Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mini Coupe John Cooper Works: malá silniční raketa
18.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Už vím, co dnes dělají lidé, kteří kdysi pracovali v mnichovské divizi M. Hrají si s Mini a dělají z nich malé rakety.
Přehled kapitol
Radost, rychlost, jedinečnost
Muži říkají (ženy to znají z doslechu), že i s malým kašpárkem se dá zahrát velké divadlo. Nevím, jak moc to platí jinde, ale s tímhle prckem to na silnici jde velmi dobře.
Kdysi jsem, asi ne veřejně, prohlásil, že si nedovedu představit, že by dnes u BMW M GmbH pracovali titíž lidé, jako před léty. Aby ti, kteří nedávno říkali, že turbo nikdy, pohon všech kol nikdy a automat nikdy najednou začali vesele pracovat na vozech jako je X5 M. Podle mě prostě museli odejít a přijít jiní, s jinými myšlenkami a jinými nápady. Říkal jsem si, kam asi ti předchozí šli a teď už to vím - přešli v Mnichově chodbu a zaklepali na dveře divize s okřídleným logem.
Říkám to s nadsázkou, ale přesto - Mini Coupe JCW má leccos, co dnes už ani mnohá BMW M nemají. Je to samozřejmě iracionální auto stvořené pro víkendové blbnutí, pro praktický život absolutně k ničemu, ale i takové, řekněme emotivní naladění, pakliže má fungovat až do krajnosti, musí být stvořeno s chladnou přesností. A přesně tak muselo vzniknout.
Tohle auto si někdo musel vzít do parády a věnovat velké úsilí tomu, aby jej bez následků bylo možné drásat na maximum. Aby vyladil jeho podvozek směrem k obstojnému fungování na špatných silnicích, které přitom nezklame ani na okruhu. Aby jeho pořádné vyšponovaný motor nabídl skoro až atmosférický průběh výkonu s působivým zvukovým projevem. Aby s ním bylo možné měnit převody snadno jako ministry v Nečasově vládě. Zkrátka udělat všechno proto, aby vůz na jednu stranu fungoval a na druhou stranu dokázal pobavit. Ostatní šlo stranou, však na co jiného byste si dvoumístné Mini pořizovali?
Ne všechno se povedlo, to se ale snad ještě nikdy nestalo a od toho jsme tu i my, šťouraví recenzenti, abychom této práci nastavili zrcadlo. Přesto smekám předtím, jak jízdně zajímavé a přitom fungující auto se v Coupe JCW podařilo stvořit. V tom mi opravdu někdejší BMW M připomíná, jakkoli se jim svou čistotou a technickou vytříbeností nemůže rovnat.
Pár lidí mi řeklo: takové auto je přece pro normální použití k ničemu. Já jim odvětil: a koho to zajímá? Tohle přece není auto určené pro „normální použití”, sloužit má k radosti, rychlé radosti a to v dosti výjimečném balení. A směrem k tomuto účelu bylo vyladěno opravdu výtečně.
Proč ho chtít?
Jde o vcelku výjimečné spojení malého vozu se skutečnou sportovní technikou, díky čemuž nabízí neobyčejnou mrštnost a pozoruhodný poměr výkonu motoru a dostupné dynamiky. Pokud chcete opravdu rychlé a zábavné auto, které dokáže odolávat i tvrdému zacházení, v co nejmenším balení, měli byste si Mini Coupe JCW zařadit na seznam.
Proč ho nechtít?
Nejpádnějším důvodem jeho bude křiklavý styl a svérázný design, ten vám opravdu nemusí být po chuti. Také poměrně sebevědomá cena může vaše nadšení poněkud ochladit. Po funkční stránce vás ale tenhle „Works” nemůže odrazovat. A pokud vás odrazuje, nepochopili jste jeho pravý účel, za tím zkrátka míří bez větších kompromisů.
Cena
Základní cena vozu (Mini Coupe Cooper): 517 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Mini Coupe John Cooper Works): 765 000 Kč
Cena vozu v testovaném provedení (Mini Coupe John Cooper Works + příplatková výbava): 956 925 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 155 kW (211 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm při 1 850 - 5 600 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,4 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 734 mm
Šířka: 1 683 mm
Výška: 1 384 mm
Rozvor náprav: 2 475 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 300 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 280 l
Maximální zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva