Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku

Detailů je zatím málo, ale nový systém odpružení má být exkluzivně v Citroënech a má se objevit v roce 2017. Které auto s ním přijde jako první, je otázkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Technika

Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku

25.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Detailů je zatím málo, ale nový systém odpružení má být exkluzivně v Citroënech a má se objevit v roce 2017. Které auto s ním přijde jako první, je otázkou.

Konec hydropneumatického odpružení Citroënu, které je charakteristické pro jeho větší auta od roku 1955, nemusí být tragédií, třebaže příznivci značky za něj rádi nebudou. Citroën chce totiž od roku 2017 uvést na trh nový systém odpružení, na kterém už nějakou dobu pracuje spolu s blíže neupřesněným subdodavatelem. Uvedla to generální ředitelka značky Linda Jackson.

Nový systém má být revoluční a má být exkluzivně ve vozech Citroën - a postupně se má dostat do všech Citroënů. To je ale asi tak všechno, co Jackson k novince prozradila, plány jsou tajné, stejně jako detaily principu fungování nového systému odpružení. Odmítla sdělit i to, zda se bude jednat o vzduchové odpružení či zda bude mít automatické vyrovnávání světlé výšky.

Slova o exkluzivitě pro Citroën znamenají samozřejmě, že novinku nedostane Peugeot, koncernový partner. Nedostane ji ale údajně ani značka DS, která je jakýmsi lepším Citroënem, a to přesto, že šéf DS Yves Bonnefront v minulosti oznámil, že i tahle divize zkoumá nějaký nový systém odpružení. „Máme příležitost získat nové technologie pro budoucnost Citroënu a jsem si jistá, že právě tahle nejlépe sedí k základním hodnotám Citroënu,” uvedla Jackson.

Budoucnost značky také zahrnuje méně modelů v nabídce. V současnosti značka Citroën nabízí 14 modelů a C1, miniauto vyvinuté a vyráběné ve spolupráci s Peugeotem a Toyotou. V budoucnosti má v nabídce být jen 7 modelů a C1, tedy celkem osm řad. Zůstanou také prodloužené verze pro čínský trh. Jestli do oněch sedmi modelů spadají i užitková auta, nevíme, ovšem je možné, že současná generace modelu C5 je generací poslední, neboť její prodeje jsou dost mizerné.

Anebo se dočká nástupce i přes špatné prodeje a bude to právě on, který v roce 2017 představí nové odpružení. Současná generace je na trhu od roku 2008, takže je otázkou, jestli vydrží sloužit ještě dva roky. Nechme se zatím překvapit, třeba něco odhalí už pařížský autosalon v září 2016.


Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 1 - Citroen C5 2012 nove 00Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 2 - Citroen C5 2012 nove 02Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 3 - Citroen C5 2012 nove 03Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 4 - Citroen C5 2012 nove 04Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 5 - Citroen C5 2012 nove 05Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 6 - Citroen C5 2012 nove 06Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 7 - Citroen C5 2012 nove 07Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 8 - Citroen C5 2012 nove 08Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 9 - Citroen C5 2012 nove 10Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku - 10 - Citroen C5 2012 nove 11
Současná inkarnace Citroënu C5 dostala pro rok 2012 facelift

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše