Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci u VW Arteon vyřešili jeden z velkých problémů dieselů, ale za jakou cenu?
9.10.2018 | Petr Prokopec
Arteon leckdo označí za krásné auto a kdyby ne, nejstylovější Volkswagen současnosti je to určitě. Problém je, že v nejoblíbenější verzi s motorem 2,0 TDI nezní moc pěkně, co s tím?
Pokud něco nejlépe charakterizuje dnešní automobilový svět, pak je to slovo „umělost“. Stačí se totiž rozhlédnout po většině novinek a rázem zjistíte, kolik je na nich falešných otvorů, které neslouží kupříkladu k zásobování motoru či brzd chladným vzduchem, popř. odvádění toho horkého od nich. Místo toho jsou na autech jen kvůli vizuální dramatičnosti a rozbití ohromných ploch, které si vyžádala touha po stále větší pasivní bezpečnosti. To samé můžeme prohlásit i o výfucích. Jen málokterá koncovka je dnes spojena přímo s agregátem - spíše než cokoliv jiného totiž zadní partie zdobí jen chromové proužky a vyústění výfuku najdeme úplně jinde.
Společně s koncovkami výfuku se přitom ohroženým druhem začíná stávat i přirozený zvuk motoru na palubě. Auta jsou i přes omezení nabídky z posledních let dostupná s řadou motorů a ladit skutečný zvuk každého z nich je nákladné. A i když tohle pro konstruktéry nebude problém, pořád jsou tu rozličná očekávání zákazníků, z nichž jeden by rád auto, které vůbec není slyšet a jiný zase vůz, který zní jako by měl benzinový motor V8, i když pod kapotou má čtyřválcový diesel. Něco takového nelze v jedné přirozenosti spojit, a tak ke slovu přišly různé formy zvukových generátorů, které se o ozvučení interiéru starají bez ohledu na to, jak se projevuje samotný motor.
Je to možná uspokojivé pro řidiče, okolí ale pořád ví, s čím má ve skutečnosti tu čest. Pokud motor nevydává žádný výrazný zvuk, není to tak důležité, zejména ony čtyřválcové diesely jsou ale zvenčí pořád slyšitelné dobře a lahodí jen málokterému uchu. Co s tím? Stačí přece přidat další generátor, který bude tentokrát oblažovat okolí.
Některé vozy mají takovou věc už z výroby, obvykle jsou to ale ty, které ji ani moc nepotřebují, třeba Audi SQ7 TDI s osmiválcem. Co ale když máte motor 2,0 TDI, který opravdu nezní krásně? Pak přichází ke slovu úpravci, výsledek jejichž práce si nejnověji můžeme poslechnout v podání Volkswagenu Arteon právě s generátorem zvuku pro okolí.
Ten má na svědomí tuningová firma Cete Automotive, která dokáže něco podobného nadělit čemukoli od Škody Fabia 1,4 TDI až po Audi A7. Nyní přišla řada na Arteon, který dostal kompletní zvukový kit, jehož součástí je řídicí jednotka, kabeláž, zvukové rozhraní a samotný generátor. Vše můžete ovládat skrze mobilní telefon za pomoci aplikace, kdy lze umocnit jak základní zvuk čtyřválce, tak třeba nasimulovat i osmiválec. Volitelná je navíc i hlasitost, stejně jako třeba možnost prskání a střílení.
Z přiloženého videa právě tyto prvky uslyšíte, stejně jako temné dunění. Jeden z velkých problémů dieselů to tedy řeší, ale za jakou cenu? Nemyslíme nyní ani tak asi 18 tisíc korun, které pořízení celé sady stojí, ale spíše další rozšíření falše, které je u Arteonu dost i z fabriky. Také ten má falešný zvuk na palubě, také ten má falešné výfuky, minimálně ve verzi 2,0 TDI. A ani vstupy vzduchu na přídi nejsou všechny pravé. Není to s falešným zvukem pro všechny kolem už trochu moc?
Zvukový generátor Cete Automotive řeší jeden z velkých problémů dieselového Volkswagenu Arteon, ale jen za cenu další falše. K úplnému zastření dieselového chrapotu navíc stejně nedošlo, alespoň ne při poslechu z bezprostřední blízkosti
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva