Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi R8 V10 Spyder od B and B: první novoroční tuning hlavně zrychluje řazení
3.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Model před faceliftem dostal od německého tunera také nová litá kola, snížený podvozek, silnější brzdy a nárůst výkonu až na 628 koní.
V případě Audi R8 stačí jedno jediné písmenko v názvu převodovky a rázem víte, zda se jedná o verzi před faceliftem nebo po ní. Přičemž jde o prvek vskutku důležitý, neboť původní šestistupňový automat R Tronic nepatřil zrovna do ranku obdivovaných komponentů. Důvodem je fakt, že šlo vlastně jen o jinak pojmenovaný robotizovaný manuál E-Gear z produkce Lamborghini, který se prezentoval hlavně neladným fungováním, které navzdory tomu nebylo nějak zvlášť rychlé. Nový S Tronic je však již německou záležitostí, přičemž jde vlastně o sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, která třeba v nových Porsche pracuje mnohem rozumněji. Na této pofaceliftové verzi ale očividně není co upravovat, a tak se německý úpravce B&B Automobiltechnik vrhnul právě na kabriolet s R Tronicem.
Co přesně převodovce u B&B provedli, to neuvádí, slibují však, že výměnou za mnohdy skutečně brutální způsob řazení způsobující slabším povahám nevolnost se dočkáte alespoň rychlejší změny převodových stupňů, což pochopitelně pomůže dynamice a zlepší i pocity z jízdy. Po vzoru předchozích modifikací pro kupé jsou navíc i pro otevřený model nabízeny dvě fáze navyšování výkonu. V té první dostane 610 koní a 600 Nm, v té druhé dokonce 628 koní, v případě točivého momentu však musíte počítat se skromnějšími 585 Nm. V kombinaci s přepracovaným řazením se tak akcelerace na stovku zlepšila na 3,5 s (o půl sekundy rychleji než standard), na dvoustovku za 10,8 s a rozlet zastaví omezovač až na hodnotě 328 km/h (o dvanáct kilometrů v hodině více).
V souladu s vylepšeným tempem pak u tuningové firmy provedly také revizi zavěšení. Vpředu tak vůz klesnul blíže k zemi o 20 mm, vzadu dokonce o 25 mm. K dispozici má ovšem B&B Automobiltechnik také variantu stavitelného podvozku, který mohou doplnit karbon-keramické brzdy schované za 19palcovými předními a 20palcovými zadními koly.
Po stránce cenové známe pouze částku 1 950 Eur (cca 48 750 Kč) požadovanou za revizi převodovky a první fázi nárůstu výkonu, jež zahrnuje karbonový vzduchový filtr a přemapovanou řídicí jednotku. V případě zájmu o sportovní výfuk, který je součástí druhé fáze navyšování síly motoru, již budete muset sáhnout do peněženky hlouběji. Jak moc, to vám řeknou u B&B.
Audi R8 V10 Spyder se měnilo hlavně pod kapotou, kde firma B&B navýšila výkon a zlepšila činnost šestistupňové převodovky R Tronic
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
před 7 hodinami - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
dnes - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024 - První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024 - Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024 - Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.06. 22:51 - abgx1
- BMW Divize 05.06. 22:33 - Stepan
- Rychlodotazy 05.06. 20:39 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 18:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 05.06. 17:09 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:25 - jerry
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex