Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob

(+ videa) Lecjaký fanda do aut bude nadšený ze sériového Skylinu R32 a nechá jej, jak je. Dieselové fanatiky ale uspokojí stěží, ti zamíří jinam.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob

20.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Lecjaký fanda do aut bude nadšený ze sériového Skylinu R32 a nechá jej, jak je. Dieselové fanatiky ale uspokojí stěží, ti zamíří jinam.

Dieselové motory jistě mají své využití. Když namontujete do nákladního auta, pick-up trucku nebo klidně i SUV velký diesel, bude mít mnohem menší problém s taháním těžkých věcí, ať už na korbě nebo na přívěsu. Proto se taky do amerických pick-up trucků montují dieselové šesti- a osmiválcové motory, jako např. Ford 6,0 Power Stroke V8.

Ten se montoval do pick-upů F-Series Super Duty v nedávné minulosti a nabízel v nich 329 koní a 773 Nm. Zcela odděleně a v trochu vzdálenější minulosti se vyráběl Nissan Skyline R32 GT-R s řadovým šestiválcem, který měl objem 2,5 litru a byl benzínový. Účely těchto aut snad nemohly být rozdílnější.

Přidejme však do mixu Kanaďana Filipa Kedzierskiego, který používá Skyline R32 na driftování, samozřejmě po jistých úpravách. Tohle auto mu před necelým rokem vypovědělo službu - odešlo těsnění hlavy válců. Mohl ho samozřejmě opravit, ale rozhodl se pro něco jiného, a tady se dostáváme ke spojení s utilitárním dieselovým pickupem. Rozhodl se pro zástavbu šestilitrového Power Stroku, který bude dále upraven na mnohem vyšší výkon.

Pustil se do stavby ve spolupráci s ontarijskou firmou Argus Auto. Samozřejmě bylo nutné upravit motorový prostor Skylinu, aby se sem širší osmiválec vešel. Motor je také mnohem těžší než původní řadová šestka, takže očekáváme nové, pevnější a odolnější přední odpružení; podběhy se koneckonců také musely upravit. To mělo za následek menší rejd kol. „Ale co, bude to muset stačit,” zněla reakce majitele vozu.

Na motor se dále nastěhovala dvě slušně velká turbodmychadla BorgWarner S200. Jejich maximální tlak neznáme, ale víme, že výsledkem je úctyhodně silný motor: má mít 650 koní a 1 627 Nm točivého momentu. To je víc než dvojnásobek původní hodnoty, která byla sama o sobě docela působivá. Protočit zadní kola je tak dílem okamžiku.

Za motor se nastěhoval pětistupňový manuál z Fordu F-550, náhon na zadní nápravu zůstal, bylo ale nejspíš potřeba odolnějšího diferenciálu. Velký motor o takovéhle síle si také říká o velký chladič a ve výsledku je právě chladič to, co člověka na voze upoutá jako první. Vypadá jako z počátku minulého století a jistě je pořádně efektivní.

Na kapotu tady nečekejte, tohle auto žádnou nemá. Kdyby ji chtěl majitel vyrobit, chladič by stejně musel trčet ven, stejně jako turbodmychadla, která vidíme v předních rozích auta. Místo původních světel tu jsou jen LEDky, místo skleněných oken plexisklo. Tohle auto se vozí na přívěsu, se kterého sjede jen na místech, kde může majitel předvést svůj driftovací um.

Na ten se můžete podívat na videu níže. Tenhle vůz určitě neváží málo, velký dieselový osmiválec bude mít svá kila a Skyliny nikdy nebyly zrovna peříčka. Smyky mu ale skutečně jdou a kromě bílého dýmu z pneumatik dovede vyrobit i pořádná kvanta černého dýmu z výfuků. Nemusíte tomu fandit, ale proti gustu...


Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 1 - nissan skyline R32 V8 diesel 00Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 2 - nissan skyline R32 V8 diesel 01Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 3 - nissan skyline R32 V8 diesel 02Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 4 - nissan skyline R32 V8 diesel 03Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 5 - nissan skyline R32 V8 diesel 04Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 6 - nissan skyline R32 V8 diesel 05Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 7 - nissan skyline R32 V8 diesel 06Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 8 - nissan skyline R32 V8 diesel 07Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 9 - nissan skyline R32 V8 diesel 08Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 10 - nissan skyline R32 V8 diesel 09Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 11 - nissan skyline R32 V8 diesel 10Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 12 - nissan skyline R32 V8 diesel 11Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 13 - nissan skyline R32 V8 diesel 12Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 14 - nissan skyline R32 V8 diesel 13Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 15 - nissan skyline R32 V8 diesel 17Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 16 - nissan skyline R32 V8 diesel 14Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 17 - nissan skyline R32 V8 diesel 15Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 18 - nissan skyline R32 V8 diesel 16Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 19 - nissan skyline R32 V8 diesel 17a
Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 20 - Nissan Skyline R32 diesel 60 V8 dalsi 01Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 21 - Nissan Skyline R32 diesel 60 V8 dalsi 02Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 22 - Nissan Skyline R32 diesel 60 V8 dalsi 03Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 23 - Nissan Skyline R32 diesel 60 V8 dalsi 04Nissan Skyline R32 s dieselem 6,0 V8 je sen fandů TDI až za hrob - 24 - Nissan Skyline R32 diesel 60 V8 dalsi 05
Driftovat s benzinovým Skylinem umí každý, to s dieselem...

Zdroje: Filip Kedzierski@Instagram a ArgusAuto@ Instagram

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše