ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5

Známa tuningová společnost z německé oblasti pohoří Allgäu představila nový kit na zvýšení výkonu čtyřválce 2,0 TFSI. 290 koní vyjde na 72 tisíc Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5

4.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Známa tuningová společnost z německé oblasti pohoří Allgäu představila nový kit na zvýšení výkonu čtyřválce 2,0 TFSI. 290 koní vyjde na 72 tisíc Kč.

Společnost ABT Sportsline si dlouhodobě bere do parády veškeré možné modely značek koncernu Volkswagen. Můžete od nich pak odjíždět třeba v nasupeném Seatu Mii, lehce „čipnutém“ Golfu GTI nebo značně „poštelovaném“ Audi RS6. Záleží jen na vás, zda chcete na svého plechového miláčka navěsit jiné nárazníky a výfuky, nebo zda vyžadujete komplexní úpravu motoru, podvozku a brzd. Jedním z posledních počinů je nový tuningový program pro Audi A4, model A5 a SUV Q5, přičemž hlavním terčem zájmu se stává motor 2,0 TFSI.

Podle ABTu přináší tato úprava řidiči „maximální dynamiku a řidičské potěšení“, pojďme se tedy tomuto počinu věnovat podrobněji. Čtyřválec 2,0 TFSI má, jak známo hranice poměrně vysoko, vždyť třeba v Audi S3 ho umí ABT nabudit až na 370 koní. ABT ale nabízí i skromnější úpravy. Při zachování životnosti a dvouleté záruky ladí zástavbou vlastní řidicí jednotky z původních 225 koní a 350 Nm na 290 koní a 420 Nm. Třicetiprocentní výkonový nárůst platí pro A4, A5 i zmíněnou „kvé-pětku“ a vychází na 2 349 Eur bez montáže (175 Eur) a poplatku TÜV (90 Eur). Výsledná částka se tedy usazuje po přepočtu zhruba na 72 tisících korunách.

Co ale za takový nárůst dostanete reálně? Například u A4 Allroad s pohonem všech kol a automatickou převodovkou S tronic údajně zrychlení na stokilometrovou rychlost za 6,5 sekundy (standardně 6,7 s) a maximálku 239 km/h (standardně 234 km/h). Tohle příliš oslnivě nezní, na druhou stranu, průběh výkonu a pružnost bude v praxi zřejmě citelně lepší. V případě A5 Cabriolet se zrychlení na stovku zlepší také o dvě desetinky a maximálka stoupá o stejných 5 km/h. Nejinak je tomu také v případě Q5. Rádi bychom tak málo za tak hodně nějak obhájili, ale dokud se nesvezeme, nemůžeme soudit.

Všimnout si však můžeme, že všechny zmíněné úpravy neznamenají porušení emisní normy Euro 6, vozy jsou tedy značně škrceny i po úpravě. V nabídce jsou i levnější modifikace jako třeba úprava 1,8 TFSI ze 170 na 211 koní, či naopak dražší úpravy turbodieselu 3,0 TDI z 245 na 330 koní. Pokud ale prahnete po něčem dalším, pak se nabízejí i aerodynamické doplňky karoserie, sportovní výfuky, kola, sportovní podvozek či výkonnější brzdová soustava. ABT ale nekončí ani tam, neboť vám prodá třeba i celou řadu doplňků do interiéru. Pro větší extrémy už musíte u ABTu konzultovat.


ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 1 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 01ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 2 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 02ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 3 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 03ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 4 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 04ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 5 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 05ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 6 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 06ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 7 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 07ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 8 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 08ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 9 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 09ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 10 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 10ABT umí 290 koní z motoru 2,0 TFSI jen chipem, pro Audi A4, A5 a Q5 - 11 - ABT 2,0 TFSI 290 koni 11
ABT si bere do parády takřka všechny modely koncernu, 2,0 TFSI se týká A4, A5 a Q5

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.