VW Tiguan XL nafocen bez maskování i v Evropě, vypadá menší než Kodiaq

16.8.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Zdání u koncernových vozů často klame. Prodloužený Tiguan, který se stane součástí větší rodiny, totiž dosahuje stejných rozměrů jako české SUV.

Tento víkend jsme vás mohli seznámit s konečnou podobou Škody Kodiaq, tedy alespoň většiny z ní. Vůz se sice oficiálně představí až 1. září, nicméně mladoboleslavská značka již vypustila do světa nemalé množství detailů. Jejich seskládáním do jednoho obrázku nám vykrystalizoval zejména pohled na bok, kde si můžeme povšimnout především dlouhého rozvoru a většího zadního převisu. Důvod je prostý a tkví ve třetí řadě sedadel, kterou si za příplatek budete moci pořídit.

Proč zde ale o tom hovoříme? Zejména kvůli Volkswagenu Tiguan XL, který byl nově nafocen bez maskování také na evropských silnicích. Všeobecně se totiž má za to, že oba vozy dostanou do vínku prakticky totožné proporce. Při vizuálním srovnávání se ovšem zdá, že varianta od Škody bude o trochu mohutnější.

Je ale otázkou, zda to tak ve skutečnosti bude, nebo jde jen o vizuální dojem daný odlišným tvarováním zadního bočního okna. Vozy nemusí být stejně dlouhé, mluví se však o tom, že Tiguan XL v oblasti rozvoru přeroste základní provedení o 110 mm, ve výsledku tedy nabídne 2 791 mm. Tedy naprosto stejně jako Kodiaq. V rámci délky by se pak měl zvětšit o nějakých 20 cm na 4,7 metru, což je opět rozměr Škody.

Veškeré indicie tedy nasvědčují tomu, že mechanicky půjde o jednovaječná dvojčata o velmi podobné délce, která se budou lišit zejména vzhledem. A to nikoliv pouze odlišnými logy či světlomety, ale kupříkladu také oním tvarem zadního bočního okna. Odlišné budou také nárazníky, lemy blatníků či spodek karoserie, na pohled to zkrátka budou dvě jiná auta.

Srovnávání s českým SUV ale již nechme stranou, místo toho se soustřeďme pouze na zástupce německé značky. Ten bude součástí širší rodiny, než se původně plánovalo, a jejíž expanze se očekává během dvou tří let. Kromě základní varianty a provedení XL má dorazit také kupé, které bude sdílet rozvor s pětimístným modelem. Vůči němu však přidá na stylu.

Šéf divize kompaktních vozů Volkswagenu Jochen Böhle pak dodává, že stále ještě nebylo rozhodnuto, zda vůz bude nabízen s off-roadovým paketem umocňujícím nájezdové úhly jako jeho klasicky střižený příbuzný. Marketingový a prodejní tým se ovšem více kloní k ryze silničnímu zaměření, což by s ohledem na zmiňovanou vizáž dávalo smysl.

Rozhodnuto pak rovněž nebylo o výrobní lokalitě, ve hře je však jak Wolfsburg, tak i španělský Martorell. Tiguan XL ve srovnání s tím bude montován v Číně a Mexiku, což souvisí s jeho hlavními trhy. Na další informace je třeba vyčkat, přičemž debut prodloužené verze s ohledem na absenci kamufláže je nejspíše již za dveřmi.

Níže přikládáme tři fotografie přistiženého prototypu nové CX-5, další si můžete prohlédnout v galerii na Auto Express.

VW Tiguan XL nafocen bez maskování i v Evropě, vypadá menší než Kodiaq - 1 - VW Tiguan XL EU verze spy foto 01VW Tiguan XL nafocen bez maskování i v Evropě, vypadá menší než Kodiaq - 2 - VW Tiguan XL EU verze spy foto 02VW Tiguan XL nafocen bez maskování i v Evropě, vypadá menší než Kodiaq - 3 - VW Tiguan XL EU verze spy foto 03
Chystaný Volkswagen Tiguan XL byl nafocen také v Evropě, je stejný jako ten pro Čínu

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše