Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní

Velké sliby Callaway ohledně výkonu jejich Corvette se naplnily: kompresor s inovativními mezichladiči zaručuje 627 koní, úprava je dostupná již nyní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní

11.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velké sliby Callaway ohledně výkonu jejich Corvette se naplnily: kompresor s inovativními mezichladiči zaručuje 627 koní, úprava je dostupná již nyní.

Když se svět před několika měsíci od firmy Callaway, dvorního tunera vozů Chevy Corvette, dozvěděl, že pracuje na vylepšené verzi veleúspěšné Corvette C7 Stingray, očekávání byla velká. Ostatně, úpravce oznámil, že jeho stroj bude mít nejméně 620 koní a 817 Nm. Výsledek je ještě lepší, i když ne o mnoho - 6,2litrový osmiválec LT1 dává díky kompresoru 627 koní a 831 Nm. To je oproti standardnímu, atmosférickému provedení, které dává 456 koní a 610 Nm docela výrazný nárůst, třebaže Callaway Corvette SC 627 nedosahuje parametrů modelu Z06.

Klíčem ke zvýšení výkonu je již zmíněný kompresor, jehož vrchní část vystupuje nad kapotu. Konstrukce je nová, dokonce ještě ani nedostala patent, i když žádost je samozřejmě již podána. Inovativní součástí kompresoru jsou tři kapalinové mezichladiče - primární je společný a dva sekundární slouží pro každou čtveřici válců zvlášť. Podle tiskové zprávy je takto chlazení stlačeného vzduchu mnohem efektivnější.

Motor dosahuje nejvyššího výkonu při 6 400 otáčkách za minutu, tedy o 400 otáček výše, než u standardní verze, jak je vidět z přiloženého grafu. Podobně jako v případě Z06, i po úpravě od Callaway se výkon motoru zvyšuje až do maximálních otáček, neopadá po šesti tisících, jako v případě sériového nastavení. Maximum točivého momentu pošle motor na kola ve 4 400 otáčkách, tedy o 200 ot. níže, než sériová pohonná jednotka. Jeho křivka je také velmi plochá, již okolo 2 100 otáček je k dispozici 680 Nm.

Klíčovou výhodou Callaway Corvette SC627 oproti Z06 je však čas. Nikoliv tedy čas ke zrychlení na 100 km/h, tam by silnější Z06 pravděpodobně zvítězila - Callaway Corvette je k mání už nyní, zatímco zájemci o ostrou tovární Z06 si budou muset počkat až do začátku příštího roku. Callaway si za úpravu účtuje 22 995 dolarů (lehce přes 450 tisíc korun), standardní vůz je potřeba dodat vlastní a americké ceny Corvette 2014 začínají na 53 995 dolarech, tedy o fous nad milionem korun.


Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 1 - 2014 callaway corvette 01Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 2 - 2014 callaway corvette 02Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 3 - 2014 callaway corvette 03Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 4 - 2014 callaway corvette 05Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 5 - 2014 callaway corvette 06Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 6 - 2014 callaway corvette 07Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 7 - 2014 callaway corvette 08Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 8 - 2014 callaway corvette 09Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 9 - 2014 callaway corvette 09aCallaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 10 - 2014 callaway corvette 10Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 11 - 2014 callaway corvette 11Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 12 - 2014 callaway corvette 11aCallaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 13 - 2014 callaway corvette 12Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 14 - 2014 callaway corvette 13Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 15 - 2014 callaway corvette 14Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 16 - 2014 callaway corvette 15Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 17 - 2014 callaway corvette 16Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 18 - 2014 callaway corvette 17Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 19 - 2014 callaway corvette 18Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 20 - 2014 callaway corvette 19Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 21 - 2014 callaway corvette 20
Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 22 - 2014 callaway corvette 21Callaway Corvette SC627: inovativní kompresor vydoluje z C7 až 627 koní - 23 - 2014 callaway corvette 22
Nový kompresor na osmiválci v Callaway Corvette SC627 je dírou v kapotě dobře vidět

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.