Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 308 GTi: praktičtější RCZ R? Ne tak docela
20.1.2017 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) 308 GTi si z excelentního RCZ R vzal leccos, a tak může vyvolat očekávání praktičtějšího téhož. Realita je ale poněkud komplikovanější.
Přehled kapitol
Z RCZ R má techniku, ne však jeho geny
Výše jsme zmínil, že hatchbacky lze podle vzhledu rozdělit na dvě skupiny, jedny se tváří nevinně, druhé ukazují svaly na první pohled. Stejně tak je lze rozdělit podle zaměření. Na jedné straně je třeba VW Golf GTI, auto na maximum splňující definici hothatche. Bez kompromisů je použitelný pro každodenní život, přitom se s ním lze velmi pěkně svézt. Cupra je velmi podobná, jen už je až příliš výkonná a občas se s ní musíte poprat. Bude to jinak, ale doslouživší Mégane RS existoval jen jako třídvéřové auto, navíc byl jeho podvozek příliš akční. Na druhém konci spektra stojí Honda Civic Type-R. Ultimativní až za hrob, paradoxně ne tak rychlá, jak by chtěla. Kde v tom stojí Peugeot 308 GTi?
Všude a nikde. Vzhledem se drží spíše při zemi, dejte mu šedý lak a splyne s davem. Pro rodinné využití se také příliš nehodí, vzadu je málo místa a podvozek je na to příliš tuhý. Přestože má snad největší brzdy ze všech, ani ultimativní není. K tomu mu chybí výkon a ten dostupný dokáže zužitkovat jen někde. Toto GTi je v podstatě nezařaditelné, nabízí tak specifický mix vlastností, že ho lze srovnat se všemi a současně s nikým. V tom je ale současně jeho největší přednost.
Možná je skupina jeho zákazníků úzká, ale ti, co ho chtějí a pravděpodobně pak i koupí, se moc jinam koukat nebudou. Nebudou si doma dělat křížová srovnání založená na srovnávání papírových údajů. V těch musí GTi pohořet, poměrem cena výkon se konkurenci vyrovnat neumí. Jeho volba musí být emocionální. Musí se vám líbit, musíte chtít jeho interiér. Současně musíte patřit mezi jezdce hledající za volantem emoce. 308 GTi jich nedává najevo příliš, ale ve srovnání hlavně s německou konkurencí jimi doslova překypuje. Současně za ní až tolik nezaostává rychlostně. Jen musíte být připraveni na to, že kde Cupra sebejistě poletí po okresce 150 a víc, vy musíte mít oči na stopkách a skenovat povrch ne před autem, ale nejlépe ještě 200 m dopředu. A pokud se náhodou vydáte na okruh třeba do Mostu, silnější soupeře bez problému potrápíte.
V tom se podobá svému sourozenci, od kterého zdědil techniku. U něho byste to také neočekávali, ale ve své době uměl být překvapivým sokem citelně výkonnějším vozům. GTi ovšem už z podstaty věci musí být kompromisnější, tedy nedokonalejší. To ale jen z pohledu rychlé jízdy, co ztrácí v ní, nahrazuje použitelností. Jen škoda té neposedné zadní nápravy...
Cena
Základní cena vozu (308 GTi): 799 500 Kč
Cena testovaného provedení (308 GTi + příplatková výbava): 821 500 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 200 kW (270 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 330 Nm při 1 900 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol, samosvorný diferenciál
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 472 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 205/1 280 kg
Užitečná hmotnost: 5858 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1228 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva