Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře

Ve Velké Británii se neupravuje v malém. Cayenne Turbo tak získalo extra výkon, jezdí 300 km/h a na stovku zrychlí za 4,4 s. Přitom přišlo o dveře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře

26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ve Velké Británii se neupravuje v malém. Cayenne Turbo tak získalo extra výkon, jezdí 300 km/h a na stovku zrychlí za 4,4 s. Přitom přišlo o dveře.

Model Cayenne není zrovna tím, který by fanoušci značky považovali za pravověrné Porsche. Bez něj by se ale těžko stala jednou z nejziskovějších firem v oboru a o úspěšný byznys by přišla i celá řada tuningových firem a specializovaných karosáren, pro něž je obří mastodont s terénními schopnostmi živnou půdou. A taková britská značka Merdad by bez Cayennu vůbec nevznikla, německé SUV je totiž pro ni Alfou a Omegou.

Právě na tomto modelu Porsche firma ukázala, že obyčejný tuning je pro ni jen tuctovou záležitostí. Místo toho znovuzrodila zakázkové karosářství, v jehož důsledku Cayenne přišel o dvojici zadních bočních dveří. Ty přední byly u Merdadu naopak prodlouženy. Dále se pak na voze objevila nová boční okna a panely, zatímco sloupek B byl posunut nepatrně dozadu a doznal výrazného zesílení.

Na světě tak rázem bylo dvoudveřové kupé, které by se mělo pyšnit nezměněnou torzní tuhostí. A jelikož zachována byla i silueta standardního Cayenne a rozvor mezi nápravami, nebudou cestující vzadu trpět nedostatkem místa pro nohy ani pro hlavu. Naopak na ně čeká dvojice individuálních sedadel, které stejně jako vpředu dělí středová konzole.

Zadní lavice ovšem podle Merdadu spadá spíše do ranku praktického. Model 902 Coupe, jak je upravený Cayenne nazván, ale vsází spíše na sportovní využití. Proto mají přední sedadla závodní charakter, i když po šestibodových pásech se budete shánět marně. Při jejich využití by totiž nebylo možné nastoupit dozadu ani po odklopení sedadel.

Po stránce exteriérové pak Coupé narostlo především do stran, neboť o 90 mm rozšířené blatníky musí ve všech rozích hostit dvaadvacetipalcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 295/30. Snížen byl také podvozek, a to o 40 mm, což oceníte hlavně při nastupování. Je ovšem jasné, že jakékoliv terénní ambice tím u Merdadu „zazdili“.

Úpravám se nevyhnul ani motorový prostor, kde 4,8litrový motor V8 dostal mnohem větší turbodmychadla. Nové jsou také svody, sání a sportovní výfuk, výkonu 670 koní se tak nemůžeme divit. Stejně jako zrychlení z klidu na stovku za 4,4 sekundy a nejvyšší rychlosti 300 km/h. O spotřebě ale raději u Merdadu mlčí.

Faktem ovšem je, že majitelé upraveného Cayennu ji asi řešit nebudou. Po cenové stránce totiž Merdad 902 Coupé startuje na částce 491 000 Eur (v přepočtu 12 275 000 Kč). U britské firmy přitom počítají s tím, že každý exemplář dozná značné individualizace, které jeho cenu navýší o dalších cca 100 000 Eur (2 500 000 Kč). Pár tisíc denně na benzin už pak celkovou cenovou bilanci moc nerozhází...


Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 1 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 01Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 2 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 02Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 3 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 03Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 4 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 04Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 5 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 05Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 6 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 06Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 7 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 07Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 8 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 08Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 9 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 09Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 10 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 10Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 11 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 11Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 12 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 12Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 13 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 13Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 14 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 14Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 15 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 15Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 16 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 16Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 17 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 17Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 18 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 18Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 19 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 19Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 20 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 20Merdad 902 Coupe: Porsche Cayenne za půl milionu Eur přišlo o dvoje dveře - 21 - Merdad Porsche Cayenne Turbo Coupe 2013 21
Britská firma Merdad není ani tak považována za tuningovou firmu, jako spíše za nástupce bývalých specializovaných karosáren. Pro Porsche Cayenne Turbo vytvořila konverzi, která počítá se ztrátou dvojice bočních dveří a ziskem několika set koní v motorovém prostoru

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.