Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Evropě se objevilo 1 z pouhých 10 posledních Ferrari s V12 a manuálem, stojí podle toho
31.10.2021 | Petr Miler
Máte-li slabost pro vzácná auta, tohle vás uhrane, i když na to na první pohled nevypadá. V Evropě si jej svého času vybralo jen 10 lidí a dobře udělali. Oproti alternativě s automatickou převodovkou se verze s ručním řazením prodávají pětkrát dráž.
S postupným vymíráním manuálních převodovek zejména v silnějších automobilech můžeme nesouhlasit jakkoli, je ale realitou, kterou těžko něco změní. Existují vlaštovky, které s větrem letět nechtějí, jde ale o exkluzivity za desítky milionů korun. Ve většině jakkoli běžnějších silných aut manuály jen dožívají, bohužel.
Má to ale i své potenciální výhody pro ty, kteří po posledních autech toho či onoho ražení s ručním řazením přece jen sáhli a po letech jej prodávají či prodat plánují. Dokonalým příkladem budiž tohle neobvykle modré Ferrari 599 GTB Fiorano. Na první pohled vypadá docela tuctově, dá-li se tedy tak hovořit o voze, který se v Evropě jako použitý prodává jen v asi 60 kusech. Jenže jen jedno jediné má v útrobách manuální šestikvalt.
Zadní kola 599 GTB tradičně pohání šestilitrový atmosférický dvanáctiválec umístěný vpředu, který dává 620 koní, v drtivé většině případů je ale na kola posílá přes automatizovanou převodovku F1 s řazením pádly pod volantem. Existuje prý 30 kusů Ferrari 599 s manuální převodovkou a z toho pouhých 10 má být v Evropě - a tenhle kousek je jedním z oněch deseti.
Takováto vzácnost znamená jediné - astronomickou cenu. Zatímco ceny „běžných” 599 GTB s automatizovanými převodovkami začínají na nějakých 85 tisících Eur, tedy asi ne 2,2 milionu korun, tento kousek s ručním řazením stojí u belgického prodejce podobných specialit 425 tisíc Eur, tedy 11 milionů korun, skoro přesně pětinásobek.
Podobné ceny jsou u posledních „manuálních” Ferrari běžné. A je také dost pravděpodobné, že dále porostou, zatímco u verzí s převodovkou F1 tomu tak skoro jistě nebude, protože se jich vyrobilo relativně dost a pokud to není splašená verze GTO, není na nich nic zas tak moc zajímavého. Nechceme být neuctiví, jde o výjimečné auto tak či onak, Ferrari s motory vpředu ale za držáky hodnoty jinak moc neplatí a jak 599, tak 612 patří mezi nejlevnější moderní vozy značky.
Pokud ale mají manuál, situace se dramaticky mění, nakonec 599 GTB je vůbec posledním dvanáctiválcovým Ferrari s ručním řazením, které kdy vzniklo. Pokud tedy máte v garáži Ferrari 599 GTB s ručním řazením, sedíte na zlatém vejci. A pokud ne, je tu příležitost se na něj posadit - nedivili bychom se, kdyby tohle auto za pár dekád stálo ještě mnohonásobně více, navzdory ne úplně typické barvě a ne úplně nízkému nájezdu přes 60 tisíc km.
Neobvyklá volba barev u Ferrari výhodou být nemusí, manuální převodovka je ale výhodou zcela jistě. Model 599 GTB se díky ní prodává pětkrát dráž než s ručním řzaením - tento konkrétní kus je k mání v Belgii. Foto: Oldtimerfarm, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 9 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 10 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva