VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu

9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Němci prodloužili své SUV o 272 mm na délku a rozvor mu narostl o 112 mm. Na výběr dává pohon 4x2 či 4x4, pod kapotou ale nabízí jen 184 koní.

Na sklonku loňského roku jsme poprvé viděli Volkswagen Tiguan Allspace, tedy prodloužené provedení německého SUV. To ale bylo určeno pouze čínskému publiku. Navíc navzdory prodloužení o 22 centimetrů délky a 11 cm rozvoru zůstalo pětimístné. Nyní tu máme další „XL“ verzi, protentokrát určenou pro změnu pro Američany, kteří už sedm sedadel dostanou, a to dokonce bez příplatku.

Jde přitom o další specifický model postavený na modulární platformě MQB, která podepírá také Volkswagen Atlas. Vůči němu ovšem prodloužený Tiguan bude k mání za vyšší ceny, i když nebude dosahovat takových rozměrů. Koncipován je jako prémiové zboží, které má nabídku rozšířit v létě. Na oznámení konkrétních částek proto budeme muset ještě nějaký ten pátek vyčkat, Atlas má ale začínat na cifře okolo 30 000 dolarů, tedy asi 770 tisících Kč. Tiguan - v USA nebude nosit žádný přídomek - tedy pro Američany vážně nebude levné zboží.

Přesní zatím být nemůžeme, více vám ale povíme o technice, zejména pak o rozměrech. Délka oproti pětimístnému provedení narostla o 272 milimetrů na 4 704 mm, k tomu byl protažen rozvor, a to o 112 milimetrů na 2 791 mm. To přineslo prostor pro instalaci třetí řady sedadel, kromě ní je možné počítat také s druhou řadou posuvnou v podélném směru. Její sedadla jsou přitom dělena v poměru 40:20:40.

Ještě než vnitřní variabilitu opustíme, musíme dodat, že třetí řada sedadel je standardem pouze za předpokladu, že zákazníci sáhnou po základním pohonu předních kol. U příplatkové varianty 4Motion je již třetí řada sedadel volitelná. Obě provedení pohání přeplňovaný benzinový dvoulitr naladěný na 184 koní, se kterým je spřažen osmistupňový automat.

Pod kapotou nebude nabídka příliš květnatá, mnohem širší je výčet týkající se interiéru. Zde mají zákazníci k dispozici třeba digitální přístrojový štít, se kterým může být spárován multimediální systém Car-Net, navigace či systémy Apple CarPlay, Android Auto či MirrorLink. Mimo to tu máme třeba ještě příplatkovou prémiovou audio aparaturu Fender.

Nouze nebude ani o elektronické asistenty, tedy třeba adaptivní tempomat, detekci aut ve slepém úhlu, monitoring jízdních pruhů, autonomní brzdy či přednárazový bezpečnostní systém. Dále lze zmínit ještě panoramatickou střechu či zavazadelník, který je při využití pouze dvou řad sedadel o poznání větší než u základní pětimístné verze. Přesný objem ale značka nespecifikovala.

VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu - 1 - VW Tiguan 2017 prodlouzena verze prvni foto 01VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu - 2 - VW Tiguan 2017 prodlouzena verze prvni foto 02VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu - 3 - VW Tiguan 2017 prodlouzena verze prvni foto 03VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu - 4 - VW Tiguan 2017 prodlouzena verze prvni foto 04VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu - 5 - VW Tiguan 2017 prodlouzena verze prvni foto 05VW Tiguan „XL” podruhé odhalen. Neříká si nijak, sedm míst má v základu - 6 - VW Tiguan 2017 prodlouzena verze prvni foto 06
Volkswagen Tiguan dostal do vínku prodloužený rozvor, sedm míst tak má již v základu. Ovšem pouze u předokolky, navíc zatím jen v Americe

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama