Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony?

Praktičtější a variabilnější automobil pro rodinu na trhu jen tak nenajdete, VW si však jeho nechává vyvažovat talent zlatem. A moc dobře ví, proč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony?

27.1.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Praktičtější a variabilnější automobil pro rodinu na trhu jen tak nenajdete, VW si však jeho nechává vyvažovat talent zlatem. A moc dobře ví, proč.

Drahý pouze relativně

Když nemáte ani rámcovou představu a poprvé se podíváte do ceníku Multivanu s očekáváním cenovky běžné užitkové dodávky, bude dost možná lepší, když si před nahlédnutím sednete anebo se něčeho chytnete. Tyhle vyšperkované krabice na kolech skutečně nejsou z levného kraje, a abych byl konkrétnější, žádný kousek bez speciální slevy od prodejce VW pod milion neseženete.

V první chvíli může tohle zjištění vyvolat menší otřes násobený dalším pohledem na cenu testovaného vozu, která se o sedmnáct tisíc přehoupla přes dvoumilionovou hranici, a to ve voze rozhodně nebylo všechno, za co můžete u Volkswagenu utrácet.

Pokud třeba bydlíte někde kolem Krkonoš a chcete naplno využít čtyřkolku, lze z Multivanu udělat tak trochu kamzíka instalací mechanické uzávěrky zadního diferenciálu, především ale robustních hliníkových panelů chránících všechny citlivé části podvozku včetně motoru, převodovky, výfuku, zadní rozvodovky i palivové nádrže. A to už jsou detaily, které vám nenabídne prakticky žádný crossover a jen minimum vozů segmentu SUV.

Přidejte k tomu obrovský prostor pro posádku i její zavazadla, variabilitu armádního švýcarského nožíku velmi dobrou kvalitu zpracování srovnatelnou až na drobnosti se standardy běžných osobních VW a zkuste se ještě jednou zamyslet, jestli je Multivan opravdu předražený. Pokud čekáte jen nějakou vylepšenou dodávku, pak asi budete překvapeni - v případě, že vás je doma spousta a rádi cestujete, mám pocit, že tohle auto nebude mít k onomu zmiňovanému grálu zase tak moc daleko...

Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony? - 38 - VW Multivan 20 TSI 4Motion 2016 test 09Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony? - 39 - VW Multivan 20 TSI 4Motion 2016 test 36Test VW T6 Multivan 2,0 TSI 4Motion: jaký je „Mulťák” za 2 miliony? - 40 - VW Multivan 20 TSI 4Motion 2016 test 85

Cena

Základní cena auta (Multivan 2.0 TDI Comfortline): 1 001 487 Kč
Základní cena testované verze (Multivan 2.0 TSI 4Motion Comfortline): 1 468 334 Kč
Cena testovaného auta (Multivan 2.0 TSI 4Motion Highline): 2 017 295 Kč

Technická data

Motor

Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 4 200 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,9 l
Mimo město: 7,7 l
Kombinovaná: 9,2 l
Objem palivové nádrže: 80 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 5 006 mm
Šířka: 1 904 mm
Výška: 1 950 mm
Rozvor náprav: 3 000 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 163 kg
Užitečná hmotnost: 917 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 650 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 4300 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.