Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení

Model před faceliftem dostal od německého tunera také nová litá kola, snížený podvozek, silnější brzdy a nárůst výkonu až na 628 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení

3.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Model před faceliftem dostal od německého tunera také nová litá kola, snížený podvozek, silnější brzdy a nárůst výkonu až na 628 koní.

V případě Audi R8 stačí jedno jediné písmenko v názvu převodovky a rázem víte, zda se jedná o verzi před faceliftem nebo po ní. Přičemž jde o prvek vskutku důležitý, neboť původní šestistupňový automat R Tronic nepatřil zrovna do ranku obdivovaných komponentů. Důvodem je fakt, že šlo vlastně jen o jinak pojmenovaný robotizovaný manuál E-Gear z produkce Lamborghini, který se prezentoval hlavně neladným fungováním, které navzdory tomu nebylo nějak zvlášť rychlé. Nový S Tronic je však již německou záležitostí, přičemž jde vlastně o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která třeba v nových Porsche pracuje mnohem rozumněji. Na této pofaceliftové verzi ale očividně není co upravovat, a tak se německý úpravce B&B Automobiltechnik vrhnul právě na kabriolet s R Tronicem.

Co přesně převodovce u B&B provedli, to neuvádí, slibují však, že výměnou za mnohdy skutečně brutální způsob řazení způsobující slabším povahám nevolnost se dočkáte alespoň rychlejší změny převodových stupňů, což pochopitelně pomůže dynamice a zlepší i pocity z jízdy. Po vzoru předchozích modifikací pro kupé jsou navíc i pro otevřený model nabízeny dvě fáze navyšování výkonu. V té první dostane 610 koní a 600 Nm, v té druhé dokonce 628 koní, v případě točivého momentu však musíte počítat se skromnějšími 585 Nm. V kombinaci s přepracovaným řazením se tak akcelerace na stovku zlepšila na 3,5 s (o půl sekundy rychleji než standard), na dvoustovku za 10,8 s a rozlet zastaví omezovač až na hodnotě 328 km/h (o dvanáct kilometrů v hodině více).

V souladu s vylepšeným tempem pak u tuningové firmy provedly také revizi zavěšení. Vpředu tak vůz klesnul blíže k zemi o 20 mm, vzadu dokonce o 25 mm. K dispozici má ovšem B&B Automobiltechnik také variantu stavitelného podvozku, který mohou doplnit karbon-keramické brzdy schované za 19palcovými předními a 20palcovými zadními koly.

Po stránce cenové známe pouze částku 1 950 Eur (cca 48 750 Kč) požadovanou za revizi převodovky a první fázi nárůstu výkonu, jež zahrnuje karbonový vzduchový filtr a přemapovanou řídicí jednotku. V případě zájmu o sportovní výfuk, který je součástí druhé fáze navyšování síly motoru, již budete muset sáhnout do peněženky hlouběji. Jak moc, to vám řeknou u B&B.


Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení - 1 - Audi R8 V10 Spyder B and B 01Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení - 2 - Audi R8 V10 Spyder B and B 02Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení - 3 - Audi R8 V10 Spyder B and B 03Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení - 4 - Audi R8 V10 Spyder B and B 04Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení - 5 - Audi R8 V10 Spyder B and B 05
Audi R8 V10 Spyder se měnilo hlavně pod kapotou, kde firma B&B navýšila výkon a zlepšila činnost šestistupňové převodovky R Tronic

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše