Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Honda Civic 1,6 i-DTEC: nejúspornější kompakt poslední dekády
30.5.2013 | Pavel Janda | 31 příspěvků
(+ video) Ve většině ohledů z řady dalších kompaktů nevystupuje, v jednom je ale roznáší na kopytech.
Přehled kapitol
Motor je to skvělý, ale vyplatí se?
Příznivcem dieselů jsem se nestal a už se jím asi nikdy nestanu, jejich vyšší provozní efektivitu ale respektuji. Když je navíc ve spojení s dalšími přednostmi motoru tak mimořádná jako u Civicu 1,6 i-DTEC, je výsledek i něčím, co bych si dokázal oblíbit - přece jen jsou cesty, na kterých takový motor odvede službu, kterou vyžadujete. Že je přitom mimořádně úsporný snad nebude nikomu vadit.
Ale to je asi špatný pohled. Předpokládám, že typickým zájemcem o podobným motorem vybavený vůz je palivový šetřílek až za hrob, který jakoukoli další funkci vnímá až v druhé řadě. Vtipné ale je, že rovněž takovým testovaný motor musí být schopen učarovat - je superúsporný a nemá, snad krom jen průměrného zvukového projevu, žádný podstatný nedostatek, pro který by bylo nutné jej zavrhovat. Rozumný charakter, vynikající ovladatelnost, slušná dynamika, to jsou všechno plusové body navíc. U zákazníků tohoto typu má podle mě Honda slušnou šanci zabodovat, neboť z hlediska spotřeby i celkových kvalit nabízí v tomto motorovém segmentu ze všech automobilek nejvíce.
Jinou otázkou ale je, jestli se investice do této pohonné jednotky vyplatí. Už fakt, že Civic s ním v základu stojí 464 000 Kč, může šetřílky odradit. Výhodou sice je, že Honda srovnatelně výkonný benzinový motor nenabízí, ale už to, že přijde dráž, než kolegou pravidelně opěvovaný a dynamicky podstatně potentnější 1,8 i-VTEC, leccos naznačuje. Navíc, pokud někdo chce šetřit, pravděpodobně bude jezdit pomalu a vyšší výkon než u základní benzinové jedna-čtyřky (100 koní...) stejně nevyužije. Oproti ní je dietní DTEC o 85 tisíc korun dražší a to je sakra hodně peněz.
Pokud budu optimistický a řeknu, že s dieselem bude jezdit s o 2 litry nižší spotřebou, pak jsme na úspoře nějakých 70 Kč na 100 km a nutnosti najet asi tak 120 tisíc km, abyste začali „vydělávat”. Jakkoli zde zůstane ve hře vyšší zůstatková hodnota dieselu (ale také je zde časová hodnota peněz, oněch 85 tisíc můžete vrazit třeba do... akcií Hondy a vydělávat jinak), je to pro strýčka Skrblíka s řidičákem poněkud hodně vzdálená meta. Tyhle počty ale musíte zvážit sami - pokud skončíte v plusu, doporučuji už jen cestu k nejbližšímu dealerovi Hondy a alespoň krátkou projížďku. Jestli se vám tento motor bude líbit v poslední generaci Civicu jako takovém, je totiž ještě trochu jiný rébus...
Cena
Základní cena vozu (1,4 i-VTEC S): 379 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (1,6 i-DTEC S): 464 000 Kč
Cena testovaného provedení (1,6 i-DTEC Sport): 514 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 597 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,0 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 770 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Provozní hmotnost EU/DIN: 1 381/1 306 kg
Užitečná hmotnost: 489 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 467 - 477 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 368 -1 378 l
Diskuze 31 příspěvků
Bleskovky
- Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem
před 2 hodinami - Kamion plný aut dostal smyk na dálnici, po proražení svodidel se zasekl na hraně srázu
včera - Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
14.12.2019 - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
12.12.2019 - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019
Nejnovější články
- Další SUV Škody výrazně jinak vypadat nebude, popírá sestup značky o úroveň níž
před hodinou - Souboj dvou německých superkombíků na naftu skončil překvapivým debaklem
před 2 hodinami - Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV
před 5 hodinami - Faceliftovaný VW Passat kombi nezvládl losí test, předvedl velmi neobvyklé chování
před 6 hodinami - Luxusní komunistický Rolls-Royce se ukázal v novém, Rudá zástava si říká dál
před 7 hodinami - Škoda zabodovala v britském výběru nejlepších SUV, doporučení ale mají i jiná
před 8 hodinami - Podle Američanů může elektromobilům pomoci přístup, který razila Tatra v ČSSR
včera - Bláznům, kteří přejeli Ameriku v provozu v rekordním čase, se dostalo různých forem popularity
včera - Nejdrsnější autobus světa vyrábí česká firma, nová verze může posloužit i vám
včera - Restaurátor předvedl svoje triky na 40 let rezivějící Hondě, i takové jde vrátit lesk
včera

Živá témata na fóru
- Gastronomické okénko 13:36 - mmira
- po 30 letech s favoritem -> Mazda 3 2019?? 13:09 - Shr3k
- Policejní kontroly a měření 11:36 - Snowman000
- Zajimave auto, 400k kč 11:32 - TomZ
- Jednostopé okénko 10:55 - HondaMan
- Rychlodotazy 10:46 - driver
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10:19 - mattonecz
- Lyžárna 07:01 - jerry
- Hon na piráty 21:27 - ctrl_j
- Benzínová čtyřkolka do milionu 20:45 - řidičBOB
Autobazar
Ford Fiesta 1.25 i
r.v. 2011
126 000,- KčRenault Clio 1.2 16V
r.v. 2016
180 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2019
290 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2019
360 000,- KčFord Fusion 1.4
r.v. 2012
104 000,- KčToyota Yaris 1.5 Dual-VVT-i
r.v. 2017
280 000,- Kč