Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Yeti na 22palcových kolech: a z Yetiho je Bigfoot
2.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Úpravce Delta4x4 nám dokazuje, že pro zákazníka udělá cokoli, třeba i úplnou hloupost. Tou je nesporně i osazení Škody Yeti 22palcovými koly.
Je to jedna z největších nemocí dnešní automobilové doby. Ještě před nějakými 10-15 lety platila v nižší střední třídě 15" kola za velká a 16" za obrovská a o třídu výše nebyla situace zásadně jiná - i se 17" disky jste byli pomalu za extrémistu. Jenže časy se rychle změnily a z nedávných extrémů se rázem stala norma. Na kompakt dnes 16" ráfky pomalu dostane automaticky a pokud chcete ve střední třídě něco velkého, musíte zamířit někam k 19 palcům. A samozřejmě, s každým „třídním stupněm” to chce nějaký ten palec navíc.
Proč se to děje jsme skoro přesně před rokem probírali v článku zaobírajícím se tím, že dnešní design aut je pouhá sázka na show. Auto zkrátka musí vypadat „dynamicky”, i když stojí, toho je nejlépe dosaženo jistým poměrem neprůhledných (rozumějte plechových) a průhledných (rozumějte skleněných) ploch. Když pak těžce vítězí ty prvně jmenované, bez velkých kol to zkrátka nejde, vůz jinak vypadá přinejmenším zvláštně.
Vzhledu to všechno nesporně prospívá, funkci ale nikoli. Shodou okolností jsme zrovna včera v testu jednoho designového skvostu, nového Mercedesu CLS, museli konstatovat, že 19" kola dokážou i jinak velmi poddajný podvozek limuzíny vyšší střední třídy funkčně značně poškodit. Přesto se najdou tací, kterým jsou i podobná čísla malá. Hodně malá.
Mezi takové patří nejmenovaná německá dáma, zákaznice firmy Delta4x4, který ji oslovila s požadavkem, aby její Škodu Yeti obdařila většími koly, než jaká má manžel na Audi Q7. A ta mají průměr 20 palců. Dáma netroškařila a řekla si rovnou o 22 palců, což se pochopitelně neobešlo bez dalších úprav, neboť na něco podobného není Yeti stavěný.
Německý úpravce tak musel sáhnout po zcela specifických kolech, zvýšil podvozek vozu a modifikace stihla také podběhy. Ve výsledku je Yeti o plných 20 mm vyšší než standardní provedení a světlá výška činí 21 centimetrů. Aby se manželova Q7 cítila vedle tohoto vozu jako nedochůdče, dostal vůz i pár dalších vizuálních úprav přibližujících jej velkému off-roadu. Z Yetiho se tak stal humanoid z opačného konce planety, tzv. Bigfoot neboli velká noha.
Jestli se vám výsledek práce Delta4x4 líbí, gratulujeme vám k vašemu vkusu a s odkazem na cenu 3 700 Eur (skoro 100 tisíc Kč) za samotná kola a úpravy spojené s jejich použitím vás posíláme rovnou do Německa. S ostatními můžeme přemýšlet, co oné Němce toto nebohé auto udělalo, že mu tohle musela provést...
Tyto obrázky by mohly svítit ve výkladovém slovníku vedle termínu „zvěrstvo”...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před hodinou - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 3 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 4 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 6 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva