Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel

Německý úpravce sází spíše na mechanický než vizuální tuning. Kromě navýšení výkonu tak BMW osadil i jiným podvozkem či výkonnějšími brzdami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel

27.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý úpravce sází spíše na mechanický než vizuální tuning. Kromě navýšení výkonu tak BMW osadil i jiným podvozkem či výkonnějšími brzdami.

Německá tuningová firma Manhart se v závěru letošního roku opravdu rozjela. Zatímco krátce před Vánoci jsme vám představili upravené BMW M6, nyní následuje konverze určená řadě 1. Konkrétně jde o model M135i, ze kterého ve Wuppertalu stvořily matně černý hatchback MH1 400 produkující 405 koní, mimo to pak oproti sérii rovněž narostl točivý moment (ze 450 Nm na 560 Nm). Díky tomu lze dozajista počítat s lepší akcelerací, úpravce ji ale bohužel nezveřejnil - jedinou zmínkou v rámci jízdní dynamiky je totiž nejvyšší rychlost omezená stejně jako u tovární verze na 250 km/h. Přesto nepochybujeme, že s touto porcí výkonu budou mít s mnichovským hatchbackem co dělat i nová BMW M3 a M4.

Ale zpátky k M135i od Manhartu. Víme totiž také, že daného nárůstu výkonu bylo dosaženo především díky instalaci nových turbodmychadel, unikátem je ale taktéž výfukový systém se dvěma koncovkami po stranách zadního difuzoru. Ke změnám vzhledu se ovšem dostaneme až za malou chvíli, nyní ještě dokončíme exkurzi v oddělení mechaniky. Zde totiž počítají rovněž s novým podvozkem KW Clubsport nebo zakázkovými brzdami s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 356 mm vzadu.

Modifikace především vizuální pak zahrnují 19palcová kola Manhart Concave One s pneumatikami Michelin Super Sport o rozměru 225/35 vpředu a 255/30 vzadu. K nim lze přičíst zmiňovaný difuzor vyrobený z karbonových vláken, přičemž ze stejného materiálu je i čelní nástavec nárazníku a zpětná zrcátka. Celá karoserie pak navíc byla zabalena do speciální černé fólie, jež má představovat tmavý broušený hliník.

Uvnitř vozu pro změnu najdete sportovní sedadla BMW Performance, která byla nově potažena Alcantarou. Ani zde pak nechybí uhlíková vlákna, jež jsou kvůli vyšší pevnosti kombinována s Aramidem. To je v rámci úprav zahrnutých do paketu MH1 400 vše, nad rámec je možné BMW M135i osadit ještě diferenciálem Quaife. Ceny u Manhartu sdělují na požádání.


Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 1 - BMW M135i MH1 400 Manhart 01Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 2 - BMW M135i MH1 400 Manhart 02Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 3 - BMW M135i MH1 400 Manhart 03Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 4 - BMW M135i MH1 400 Manhart 04Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 5 - BMW M135i MH1 400 Manhart 05Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 6 - BMW M135i MH1 400 Manhart 06Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 7 - BMW M135i MH1 400 Manhart 07Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 8 - BMW M135i MH1 400 Manhart 08Manhart MH1 400: BMW M135i dostalo 405 koní, nová M3 bude na dostřel - 9 - BMW M135i MH1 400 Manhart 09
BMW M135i dostalo ve Wuppertalu upravený bodykit a výkon 405 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.