Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu

Z doby plné motorových diet odchází Passat CC středem. Designová proměna je vcelku významná, z motorů mu ale zůstal i atmosférický šestiválec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu

3.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z doby plné motorových diet odchází Passat CC středem. Designová proměna je vcelku významná, z motorů mu ale zůstal i atmosférický šestiválec.

Dnešní doba je v mnohém zvláštní. Pod taktovkou rozličných, zejména pak evropských regulací kráčí vývoj aut směrem, jenž se odchyluje odchyluje od představ řady dílčích skupin zákazníků. Při představení nové generace nebo faceliftu nějakého modelu je pak kolikrát s nadšením vítáno pouhé zachování statu quo. Inovace pro regulace zkrátka nejsou obvykle vítány tak jako ty činěné s vidinou okouzlení zákazníků a ač nepochybujeme o tom, že většina auditoria tyto změny „neřeší”, ti, kteří tak činí, jsou vždy dobře slyšet.

Jedním z technických prvků, který dostává v posledních měsících a letech pořádně na frak, jsou objemnější, atmosféricky plněné motory. Nevíme sice o tom, že by někdo někomu něco provedly, z důvodů popsaných v našem někdejším článku se ale při měření normované spotřeby paliva jeví být méně úsporné než ty „menší”. Dokud bylo na zákazníkovi, jestli využije jiných předností těchto agregátů a nebo vsadí na normovanou spotřebu, vídali jsme je v mnoha autech, neboť řada lidí dobře věděla, že papírová a skutečná realita nejsou vždy to samé. Od příštího roku je ale jakákoli nadlimitní normovaná spotřeba tvrdě pokutována Evropskou unií a výrobci už musejí dělat motory hlavně pro normy. Tedy co nejmenší a tedy i pokud možno přeplňované, neboť jinak z dvoutřetinového či polovičního objemu kýžený výkon nedostanete.

V nedávné době jsme se tak stali svědky hotové motorové eutanazie. O své objemné šesti- nebo osmiválce s atmosférickým plněním přišla i auta jako je třeba nové BMW 3, Audi A4 či A5 a třeba i takové BMW 5 F10 si ponechalo v nabídce jediný atmosférický třílitr doslova s odřenýma ušima. Minimálně v případě koncernu VW jsme tedy čekali, že k ledu letos pošle i motor 3,6 V6 dostupný v Passatu nebo Superbu ale podle všeho se to nestane. Volkswagen jakožto automobilka totiž právě představila dlouho očekávaný facelift modelu Passat CC a jeho motorová nabídka zůstává nezměněna.

Neděláme si tedy příliš velké iluze o tom, že by VW chtěl tento motor v nabídce zanechat, však zrovna v Passatu se musí (snad krom USA) prodávat hůře než u Audi nebo BMW, patrně jej nemá čím jiným nahradit. Přesto je to dobrá zpráva pro ty, pro něž je středobodem poptávky podobný motor, u VW dnes najdou zastání a dá se očekávat, že šestiválec si po faceliftu udrží v nabídce i česká Škoda Superb.

Mezi „benzíny” si tak do Passatu CC můžete nadále pořídit agregáty 1,8 TSI, 2,0 TSI a 3,6 V6 FSI s výkony 160, 211 a 300 koní, na naftovou strunu hrají motory 2,0 TDI naladěné na 140 resp. 170 koní. Stejně jako dosud bude moci všechny motory následovat šestistupňová manuální převodovka nebo automat DSG, pouze pro přetřásanou nejvyšší motorizaci bude standardem automat a pohon všech kol. Spolehněte se na dílčí rekuperaci brzdné energie i systém start and stop.

Zatímco technicky je prakticky vše při starém, designově se toho změnilo vcelku dost. Vůz má přepracovanou příď i záď, přičemž v obou případech pozbyl části své dosavadní „kulatosti” a vsadil na ostřeji řezané linky. Na předku tak můžeme vidět nová, hranatější světla s nezbytnými LED pro denní svícení, lichoběžníkovou masku chladiče se vskutku bohatým chromováním a jiný nárazník se zvýrazněným prostorem pro mlhová světla.

Na zádi je tomu podobně, když nejviditelnější změnu představují hranatější koncová světla opět s LED, nový nárazník a kupodivu i víko zavazadlového prostoru. A nebyl by to správný facelift, kdyby do nabídky nepřibyl nějaký ten nový design litých kol a pár nových barev karoserie.

Změn uvnitř se zdá být minimum, tisková informace tak hovoří hlavně o zlepšeném fungování automatické klimatizace a upravená nabídce obložení palubní desky a čalounění ostatních částí vozu. Rozšířena má být standardní výbava, která mj. zahrnovat bi-xenonová světla, rádio VW 310 s CD přehrávačem nebo systém pro rozeznání únavy řidiče. Nabídka těchto prvků se ale může lišit v závislosti na trhu, a tak raději počkejme, až faceliftované dvojité C dorazí do českých ceníků Volkswagenu.

VW se dále chlubí šíří nabídky příplatkových bezpečnostních prvků jako je Side Assist Plus (varování před vozidly v mrtvém úhlu zpětného zrcátka), Lane Assist (systém pro udržování jízdního pruhu), Dynamic Light Assist (automatické přepínání tlumených a dálkových světel) nebo systémem rozeznáváním dopravních značek. To všechno ale, pokud se nemýlíme, nabízel Passat CC i dosud, ale chápeme, že opakování je i matka propagace.

Původně jsme premiéru tohoto modelu pro rok 2012 očekávali již na autosalonu ve Frankfurtu, nakonec se ale ukáže až za 14 dní v Los Angeles. Že by se největší část z dosud prodaných 270 000 „cécéček” prodala v USA? Je to velmi pravděpodobné. Bez ohledu na to se ale vůz zdá být na další tři roky života na obou stranách Atlantiku připraven důstojně.


Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 1 - VW Passat CC 2012 facelift 01Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 2 - VW Passat CC 2012 facelift 02Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 3 - VW Passat CC 2012 facelift 03Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 4 - VW Passat CC 2012 facelift 04Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 5 - VW Passat CC 2012 facelift 05Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 6 - VW Passat CC 2012 facelift 06Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 7 - VW Passat CC 2012 facelift 07Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 8 - VW Passat CC 2012 facelift 08Volkswagen Passat CC 2012: facelift bez downsizingu - 9 - VW Passat CC 2012 facelift 09
Volkswagen Passat CC s faceliftem pro rok 2012

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.