Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Mercedes E 350 a E 500 s novými motory v evropském střihu
4.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vzhledem k novým evropským regulacím můžeme ve zbytku letoška čekat ještě řadu změn v nabídkách benzinových motorů. Neunikl jim ani Mercedes třídy E.
Honba za co nejnižší papírovou spotřebou ještě nikdy nebyla tak aktuální jako nyní. Jak jsme však nedávno konstatovali při vyhlášení loňského vítěze v boji o snižování emisí CO2, není to až tak dobrá zpráva, jak by se mohlo zdát. Automobilky totiž s ohledem na velmi přísné pokuty za nedodržení prakticky nesplnitelných limitů emisí oxidu uhličitého, které nevycházejí z ničeho jiného než spotřeby paliva, zavádí především taková opatření, aby snížily spotřebu při eurotestech. A ty s jízdní realitou řady z nás nemají mnoho společného. Snadno se pak stane, že papírový pokles spotřeby o 20 procent nemá v případě vašeho jízdního stylu žádný reálný efekt, nebo má dokonce účinek záporný.
Recept na snížení normované spotřeby je obvykle velmi jednoduchý a vede přes snížení objemu motoru a instalaci přeplňování turbem, popř. kompresorem. Zejména u výkonnějších motorů nebo aut, u nichž lze očekávat vyšší zatížení, pak jde z hlediska praktického využití v naprosté většině případů o kontraproduktivní krok. Ale co se dá dělat, hlavně že tabulková spotřeba je nízká a pokuty nižší.
Tento přístup v dnešním automobilovém světě nemíjí prakticky nikoho, zejména ne evropské automobilky. A rozhodně se mu nevyhýbá ani Mercedes-Benz, který čerstvě představil nové motorizace pro sedan a kombi třídy E. Výše zmíněným způsobem jsou ale upraveny jen částečně.
První novinkou je instalace inovovaného benzinového šestiválcového tříapůllitru, který známe třeba již z nového Mercedesu C Coupe. Ten se dočkal pouze dílčích úprav a prodloužení převodů, neboť jej automobilka v tuto chvíli není schopna nahradit něčím jiným. Dá se však očekávat, že pozici tohoto motoru zaujme do budoucna menší přeplňovaný čtyřválec nebo šestiválec, jak se ostatně stalo v mnoha jiných případech.
Na každý pád, inovovaný Mercedes E 350 BlueEfficiency (jde opravdu o benzinový motor) má nově výkon zvýšený na 225 kW (306 koní), což je o 10 kW více než dosud. Také jeho nejvyšší točivý moment vzrostl, a to o 10 Nm na 370 Nm. S výkonem dále pracuje inovovaná převodovka 7G-Tronic Plus s prodlouženými převody, která jej posílá na kola zadní nápravy.
Takto vybavené Éčko zrychlí na stovku za 6,3 sekundy a dosáhne omezené rychlosti 250 km/h. Co je ale tím podstatným, normovaná kombinovaná spotřeba klesla o plných 20 procent na 6,8 litru na 100 km pro sedan a 7,0 litru pro kombi.
Mnohem „evropštější” inovace přináší další benzinová verze E 500 BlueEfficiency, kde se již odehrály klasické změny. Vůz je nově vybaven motorem 4,6 V8 s dvěma turbodmychadly namísto dosud nabízeného atmosférického pětiapůllitru. Výkon samozřejmě stoupl na 300 kW (408 koní), stejně tak točivý moment se posunul až k hranici 600 Nm, což jsou o 15 kW resp. 70 Nm lepší hodnoty než dříve. I v tomto případě je vůz vybaven automatem 7G-Tronic Plus a poháněna jsou zadní kola.
Tip: Přečtěte si více o dosavadním motoru Mercedesu E 500 v našem testu verze kupé.
Akceleraci na stovku si takto vybavené E s karoserií sedan odbude za 5,2 sekundy, maximální rychlost odhadnete jistě sami. Kombinovaná spotřeba klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 litru benzinu na 100 km jízdy. Jaká bude ta skutečná? To se teprve uvidí.
Nepochybujte o tom, že oba vozy jsou standardně vybaveny systémem start and stop, kterého se „dočkají” i všechny ostatní motorizace. Sedmistupňový automat se pak stane standardem i pro varianty E 200 CDI, E 220 CDI, E 200 a E 250, vše samozřejmě především v zájmu snížení normovaných emisí CO2.
Kdy se tyto novinky dostanou do prodejů Mercedes zatím neupřesnil, očekáváme ale, že se tak stane prakticky ihned.
Mercedes-Benz E 350, E 500 a další provedení pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis