Reklama

Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi

Jasně, je to verze R, která u znalých vzbudí respekt. Ani ti ale nebudou tušit, že mají tu čest s výkonnějším autem, než je Ferrari 488 Pista nebo McLaren 720s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi

22.6.2018 | Mirek Mazal | 19 příspěvků

Jasně, je to verze R, která u znalých vzbudí respekt. Ani ti ale nebudou tušit, že mají tu čest s výkonnějším autem, než je Ferrari 488 Pista nebo McLaren 720s.

Rychlé hatchbacky zažívají v posledních letech velký boom. Zákazníci slyší na praktické balení se silným motorem. Na čele výkonového spektra bojují o vítězný prapor značky Audi a Mercedes-AMG, které s každou novou generací posouvají hranice kilowattů produkovaných přeplňovanými jednotkami o kousek dále. Poslední Audi RS3 dosahuje 294 kW (400 koní), neskutečná porce na pořád rodinný hatchback.

Mírnější hot hatch v podobě Volkswagenu Golf R má přesně o 66 kW méně čili 228 kW a 310 koní. Něco o slabém kusu, mohli by si pomyslet majitelé RS3. To by je ale nesměl dojet čerstvě dokončený, tmavě modrý třídveřový Golf od společnosti HGP - tomu stačí polechtat plyn a ani 400koní v Audi by nemělo absolutně žádnou šanci.

Aby bylo jasno, německá firma HGP Turbonachrüstung přetvořila sedmou generaci Golfu R ve stroj, který dokáže na silnicích potrápit i ty nejlepší supersporty. Pod kapotu úpravce nainstaloval dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru původně z Passatu. V motorovém prostoru nezbyl ani centimetr volného místa, protože se tam nastěhovalo 738 koní (543 kW). Skoro dvakrát tolik než v Audi RS3, které se rázem proměnilo ve stojící objekt ve zpětném zrcátku. Golf R HGP se nyní může směle rovnat s tím nejlepším, co automobilový trh nabízí. Výkonu má více než McLaren 720S, Ferrari 488 Pista nebo Porsche 911 GT2 RS, pouze vozy jako Lamborghini Aventador S a Ferrari 812 Superfast se tomuto Golfu papírově vyrovnají.

Autoři odvážné modifikace hovoří o zrychlení na 100 km/h za méně než 3 sekundy, na 200 km/h za cca 8,9 sekundy a nejvíc teoreticky půjde dosáhnout 330 km/h, kvůli převodům. Řazení rychlostí zajišťuje sedmistupňová převodovka DSG právě z Audi RS3, manuální skříň by si se silou motoru neporadila.

O všudypřítomnou dynamickou rezervu se starají díly jako nové výfukové potrubí, dvojice turbodmychadel vlastní výroby HGP R28, upravené písty a spalovací komory, modifikované sání, přeprogramovaná řídící jednotka a upravená elektronika motoru. Nenápadný Golf se dá poznat zvenčí podle modrého laku, dvojice koncovek výfuku a stříbrných kol OZ Ultraleggera 8x19" s pneumatikami Pirelli P-Zero, za kterými se skrývají 400milimetrové kotouče vpředu a 350milimetrové kotouče vzadu.

Výkon graduje při 6 600 ot./min, točivý moment 925 Nm dosahuje vrcholu při 4 600 ot./min. Pozoruhodné pro nás je, že v celém projektu má prsty i česká firma - místní zastoupení KW Suspensions právě pro tento stroj dodala kompletní nastavitelný podvozek. Veškeré úpravy jsou oficiálně homologované pro silniční provoz a jen pro představu - cena takového Volkswagenu vychází na 96 000 Eur (2,5 milionu Kč). Vyloženě ideální auto, které neprovokuje, ale jede. Tedy, až na tu cenu...

Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi - 1 - VW Golf 7R upraveny firmou HGP na 543 kW foto 01Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi - 2 - VW Golf 7R upraveny firmou HGP na 543 kW foto 02Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi - 3 - VW Golf 7R upraveny firmou HGP na 543 kW foto 03Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi - 4 - VW Golf 7R upraveny firmou HGP na 543 kW foto 04Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi - 5 - VW Golf 7R upraveny firmou HGP na 543 kW foto 05Tento nenápadný VW Golf má pod kapotou pořádné překvapení. Stavěli ho i Češi - 6 - VW Golf 7R upraveny firmou HGP na 543 kW foto 06
Martin Gräf jako vedoucí HGP Turbonachrüstung se nechal na památku vyfotit při poslední kontrole jednoho exempláře, který putuje k novému majiteli. Závidět - v dobrém - je co...

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 19 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama