Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes E 350 Coupe od mcchip-dkr: neoficiální AMG dostalo 680 koní
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Éčkové kupé postavené na základech předchozího Céčka přišlo o 3,5litrový šestiválec. Na jeho místo přišel 5,5litrový osmiválec twin-turbo.
Správná terminologie mnohdy rozhoduje o úspěchu, proto automobilky zaměstnávají nejednoho zaměstnance, který má na starosti pojmenování jednotlivých komponentů či dokonce samotného vozu. Občas se ovšem i takový mistr tesař utne, zvláště pokud přijde řeč na dvoudveřové modely Mercedesu třídy E. Ty totiž pod kapotou, jež je do značné míry shodná se sedanem či kombíkem, mají komponenty dnes již bývalé třídy C (W204).
Že vše není naprosto ideální, je jasné nejen zákazníkům, ale i samotné automobilce. Proto jsme ostatně nikdy neměli tu čest s oficiální verzí AMG, přestože po ní řada lidí prahla. Místo toho si v Affalterbachu vzali na paškál pouze čtyřdveřové modely. Éčko s osmiválcem sice existuje, ovšem jen ve verzi E 500, která se musí obejít bez tří světoznámých písmen.
S touto skutečností se ale nehodlal smířit jeden z majitelů předfaceliftovaného Mercedesu E 350 Coupe. Svůj vůz vzal proto přistavil do dílen společnosti mcchip-dkr, která je proslulá hlavně chiptuningem. V případě třícípé hvězdy ale byly potřeba mnohem větší zásahy než jen optimalizace řídící jednotky či výměna výfukového potrubí.
Na obojí sice došlo, ovšem teprve poté, co úpravce vyjmul z motorového prostoru 3,5litrový šestiválec a místo po něm zaplnil 5,5litrovým osmiválcem twin-turbo. Ten oproti sérii doznal značných úprav, pročež nyní zadní nápravu zásobuje výkonem 680 koní a točivým momentem 1 000 Nm. Změna jízdní dynamiky je tak zaručena.
Na konkrétní údaje si ovšem musíme ještě chvíli počkat, neboť jak dokazují fotky, vůz je stále v dílnách mcchip-dkr. Zde přitom kromě rošády pod kapotou dostal sportovní pružiny, stavitelné tlumiče KW či závodní samosvorný diferenciál Drexler. Zda přitom dojde také na samotný bodykit, to je prozatím ve hvězdách.
Mercedes-Benz E 350 Coupe se v dílnách úpravce mcchip-dkr dočkal rošády v motorovém prostoru, díky čemuž nyní produkuje 680 koní a 1 000 Nm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva