dodat navíc to, co zatím nepadlo. Tak se do toho pojďme pustit.
Design exteriéru ani kabiny znovu rozebírat nebudeme, finální rozměry karoserie bychom ale probrat mohli. Asi nepřekvapí, že jedenáctá generace vozu je zatím tou největší a slibuje dosud nejprostornější interiér. Vděčit za to má hlavně rozvoru mezigeneračně prodlouženému o 100 mm (2 700 mm), důležitá je ale jistě i dostatečná délka, která nabrala 80 mm (4 620 mm), šířka zvětšená o 15 mm (1 775 mm) a výška 1 465 mm, která se jako jediná oproti předchůdci o 5 mm zmenšila. Velikost zavazadlového prostoru činí 452 litrů, což je také více než kdy dříve, když se oba převisy karoserie dohromady o 20 mm zmenšily.
Tohle už jsme ale tak nějak věděli, o nabídce motorů jsme dosud měli pouze kusé informace. Nyní tedy můžeme dodat, že Corolla 2014 Made for Europe bude nakonec k mání nikoli se dvěma, ale hned se čtyřmi benzinovými motory. Informace o jednom nabízeném dieselu platí.
Začneme-li u onoho méně početného stáda, pak coby naftový motor bude k mání výlučně jednotka 1,4 D-4D s výkonem nejvýše 90 koní a točivým momentem maximálně 205 Nm. O přenos těchto cifer na kola (pochopitelně přední) se bude starat šestistupňová manuální převodovka, s níž vůz vykáže normovanou kombinovanou spotřebu 3,8 litru nafty na 100 km (99 g CO2 na kilometr, to je náhoda...). Dynamické parametry automobilka zatím neudává.
V případě benzinů poslouží za základ čtyřválec 1,33 Dual VVT-i s výkonem až 99 koní a 128 Nm točivého momentu. Opět s šestistupňovým manuálem si v kombinovaném režimu řekne o 5,6 litru benzinu na 100 km. O něco málo výše pak míří 1,6 Dual VVT-i se 122 koňmi a 154 Nm, která si s manuálním šestikvaltem řekne o 6,6 litru benzinu na 100 km. Může být ovšem spojena i s automatem Multidrive S (CVT), kdy spotřeba údajně klesne na 6,3 litru.
Těsně pod vrcholem benzinové nabídky se nachází znovu 1,6, jde ale o novější jednotku Valvematic, která disponuje až 130 koňmi a 160 Nm a známe ji třeba z modelu Auris. V tomto případě známe znovu jen kombinovanou spotřebu ve výši 6 litrů benzinu na 100 km. Vrcholným benzinem je nakonec 1,8 Dual VVT-i se 140 koňmi a 174 Nm, pro nějž je ale standardem automat typu CVT, který mu má dopomoci ke spotřebě 6,4 litru benzinu na 100 km.
Úplně vyčerpávající informace to tedy stále nejsou a ani z těch obchodních zatím neřekneme vše. Především tedy neznáme české ceny, ale pokud zůstanou alespoň výbavové stupně stejně nazvané a podobně naspecifikované, pak i u nás můžeme počítat s výbavami Live, Active a Lounge s celkem zajímavou paletou prvků čítající třeba i palubní systém Toyota Touch 2.
Tohle ale ještě budeme muset upřesnit, pořádnou sadu nových fotek a dvě videa si ale můžete prohlédnout okamžitě.
Nová Corolla pro Evropu to konečně pořádně vybalila před fotografy...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Tissot Sprintu Martin, senzačně druhý dojel M. Marquez včera 15:57
- PP získal v Le Mans Aron Canet, 9. Filip Salač včera 15:47
- Pole Position získal v Le Mans David Alonso včera 14:53
- Pole získal v rekordu i s pádem Jorge Martin včera 12:45
- Jorge Martin zajel nový rekord 10.5.2024
Nejnovější články
- VW přiznal, že elektromobily jsou moc drahé, slova finančního šéfa vyvolala u zaměstnanců zděšení
včera - Nejlepší obrana je útok? Pancéřované auto od jihoafrické firmy má na střeše kulomet, v útrobách diesel 4,5 V8
včera - Citroën začal prodávat auta se dvěma kabinami a ničím za nimi. Nejde o apríl ani optický klam
včera - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.11. 22:50 - abgx1
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.11. 22:49 - Filip
- Suzuki obecně 05.11. 21:54 - jarka
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.11. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 18:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.11. 08:18 - honziss
- Koupě lakované Octavie 05.11. 07:27 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch