První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním

Pátá generace přichází právě včas. V 90 procentech je zpět ve hře, klíčové motorizaci ale chybí dynamika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním

8.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pátá generace přichází právě včas. V 90 procentech je zpět ve hře, klíčové motorizaci ale chybí dynamika.

Až na motor si Outback zaslouží vysoké známky

Nejnovější Subaru Outback je v konečném hodnocení velmi dobrou alternativou, a to jak ke kombiverzím střední třídy, tak k nafintěným „esúvéčkům“. Subaristy jistě potěší, že v některých případech alespoň částečně zasupluje na výletech do Alp off-road, a to nejen kvůli čtyřkolce, ale i dalším systémům, které řidiče povětšinou neruší. Dokážu si ho představit ale hlavně v roli jednoho z nejpříjemnějších rodinných kombíků, ne-li zcela nejpohodlnějšího z této kategorie, což je dáno primárně brilantním podvozkem a prvotřídním odhlučněním.

To, co bylo vlastní předchozí generaci, a sice ne zrovna slušivý kabátek, je nyní také minulostí, což jsou další body k dobru. Bonusem je také talent pro bezchybné žehlení ošklivých silnic a přilnavost v zatáčkách, dále stabilita v jakýchkoliv rychlostech i bezpečnost potvrzená nejrůznějšími nárazovými testy. Věčnou škodou tedy zůstává, že Outback zaostává za konkurenty pohonným ústrojím naftové verze, která není s to přinést alespoň průměrnou dynamiku, přitom stále s průměrnou spotřebou a diskutabilní variátorovou převodovkou. Reputaci napravuje v podstatě jen kultivovaností, jež na druhou stranu poskočila na vyšší úroveň.

Dá se ovšem předpokládat, že vším ostatním bude dělat budoucím majitelům radost. V první řadě mě v tomto ohledu napadá jeho vnější design a o světelné roky modernější interiér protkaný lepšími materiály a ještě větším prostorem pro posádku. Také výbava je podstatně zajímavější a totéž se týká asistenčních systémů, které i díky technologii EyeSight ve většině situací umějí zpříjemnit život. Skutečně. Asi bych neřekl, že mě zaujme dříve spíše konzervativní kombi, ale pravdou zůstává, že Outbacku se to podařilo. Budete s ním navíc docela výjimeční, což se také počítá. A v případě potřeby s ním odtáhnete až 1,8 tuny těžký přívěs...

Otazníkem tak zůstává ve finále jen cena, která se do doby uvedení na trh - poloviny letošního března - určitě objeví. Když uvážíme 989 tisíc, sumu testovaného kusu minulé generace, u novinky tipujeme za ještě více muziky tak 1,02 milionu korun. Na jednu stranu to není málo, protože si za ně pořídíte skutečně ledacos, na druhou má mnohem více bodů v kolonce plusů, než kdykoliv předtím. Co dodat? Velkolepý návrat na scénu.

První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním - 52 - Test Subaru Outback 20D Lin 2015 prvni perex 02První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním - 53 - Test Subaru Outback 20D Lin 2015 prvni 061První test Subaru Outback 2015: dynamicky Out, back vším ostatním - 54 - Test Subaru Outback 20D Lin 2015 prvni 119

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec uložený vpředu podélně
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 600 - 2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: automatická převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT), symetrický pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 815 mm
Šířka: 1 840 mm
Výška: 1 605 mm
Rozvor náprav: 2 745 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 689/1 614 kg
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 512 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 848 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.