Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota FT-1 Vision GT a FT-1 Graphite: budoucí Supra opět na scéně
14.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Zatímco závodní provedení FT-1 je určeno pro hru Gran Turismo, šedého exempláře se návštěvníci Concours d'Elegance mohou dotknout.
Již nějakou dobu se ví, že nová Toyota Supra bude a že vznikne na základech konceptu FT-1. S tím se Toyota vytasila v rámci hry Gran Turismo 6, souběžně s virtuální verzí však vznikl i reálný exemplář. Ten nyní automobilka ohákla do grafitově šedého laku, s jakým hodlá ohromit návštěvníky víkendové Concours d'Elegance v americkém Pebble Beach. Pravda, původní červená barva by asi v tomto směru zafungovala mnohem lépe, Toyota však prohlašuje, že nový lak lépe odráží realitu. A navíc byl prý inspirován kostýmy superhrdinů, což je zejména ve Spojených státech velmi populární téma.
Stranou laku se ovšem nezdá, že by koncepční FT-1 prošlo další evolucí. Tedy až na interiér, kde se rovněž dočkáme nových barev. Jinak ale nová verze odpovídá originálu, svou pozornost tedy můžeme přesunout k závodnímu provedení FT-1 Vision GT. To existuje jen ve formě virtuálního exempláře, přičemž majitelé Playstationu a hry Gran Turismo 6 si jej mohou bezplatně stáhnout od září (stejně jako novou verzi standardního FT-1).
Ačkoliv se ovšem nejedná o realitu, některá fakta o závoďáku jsou více než zajímavá. Vůz totiž nepohání hybridní technika, ale klasický spalovací motor. Jeho objem či počet válců nebyl zveřejněn, poslední generace Toyoty Supra však pod kapotu dostala třílitrový šestiválec. Je tedy možné, že minimálně ve virtuálním světě japonská automobilka tento agregát použije znovu, přičemž výkon má být patřičně vysoký.
Oproti standardnímu provedení pak FT-1 Vision GT profituje ze širšího rozchodu kol či nafouklých blatníků, pod kterými se skrývají větší kola a závodní pneumatiky. Nechybí ani větší vstupy vzduchu zajišťující lepší chlazení, mohutné zadní křídlo a extrémní difuzor pak navyšují přítlak. Souběžně s nimi se pak na zádi objevuje brzdové světlo ve stylu Formule 1, snížena byla i světlá výška.
Tím nám ale stávající informace končí, další zřejmě Toyota odhalí až o víkendu v Pebble Beach. Dá se ovšem předpokládat, že kupříkladu na ověření výkonu závoďáku si budeme muset počkat až do první zářijové virtuální projížďky.
Toyota FT-1 Graphite
Toyota FT-1 Vision GT
Zdroje: Toyota, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva