Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo S90 2016 oficiálně: elegantní karoserie skrývá techniku XC90
2.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ 83 foto, 2 videa) Elegantní, luxusní, s BMW řady 5 na mušce - takové je čerstvě odhalené Volvo S90. Pod kapotou ale najdeme jen čtyřválce, třebaže stakoňové.
Na oficiální odhalení Volva S90 jsme čekali kratší dobu, než se zdálo - automobilka po dnešním úniku poslala do světa kompletní fotosadu a také spoustu informací k chystané novince. Zjišťujeme, že záď vypadá trochu podivně nejen na fotkách, které byly součástí onoho úniku.
Příď ukazuje nové světlomety s LEDkami denního svícení ve tvaru kladiva, které jsou dost podobné těm na XC90. Design se oprostil od těžkých linií sedanů Volvo předešlých let, přesto však působí majestátně a elegantně. A právě elegance je slovo, které ve spojení s S90 používá samo Volvo. Všimněme si také překvapivě krátkého předního převisu, který eleganci přidává.
Podle vzhledu kabiny bude na zadních místech jistě spousta prostoru, což je potřebné, chcete-li soupeřit s vozy jako Audi A6 nebo BMW řady 5. Přesto, na rozdíl od druhé generace Škody Superb, vypadá vůz dobře; budeme se opakovat, ale slovo elegance se znovu dere na mysl. Zapomenete na něj ovšem při pohledu na záď vozu, která působí, jako by na ní něco chybělo.
Interiér je dost podobný tomu v XC90, středové konzoli dominuje na výšku orientovaný displej infotainmentu a určitě také ovládání klimatizace, protože dedikovaný panel tu nevidíme. Naopak rádio bude možno ovládat klasickými tlačítky, soudě dle fotografií. Jinak čekejme kůži a dřevo, podobně jako v XC90, s maximální orientací na komfort posádky.
Po stránce palubních technologií počítejme se všemi možnými elektronickými pomocníky, které vás napadnou. Je tu také funkce Pilot Assist, která na dálnici zvládne částečně autonomní jízdu - chytí se namalovaných čar a podle nich zatáčí. Novinkou je také vylepšený systém City Safety, který umí ve dne i v noci detekovat velké zvíře, třeba losa, a řidiče buď varovat, nebo rovnou začít brzdit.
Novinka bude, jak je již známo, postavena na platformě SPA, na které stojí i nová XC90. Z předního převisu se může zdát, že by se tu daly čekat motory umístěné podélně, ale tak to jistě nebude, platforma SPA znamená motory vpředu napříč a pohon předních nebo všech kol. A je připravena na zástavbu plug-in hybridu, takže očekávejme i čtyřsetkoňovou variantu T8.
Podíváme-li se na nabídku Volva XC90, kromě verze T8 vidíme dva benzínové motory o výkonech o 254 a 320 koní a dva diesely, které nabídnou 190 a 225 koní. Všechny jsou spojeny s automatickou převodovkou a nic jiného asi nelze dost dobře předpokládat ani u S90. Minimálně u silnějších verzí benzínu i dieselu čekejme i čtyřkolku.
Kromě sedanu má přijít na svět i kombík, označený V90, který po stránce techniky a technologií nebude od S90 příliš odlišný. Standardní verze se ukážou začátkem příštího roku. Mohl by ale dorazit také ve verzi Polestar, která by se snažila navázat na úspěch kombíku 850 v závodní sérii BTCC. Čtete správně, závodní kombík - Volvo tehdy vybralo karoserii kombi pro její lepší aerodynamické vlastnosti.
"Když se podíváte na Audi a jeho rychlé kombíky, je to zajímavá propozice," uvedl Nick Connor, výkonný ředitel britské divize Volva. "Verze Polestar je pravděpodobnější u kombíku než u sedanu, protože máme odkaz na 850 v BTCC, ale napřed musíme přijít se standardními modely, než si můžeme jít hrát," naznačil plány.
Volvo S90 také patrně bude mít v hledáčku americký trh, protože to bude Detroit v lednu příštího roku, kde si tohle auto odbude výstavní premiéru. Očekávejme ho samozřejmě také v Ženevě v březnu a právě tam bychom mohli vidět i kombík. Do prodeje by S90 a V90 měly dorazit někdy v příštím roce, snad už v jeho první půlce.
Volvo S90 nejlépe vystihuje slovo elegance, říká značka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 3 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva