Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nejmarnivější z Mercedesů může zajít ještě dál. Za 15 milionů přidá na luxusu i výkonu
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní off-road ve verzi od AMG nejde označit zrovna za skromný stroj. Máme ale pocit, že arabská klientela to uvidí trochu jinak. A i pro ni je tu novinka Aresu.
Dany Bahar proslul po létech strávených u Ferrari zejména jako šéf Lotusu. Z této pozice byl ale odejit poté, co měl zneužívat firemní finance. Vzduchem začaly létat milionové nároky obou stran a hrozby žalobami, nakonec však byla celá situace urovnána mimo soudní síň. Bahar následně založil tuningovou firmu Ares Design, která se již stihla podepsat pod extravagantnější Lamborghini Huracán či Rolls-Royce Ghost přepracovaný na SUV. Jeho posledním příspěvkem je přestavba Mercedesu G63 od AMG.
Právě na tuto čerstvě dokončenou kreaci se dnes zaměříme a stejně jako v případě těch předchozích nečekejte ani náznak skromnosti. Ta není vlastní ani „standardnímu” Mercedesu-AMG G63, natož pak verzi G65, stroj pojmenovaný Ares X-Raid ale zachází ve všech ohledech ještě o něco dál.
Platí to už v případě vzhledu, který jistě nebude po chuti každému. X-Raid standardní hranatou ocelovou karoserii mění za oblejší alternativu z uhlíkových vláken a hliníku. Ares se přitom v rámci vzhledu údajně inspiroval současnými vozy a koncepty třícípé hvězdy, jak moc jde toto pojetí dohromady s klasickým Géčkem ale posuďte sami.
Jen na změnu vizáže ovšem nedošlo. S použitím karbonu a hliníku je spojené také výrazné odlehčení, alespoň podle tvrzení úpravce. Hmotnost vozu má být nižší o podstatných 200 kg, opačným směrem zamířil výkon. Přeplňovaný 5,5litrový osmiválec byl naladěn na 760 koní, díky čemuž off-road zvládne dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h levou zadní. Výše ale kvůli bezpečnosti nezamíří.
Designové a karosářské práce provádí úpravce vlastními silami, posílení pohonné jednotky zadává externím firmám. O koho konkrétně jde, to Bahar nezmínil, nicméně vůbec bychom se nedivili, kdyby osloven byl Brabus. V případě brzd je pak spolupracující firmou Brembo, jejíž kotouče se mohou skrývat až za 24palcovými litými koly (k mání jsou ale i ráfky menší velikosti).
Přesunout se můžeme do interiéru, kde sice na radikální změny nedošlo, luxusu ale citelně přibylo. Prohlédnout si tak můžeme daleko luxusnější čalounění, u kterého si každý zákazník může zvolit nejen různé barvy, ale také různé druhy materiálu. Vzadu najdeme dvě nezávislá křesla oddělená vyvýšenou centrální konzolí. Vše pak stejně jako v případě exteriéru završuje rozsáhlé použití karbonu.
Produkce se má odehrávat v nové továrně v italské Modeně s plochou 18 tisíc metrů čtverečných. Momentálně jsou však haly ve výstavbě, pro současné zájemce je výroba realizována u spřátelených společností. Mezi ně patří i německý úpravce Mcchip-DKR, se kterým Bahar spolupracuje také na výrobě Bentley Mulsanne Coupe. Právě k Baharovi tedy nejspíše zamíří rozpracovaný stroj, který jsme vám ukazovali nedávno.
Jak přitom někdejší šéf Lotusu dodává, se samotnou britskou značkou nehodlá s touto kreací soupeřit. Své kupé tedy bude vyrábět jen do té doby, dokud nevznikne oficiální produkt. To samé ostatně platí také o SUV Rolls-Royce, jež jsme zmiňovali v úvodu.
Dodat pak jen můžeme, že přesná cena X-Raidu nebyla zmíněna, bude se lišt kus od kusu. Pohybovat se ovšem má okolo 600 000 Eur (cca 15,4 mil. Kč), takže žádná láce. Cesta od sepsání smlouvy a specifikování jednotlivých detailů až po předání vozu pak má zabrat zhruba šest měsíců, v případě individuálních požadavků (možná je i úprava upravené karoserie) však bude delší.
Dany Bahar se pochlubil novým projektem X-Raid, za kterým se skrývá přepracovaný Mercedes-AMG G63
Mimo to nabízí i konverzi Bentley Mulsanne na kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 11 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva