Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Subaru Levorg 1,6 GT-S: host nečekaný, přesto vítaný
4.3.2016 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) Levorg se k nám dostal vlastně nedopatřením. Vyvinut byl pro japonský trh, avšak zájem vzbudil i jinde. Exceluje hlavně podvozkem.
Přehled kapitol
Vítaný host ze zámoří
Týden za volantem Levorgu mi připomenul, proč jsem si před lety kupoval Imprezu WRX Combi. Ve spoustě aspektů je totiž přesně tím Subaru, které jsem tehdy chtěl. Primárně jsem očekával sebevědomý podvozek, pro který bude rozbitá okreska ne utrpením, ale spíše domácím hřištěm. Očekával jsem hravost, neutralitu a spoustu zábavy v zimě. To poslední Levorg bohužel, byť by to jistě uměl, nenabídne. Zbytek ale ano. K tomu nabídne prostornou a pohodlnou kabinu. Samozřejmě, platí, že motoricky bylo WRX v jiné lize, jenže Levorg se primárně prezentuje jako bezpečný rodinný vůz, ne alternativa pro hothatch.
Komu se jistě bude líbit, jsou majitelé „Legáčů” minulých generací. Zvláště pak ti, kteří mají vozy s atmosférickými čtyřválci zkombinovanými s automaty, budou za jeho volantem jako doma. Levorg ještě dále posunuje podvozkové schopnosti dřívějších Legacy, je prostornější, pohodlnější, s nabízeným motorem bude rychlejší a současně citelně úspornější. Je ale také odtažitější, nenabídne to kouzlo, které nepostižení nevidí a fandové milují. Ten tam je pocit mechanické jednoduchosti starších Subaru, toto je moderní vůz prošpikovaný elektronikou, kde je řidič hýčkán asistenty a držen v suchu nevypínatelnou stabilizací.
Zbytku světa Levorg primárně nabídne neotřelý design. Ne v tom eufemistickém stylu dřívějších let, kdy se o Subaru říkalo, že jsou tak škaredá až jsou pěkná. Toto je pohledné auto s řadou zajímavých detailů. K tomu přidává dospělou kabinu, která možná neuspokojí příznivce interiérové architektury produktů německých automobilek, ale ti o koupi Levorgu asi stejně uvažovat nebudou. Přidá-li se k tomu výborný podvozek a dostupný prostor, jde i s ohledem na pohonné ústrojí o velmi slušnou kombinaci pro rodinné použití. Podíl automatů v této kategorii stejně stoupá, malé turbomotory často bývají jedinou možností a množství Octavií vybavených pohonem všech kol naznačuje, že i tento prvek je stále běžnější.
Pokud o podobné kombinaci uvažujete, běžte si Levorg k některému z dealerů vyzkoušet, mohl by vás oslovit. Problém je jen v tom, že pokud uvažujete o čemkoli trochu jiném, není na Levorgu co zkoušet, nic jiného nenabízí. A tímto mu Subaru trochu hází klacky pod nohy - výrazněji se prosadit v Evropě v podstatě jedinou verzí je nemožné, i kdyby byla sebelepší.
A za sebe bych rád dodal ještě jednu věc. Kvality Levorgu ukazují, že můžeme jen hořce litovat absence současného WRX na evropském trhu. I Američané poukazují na to, že je to významně zajímavější auto než STi...
Cena
Základní cena základního provedení (1.6GT Trend Lineartronic): 759 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (1.6GT-S Sport Lineartronic): 889 000 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový, turbodmychadlem přeplňovaný plochý čtyřválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 1 600 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 800-5 600 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 800 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka CVT, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9
Město: 8,5 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 690 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 626 - 1 652 kg
Užitečná hmotnost: 394 - 368 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 522 l Objem zavazadlového prostoru při sklopených sedadlech: 1 446 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz