Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu

Teoretické auto hrůzy vzniklo na základě statistiky spolehlivosti. Ital s kořeny ve Francii to kupodivu není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu

29.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Teoretické auto hrůzy vzniklo na základě statistiky spolehlivosti. Ital s kořeny ve Francii to kupodivu není.

Britská pojišťovací společnost Warranty Direct u příležitosti blížícího se Halloweenu poskládala „auto hrůzy” - vůz složený z nejméně spolehlivých součástek podle statistik této společnosti. Oproti běžnému autu by se tento vůz porouchával až pětkrát častěji. A mnohé jeho součásti mohou být docela překvapivé.

Motor auta hrůzy by pocházel z BMW M5 z let 2004 - 2011, byl by to tedy z většiny pětilitrový desetiválec S85B50 anebo první kusy jeho nástupce, přeplňovaného osmiválce označeného jako S63B44, který se montuje do nové M5 F10. Čtvrtina těchto motorů údajně musí každý rok do servisu kvůli opravě.

Radost fanoušků Audi rychle vyprchá, protože odpružení a nápravy by byly z hlavního konkurenta M5, Audi RS6, a to konkrétně z let 2002 - 2011. Podle Warranty Direct potřebují dvě pětiny RS6 každoroční opravy těchto součástek. Trojlístek uzavírá Mercedes, jehož třída R vyrobená po roce 2004 by hororovému automobilu dodala veškeré elektrické součásti. Zhruba 30 % Mercedesů R jezdí každoročně do servisu s problémem v elektronice či elektroinstalaci.

Převodovka hypotetického poruchového auta by pocházela zpoza oceánu, dodal by ji Jeep Grand Cherokee vyrobený po roce 2006. Zde mívá problémy každá desátá. Zůstaneme-li ve Spojených státech, Chrysler 300C od roku 2005 by byl zdrojem systému řízení. Každoroční servis potřebuje také zhruba 10 % kusů.

Ani jižní Evropa na seznamu nechybí. Španělský Seat Alhambra by poskytl klimatizaci, která ve vozech od roku 1996 nepatří k nejspolehlivějším; každoroční problémy mívá opět asi desetina z nich. A Fiat Multipla, vůz hojně odsuzovaný kvůli odpuzujícímu vzhledu, by byl zdrojem brzdového systému; čtvrtina těchto aut s brzdami musí každý rok do servisu.

Výsledkem tohoto mišmaše by bylo auto s indexem spolehlivosti okolo 500, přičemž nižší číslo je lepší a průměr je okolo stovky. Pokud tedy jezdíte do servisu s nějakým problémem jednou ročně, s „automobilovým Frankensteinovým monstrem” stvořeným touto britskou pojišťovací společností byste tam byli pomalu každé dva měsíce a vždy by vás čekal účet okolo 550 liber, tedy asi 19 tisíc korun.

„Tento hororový vůz je spíše vtipem, který, díky Bohu, nikdy nebude realitou. Lepí dohromady automobily, které si statisticky vedou nejhůře v každé kategorii, kterou sledujeme,” vysvětlil David Gerrans, šéf Warranty Direct. „Toto široké spektrum automobilů v tomhle spojení ukazuje, jak může být jinak vcelku spolehlivé auto staženo ke dnu jednou hůře fungující částí,” dodal.


Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 1 - warranty direct auto hruzy 01
Takto by auto hrůzy podle Warranty Direct mohlo vypadat

Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 2 - Test BMW M5 F10 05Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 3 - Test BMW M5 F10 08Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 4 - Test BMW M5 F10 12Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 5 - Test BMW M5 F10 14Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 6 - Test BMW M5 F10 15Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 7 - Test BMW M5 F10 18Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 8 - Test BMW M5 F10 24Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 9 - Test BMW M5 F10 27Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 10 - Test BMW M5 F10 32Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 11 - Test BMW M5 F10 45Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 12 - Test BMW M5 F10 46Auto hrůzy z hlediska spolehlivosti má motor BMW, podvozek Audi, elektroniku Mercedesu - 13 - Test BMW M5 F10 47
Kdekoho zřejmě překvapí, že takové auto by mělo pohonnou jednotku BMW M5. Ani podvozek Audi nebo elektronika Mercedsu ale nejsou součástmi, které byste v takovém autě očekávali

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše