Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min

Ingolstadt odhalil specifikace elektromobilu, který se koncem letoška objeví v prodeji. Výkony jsou to impozantní, ale za cenu téměř dvou R8 V8.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min

29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ingolstadt odhalil specifikace elektromobilu, který se koncem letoška objeví v prodeji. Výkony jsou to impozantní, ale za cenu téměř dvou R8 V8.

Značka Audi chce ještě letos rozjet prodej elektromobilu R8 e-tron postaveného na základech stejnojmenného, nutno dodat úspěšného kupé. K jeho marketingové podpoře jej Audi vypustilo na Nürburgring a výsledkem je čas osm minut a devět vteřin - podle tvrzení automobilky světový rekord mezi produkčními elektromobily.

Přestože to není nejrychlejší čas, rozhodně není ani nijak špatný. Podle současných tabulek byla elektrická R8 pouze o pět vteřin pomalejší než její sestra s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,2 litru a výkonu 430 koní. Model e-tron toho dosáhl pomocí páru elektromotorů o celkovém výkonu 381 koní a točivém momentu 820 newtonmetrů.

Vůz je schopen dosáhnout stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost má omezenou kvůli rychlému vybíjení 550kilogramového balíku akumulátorů na 200 km/h. Pro potřeby rekordu byl ovšem omezovač odstraněn, takže auto bylo schopné dosáhnout 250 km/h. Jak dlouho by R8 e-tron o hmotnosti 1 780 kilogramů kroužila na Nürburgringu? S kapacitou 49 kWh (ekvivalent přibližně 19 litrů benzínu) to odhadujeme na cirka dvě kola (45 km), možná o něco málo více. Samotné Audi ale v tomto směru mlčí a trvá na tom, že auto má udávaný dojezd 215 kilometrů.

Za volantem vozu usedl závodní pilot Markus Winkelhock, který si vyzkoušel také několik kol s aktivovaným omezovačem a zajel přitom čas 8:30,873 a později ještě 8:26,096 min. Audi uvádí, že tento automobil zcela odpovídá vozům, které se objeví v prodeji.

To je určitě pozoruhodné, stejně tak ale je i cena - Audi R8 e-tron by mělo stát 200 tisíc Eur, v přepočtu 5,14 milionu. A to oproti rychlejší R8 4,2 V8 (schopnou kroužit po Nordschleife podstatně déle s dramaticky větším dojezdem a kratším „dobíjením”) za 2,84 milionu není málo.


Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 1 - Audi R8 e-tron rekord 01Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 2 - Audi R8 e-tron rekord 02Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 3 - Audi R8 e-tron rekord 03Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 4 - Audi R8 e-tron rekord 04Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 5 - Audi R8 e-tron rekord 05Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 6 - Audi R8 e-tron rekord 06Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 7 - Audi R8 e-tron rekord 07Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 8 - Audi R8 e-tron rekord 08Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 9 - Audi R8 e-tron rekord 09Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 10 - Audi R8 e-tron rekord 10Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 11 - Audi R8 e-tron rekord 11Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 12 - Audi R8 e-tron rekord 12Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min - 13 - Audi R8 e-tron rekord 13
Ani elektromobil Audi - navzdory jeho nesporné rychlosti - nebude nic jiného než alternativní a v běžném provozu značně limitované vozidlo, i když nebude využíváno způsobem, jakým zamýšleli jeho tvůrci nebo autoři rekordu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše