Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci prodloužili své SUV o 272 mm na délku a rozvor mu narostl o 112 mm. Na výběr dává pohon 4x2 či 4x4, pod kapotou ale nabízí jen 184 koní.
Na sklonku loňského roku jsme poprvé viděli Volkswagen Tiguan Allspace, tedy prodloužené provedení německého SUV. To ale bylo určeno pouze čínskému publiku. Navíc navzdory prodloužení o 22 centimetrů délky a 11 cm rozvoru zůstalo pětimístné. Nyní tu máme další „XL“ verzi, protentokrát určenou pro změnu pro Američany, kteří už sedm sedadel dostanou, a to dokonce bez příplatku.
Jde přitom o další specifický model postavený na modulární platformě MQB, která podepírá také Volkswagen Atlas. Vůči němu ovšem prodloužený Tiguan bude k mání za vyšší ceny, i když nebude dosahovat takových rozměrů. Koncipován je jako prémiové zboží, které má nabídku rozšířit v létě. Na oznámení konkrétních částek proto budeme muset ještě nějaký ten pátek vyčkat, Atlas má ale začínat na cifře okolo 30 000 dolarů, tedy asi 770 tisících Kč. Tiguan - v USA nebude nosit žádný přídomek - tedy pro Američany vážně nebude levné zboží.
Přesní zatím být nemůžeme, více vám ale povíme o technice, zejména pak o rozměrech. Délka oproti pětimístnému provedení narostla o 272 milimetrů na 4 704 mm, k tomu byl protažen rozvor, a to o 112 milimetrů na 2 791 mm. To přineslo prostor pro instalaci třetí řady sedadel, kromě ní je možné počítat také s druhou řadou posuvnou v podélném směru. Její sedadla jsou přitom dělena v poměru 40:20:40.
Ještě než vnitřní variabilitu opustíme, musíme dodat, že třetí řada sedadel je standardem pouze za předpokladu, že zákazníci sáhnou po základním pohonu předních kol. U příplatkové varianty 4Motion je již třetí řada sedadel volitelná. Obě provedení pohání přeplňovaný benzinový dvoulitr naladěný na 184 koní, se kterým je spřažen osmistupňový automat.
Pod kapotou nebude nabídka příliš květnatá, mnohem širší je výčet týkající se interiéru. Zde mají zákazníci k dispozici třeba digitální přístrojový štít, se kterým může být spárován multimediální systém Car-Net, navigace či systémy Apple CarPlay, Android Auto či MirrorLink. Mimo to tu máme třeba ještě příplatkovou prémiovou audio aparaturu Fender.
Nouze nebude ani o elektronické asistenty, tedy třeba adaptivní tempomat, detekci aut ve slepém úhlu, monitoring jízdních pruhů, autonomní brzdy či přednárazový bezpečnostní systém. Dále lze zmínit ještě panoramatickou střechu či zavazadelník, který je při využití pouze dvou řad sedadel o poznání větší než u základní pětimístné verze. Přesný objem ale značka nespecifikovala.
Volkswagen Tiguan dostal do vínku prodloužený rozvor, sedm míst tak má již v základu. Ovšem pouze u předokolky, navíc zatím jen v Americe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 56 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 56 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva