Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním
8.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Pátá generace přichází právě včas. V 90 procentech je zpět ve hře, klíčové motorizaci ale chybí dynamika.
Přehled kapitol
Až na motor si Outback zaslouží vysoké známky
Nejnovější Subaru Outback je v konečném hodnocení velmi dobrou alternativou, a to jak ke kombiverzím střední třídy, tak k nafintěným „esúvéčkům“. Subaristy jistě potěší, že v některých případech alespoň částečně zasupluje na výletech do Alp off-road, a to nejen kvůli čtyřkolce, ale i dalším systémům, které řidiče povětšinou neruší. Dokážu si ho představit ale hlavně v roli jednoho z nejpříjemnějších rodinných kombíků, ne-li zcela nejpohodlnějšího z této kategorie, což je dáno primárně brilantním podvozkem a prvotřídním odhlučněním.
To, co bylo vlastní předchozí generaci, a sice ne zrovna slušivý kabátek, je nyní také minulostí, což jsou další body k dobru. Bonusem je také talent pro bezchybné žehlení ošklivých silnic a přilnavost v zatáčkách, dále stabilita v jakýchkoliv rychlostech i bezpečnost potvrzená nejrůznějšími nárazovými testy. Věčnou škodou tedy zůstává, že Outback zaostává za konkurenty pohonným ústrojím naftové verze, která není s to přinést alespoň průměrnou dynamiku, přitom stále s průměrnou spotřebou a diskutabilní variátorovou převodovkou. Reputaci napravuje v podstatě jen kultivovaností, jež na druhou stranu poskočila na vyšší úroveň.
Dá se ovšem předpokládat, že vším ostatním bude dělat budoucím majitelům radost. V první řadě mě v tomto ohledu napadá jeho vnější design a o světelné roky modernější interiér protkaný lepšími materiály a ještě větším prostorem pro posádku. Také výbava je podstatně zajímavější a totéž se týká asistenčních systémů, které i díky technologii EyeSight ve většině situací umějí zpříjemnit život. Skutečně. Asi bych neřekl, že mě zaujme dříve spíše konzervativní kombi, ale pravdou zůstává, že Outbacku se to podařilo. Budete s ním navíc docela výjimeční, což se také počítá. A v případě potřeby s ním odtáhnete až 1,8 tuny těžký přívěs...
Otazníkem tak zůstává ve finále jen cena, která se do doby uvedení na trh - poloviny letošního března - určitě objeví. Když uvážíme 989 tisíc, sumu testovaného kusu minulé generace, u novinky tipujeme za ještě více muziky tak 1,02 milionu korun. Na jednu stranu to není málo, protože si za ně pořídíte skutečně ledacos, na druhou má mnohem více bodů v kolonce plusů, než kdykoliv předtím. Co dodat? Velkolepý návrat na scénu.
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec uložený vpředu podélně
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 600 - 2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: automatická převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT), symetrický pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 815 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 605 mm
Rozvor náprav: 2 745 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 689/1 614 kg
Užitečná hmotnost: - kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 512 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 848 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva