Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku
25.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Detailů je zatím málo, ale nový systém odpružení má být exkluzivně v Citroënech a má se objevit v roce 2017. Které auto s ním přijde jako první, je otázkou.
Konec hydropneumatického odpružení Citroënu, které je charakteristické pro jeho větší auta od roku 1955, nemusí být tragédií, třebaže příznivci značky za něj rádi nebudou. Citroën chce totiž od roku 2017 uvést na trh nový systém odpružení, na kterém už nějakou dobu pracuje spolu s blíže neupřesněným subdodavatelem. Uvedla to generální ředitelka značky Linda Jackson.
Nový systém má být revoluční a má být exkluzivně ve vozech Citroën - a postupně se má dostat do všech Citroënů. To je ale asi tak všechno, co Jackson k novince prozradila, plány jsou tajné, stejně jako detaily principu fungování nového systému odpružení. Odmítla sdělit i to, zda se bude jednat o vzduchové odpružení či zda bude mít automatické vyrovnávání světlé výšky.
Slova o exkluzivitě pro Citroën znamenají samozřejmě, že novinku nedostane Peugeot, koncernový partner. Nedostane ji ale údajně ani značka DS, která je jakýmsi lepším Citroënem, a to přesto, že šéf DS Yves Bonnefront v minulosti oznámil, že i tahle divize zkoumá nějaký nový systém odpružení. „Máme příležitost získat nové technologie pro budoucnost Citroënu a jsem si jistá, že právě tahle nejlépe sedí k základním hodnotám Citroënu,” uvedla Jackson.
Budoucnost značky také zahrnuje méně modelů v nabídce. V současnosti značka Citroën nabízí 14 modelů a C1, miniauto vyvinuté a vyráběné ve spolupráci s Peugeotem a Toyotou. V budoucnosti má v nabídce být jen 7 modelů a C1, tedy celkem osm řad. Zůstanou také prodloužené verze pro čínský trh. Jestli do oněch sedmi modelů spadají i užitková auta, nevíme, ovšem je možné, že současná generace modelu C5 je generací poslední, neboť její prodeje jsou dost mizerné.
Anebo se dočká nástupce i přes špatné prodeje a bude to právě on, který v roce 2017 představí nové odpružení. Současná generace je na trhu od roku 2008, takže je otázkou, jestli vydrží sloužit ještě dva roky. Nechme se zatím překvapit, třeba něco odhalí už pařížský autosalon v září 2016.
Současná inkarnace Citroënu C5 dostala pro rok 2012 facelift
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch