Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Fanda na starý Mercedes namontoval výfuk za 281 tisíc, teď zní jako Formule 1
9.9.2019 | Mirek Mazal
Nepřeháníme ani trochu, dříve tichá, komfortní limuzína nyní ječí takovým způsobem, že se tomu nelze nesmát. Podmínkou byl „jen” šestilitrový motor V12 pod kapotou a velmi drahý výfuk.
Mercedes třídy S generace W140 vyráběný mezi lety 1991 a 1998 byl primárně velmi pohodlnou limuzínou, pochopitelně. Jejím vrcholem byla verze AMG se sedmilitrovým V12, která byla určena „sportujícím” manažerům. Pro ty, kteří preferovali spíše nenápadnost kombinovanou s noblesou dvanáctiválce, byla v nabídce verze S600 s motorem M120 o výkonu 300 kW (408 koní) a 580 Nm. Pohonná jednotka určená k noblesní dynamické jízdě dokázala v plném nasazení hnout 2 265 kilogramy na rychlost až 250 km/h, zrychlení na stovku se stalo otázkou 6,1 sekundy.
V sériovém provedení Mercedes projevy pohonné jednotky maximálně potlačoval, protože verze S600 byla primárně určena k dlouhým přesunům bez potřeby slyšet jakékoliv rušivé elementy. Jenže prvotřídně utlumená limuzína byla poháněna agregátem se stejným technickým základem jako Pagani Zonda, která z V12 udělala ničitele lidských sluchovodů.
Jedním z rozdílů mezi oběma auty je samozřejmě výfuk. Mercedes použil k odvedení výfukových spalin speciálně navržené potrubí utišující projev 408 koní, Zonda vývod zkrátila na nejmenší možnou délku s minimálním zkreslením dvanáctiválcového rachocení.
Všechny spojitosti si uvědomil fanoušek všeho automobilového, který si říká effspot a který má tu čest být majitelem staršího Mercedesu S600. A právě na ten nechal namontovat kompletně nový výfuk s dálkově ovládanými klapkami. Blíže neupřesněné zařízení z Japonska, které přišlo v přepočtu na extrémních 281 tisíc korun, odstranilo všechny tlumicí prvky, proto luxusní sedan nově zní ještě lépe než Pagani. Jekot podobný monopostu Formule 1 je skutečně mimořádný.
Kolemjdoucí nečekají od plavného Mercedesu tak děsivý zvuk, proto každé přidání plynu vyvolává šok chodců a o to větší radost posádky. Jízda v tunelu je pro autory vylepšení čistá extáze, Lamborghini či Ferrari se najednou podobají klidným modelům s ucpanými koncovkami. Jistě poněkud dětinská modifikace na poměry třídy S, své kouzlo ale nepochybně má.












Mercedes-Benz S600 W140 s upraveným výfukem dnes straší Japonce, úprava přišla na neskutečných 281 tisíc Kč
Zdroj: effspot@Youtube
Bleskovky
Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
dnesŘidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
včeraRusové nezaváhali a poprask okolo setkání Trumpa s Putinem a jeho daru využili ke stvoření limitované edice motorek
včera
Nejčtenější články
Bugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
21.8.2025Tesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
21.8.2025Jeden z miliardářů vlastnících extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
21.8.2025Studie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
22.8.2025Mercedes dál hledá nové dno, po nepochopitelném zdevastování vlastního zázemí chce začít používat motory BMW
22.8.2025
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.21. 14:12 - pavproch
- BMW Divize 09.20. 11:12 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 11:00 - pavproch
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB