Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s

(+ video) Zatím nejostřejší z britských placek Zenosu má výjimečné parametry. Oproti E10 S je ještě o 25 kg lehčí, přitom posílila až na 350 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s

21.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Zatím nejostřejší z britských placek Zenosu má výjimečné parametry. Oproti E10 S je ještě o 25 kg lehčí, přitom posílila až na 350 koní.

Velká Británie je zaslíbenou zemí pro rozličné minimalistické stroje donedávna neznámých značek s mnohdy ukrutnými nominálními, natož pak relativními výkony. Pravděpodobně už znáte silniční formule jako Ariel Atom či BAC Mono, právě k nim se nedávno přidal Zenos, který postupně přišel s modelem E10 a jeho ostřejší verzí S. První sliboval akceleraci na stovku za 4,5 sekundy, druhý za 4 sekundy. To rozhodně nejsou marné hodnoty, Zenos ale viděl ve své nabídce prostor ještě pro variantu R, která možnosti stroje posune ještě dále. A právě o té si dnes povíme.

Není překvapením, že jej společnost označuje jako nejrychlejší a nejúchvatnější vůz, který kdy vyrobila. I když ale těmto prohlášením ubereme onu relativitu, nelze říci, že by u Zenosu příliš přeháněli - jejich novinka totiž dostala motor, který Ford čerstvě montuje do nového Focusu RS. Pod kapotou či spíše za sedadly řidiče a spolujezdce si tak našel místo 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec z rodiny EcoBoost naladěný 261 kW (355 koní) v 6 000 ot./min a 475 Nm v 4 000 ot./min, jehož potenciál míří na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

To jsou jistě úctyhodné parametry, vůz ale oproti Zenosu E10 S ještě o 25 kg zhubl, a tak váží pouhých 700 kg. Jistě ne náhodou, při výkonu 350 bhp („britské” koně) pak vychází E10 R poměr výkonu a hmotnosti 500 koní na tunu, v PS je to dokonce 507 koní na tunu. Za takové situace není překvapením raketová dynamika - akcelerace na stovku (60 mph) za pouhé 3 sekundy, maximální rychlost pak činí 250 km/h.

Základní stavební prvky vozu jinak kopírují nabídku zbylých E10 a sestávají tedy hlavně z hliníku a karbonového kompozitu. Novinkou verze R jsou nastavitelné tlumiče Bilstein a výkonnější brzdový systém s novými předními kotouči i třmeny. Nová jsou také lehčí kola, která neodpruženou hmotnost snížila o 10 kg, celkový úspora hmotnosti 25 kg oproti E10 už zazněla.

Interiér vozu na oficiálních fotkách nevidíme, bude ale jistě znovu prostý a podle zveřejněných informací jej budou zdobit pouze TFT displej zobrazující řidiči to nejpodstatnější, kompozitní sedadla (na přání mohou být ještě lehčí, karbonová) a 4- (na přání 6bodové) pásy. Připlatit si zájemci mohou též za rychloupínací volant.

Pokud vás tato nabídka zaujala, připravte si 39 995 GBP (asi 1,55 milionu Kč), pro první zájemce je pak nachystáno i 15 kusů prvotní Drive Edition za 43 995 GBP (1,7 milionu Kč), která dostane specifické lakování, výkonnější brzdový válec, zmíněná příplatková sedadla a pásy, čalounění interiéru „karbonovou kůží” a hliníkovou řadičku. Přesnou dostupnost výrobce nezmiňuje, s ohledem na zmíněné očekávejme ale něco jako „k dispozici ihned”, alespoň pro objednání...


Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 1 - Zenos E10 R prvni 01Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 2 - Zenos E10 R prvni 02Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 3 - Zenos E10 R prvni 03Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 4 - Zenos E10 R prvni 04Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 5 - Zenos E10 R prvni 05Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 6 - Zenos E10 R prvni 06Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 7 - Zenos E10 R prvni 07Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 8 - Zenos E10 R prvni 08Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 9 - Zenos E10 R prvni 09Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 10 - Zenos E10 R prvni 10Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 11 - Zenos E10 R prvni 11Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 12 - Zenos E10 R prvni 12Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 13 - Zenos E10 R prvni 13Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 14 - Zenos E10 R prvni 14Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 15 - Zenos E10 R prvni 15Zenos E10 R dostal motor Focusu RS a 507 koní na tunu, stovku dá za 3 s - 16 - Zenos E10 R prvni 16
Zenos E10 R umí svými dynamickými parametry učarovat, cena přitom není z říše snů

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.