První test Kia Sorento 2012 2,2 CRDi: rekonstrukce v praxi

Facelift je obvykle spojován s kosmetickými retušemi, skutečně hloubková revize Sorenta však ke škodě Kie moc vidět není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Kia Sorento 2012 2,2 CRDi: rekonstrukce v praxi

14.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Kia Sorento 2012 2,2 CRDi: rekonstrukce v praxi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift je obvykle spojován s kosmetickými retušemi, skutečně hloubková revize Sorenta však ke škodě Kie moc vidět není.

Předběžně dobré i s vyšší cenou

Přes tu poslední chybu, kterou ovšem nelze odbýt mávnutím ruky ale pouze doufat, že nebude konstrukční, si myslím, že Kia postavila nadmíru dobré auto, které je opravdu více než běžným faceliftem. Co vím zcela jistě, je to, že bych si odpustil automat. Evidentně jde o techniku starší konstrukce bez uzamykání měniče, je pomalejší, než by se mi líbilo a povelům páky voliče směrem k znaménkám plus a mínus naslouchá docela neochotně. Schopnosti a kvalita zbytku auta je ale dost dobrá na to, abych si dokázal (v případě dlouhodobé garance jakosti, což sedmiletá záruka naznačuje) představit, že budu Sorento užívat dlouhodoběji, přestože SUV nemám rád z principu.

Cenovky Sorenta už nejsou tak nízké, aby bylo první volbou z rozumu, navíc srovnání cen před a po faceliftu ukazuje, že novinka je v některých provedeních o dost dražší. Kia nicméně pořád ví, o jakou částku za konkrétní výbavu a motor žádat, abyste pořád neztratili pocit, že jde o výhodný nákup, nebo alespoň výhodnější než u většiny rivalů. Za verzi 2,2 CRDi 4x4 s automatem a plnou výbavou Premium není 980 tisíc zrovna málo, ale zkuste ten samý stroj s manuálem a 4x2 za 730 tisíc a jen stěží budete mít důvod dát přednost konkurenci.

Přesto přes všechno berte zatím mé první závěry s drobnou rezervou. Abych aktuální Sorento doporučil stoprocentně, potřeboval bych se svézt pořádně, byť si myslím, že ani více kilometrů můj názor nějak radikálně nezmění.

První test Kia Sorento 2012 2,2 CRDi: rekonstrukce v praxi - 27 - Kia Sorento 2013 prvy test 01První test Kia Sorento 2012 2,2 CRDi: rekonstrukce v praxi - 28 - Kia Sorento 2013 prvy test 38První test Kia Sorento 2012 2,2 CRDi: rekonstrukce v praxi - 29 - Kia Sorento 2013 prvy test 48

Cena

Základní cena vozu (Sorento 2,4 GDI 4x2 Active): 629 980 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Sorento 2,2 CRDi 4x2 Comfort): 729 980 Kč
Cena testovaného provedení (Sorento 2,2 CRDi 4x4 Exclusive):' 859 980 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 199 ccm
Největší výkon: 145 kW (197 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 436 Nm při 1 800 - 2 500 ot./min
Palivo: Motorová nafta EN590
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,4 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 685 mm
Šířka: 1 885 mm
Výška: 1 730 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 919 kg
Užitečná hmotnost: 591 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 116 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 530

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše