Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka

Německý úpravce se podíval především na mechaniku, v rámci kosmetiky nabízí pouze odlišné 19- nebo 20palcové ráfky nebo koncovky výfuku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka

24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý úpravce se podíval především na mechaniku, v rámci kosmetiky nabízí pouze odlišné 19- nebo 20palcové ráfky nebo koncovky výfuku.

Hatchbacku z Affalterbachu se již podívala na zoubek celá řada tuningových firem, přičemž třeba takový Posaidon nebo mcchip-dkr nadělily Mercedesu A 45 AMG neskutečných 445, respektive 450 koní. Díky tomu nejvyšší rychlost v prvním případě narostla na 297 km/h, ve druhém by pak klidně mohlo dojít i k překročení magické třístovky. Nováček do party, firma VÄTH, tak daleko sice nezachází, přesto však má i ona co nabídnout.

Přeprogramováním řídicí jednotky totiž úpravce z dvoulitrového čtyřválce dostal 425 koní namísto standardních 360. Díky tomu se zvedla i nejvyšší rychlost, a to na 280 km/h. Je však třeba dodat, že toto není konečné stádium ladění. Dopřát si totiž můžete ještě unikátní výfukové potrubí s názvem 45 Evo, které staví na dvousetkomorovém katalyzátoru a přihazuje nějaké ty koníky navrch.

Konkrétní počet již VÄTH neudává, stejně jako není známo následné posunutí nejvyšší rychlosti či sprint z klidu na stovku. Tuner ovšem zmiňuje škrticí klapku výfuku, která by měla umožnit oválným koncovkám o rozměru 140 x 90 milimetrů mnohem jadrnější projev. Ten je přitom k mání po stisku tlačítka, zástavbou tak může Mercedes-Benz A 45 AMG projíždět vcelku neslyšně.

Tím ovšem mechanické úpravy nekončí, v zásobě má totiž úpravce ještě zkrácené pružiny, které mohou přiblížit podvozek k zemi o 20 až 65 mm. K dispozici jsou pak i tvrdší tlumiče redukující náklony karoserie, ke ztrátě komfortu ovšem nemá dojít. To ale zřejmě již nebude případ 20palcových kol, které obouvají černé slupičky o rozměru 225/30 vpředu a 265/25 vzadu.

Zmíněné koncovky výfuku a litá kola jsou přitom jedinými kosmetickými úpravami, mimo ně lze totiž zmínit pouze lehkou modifikaci čelní masky, kde logo výrobce nahradil znak úpravce. Ceny přesto nejsou lidové, na jejich konkrétní výši se ovšem musíte zeptat přímo u VÄTHu. Pokud přitom chcete finální účet trochu ponížit, pak místo třídílných dvacítek zvolte jednodílné devatenáctky.


Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka - 1 - Mercedes-Benz A 45 AMG VATH 01Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka - 2 - Mercedes-Benz A 45 AMG VATH 02Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka - 3 - Mercedes-Benz A 45 AMG VATH 03Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka - 4 - Mercedes-Benz A 45 AMG VATH 04Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka - 5 - Mercedes-Benz A 45 AMG VATH 05Mercedes A 45 AMG VATH: Němci vymáčkli z dvoulitru 425 koní, drží se tedy zkrátka - 6 - Mercedes-Benz A 45 AMG VATH 06
Tuningová firma VÄTH se Mercedesu A 45 AMG podívala především na mechaniku. Výkon tak narostl přeprogramováním řídicí jednotky na 425 koní, další pár hlav přidává modifikovaný výfuk

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.