Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW

Aby automobilky prosperovaly i v budoucnu, musí podle Martina Winterkorna zkrátit životní cykly generací svých modelů, jako je tomu elektroniky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW

4.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Aby automobilky prosperovaly i v budoucnu, musí podle Martina Winterkorna zkrátit životní cykly generací svých modelů, jako je tomu elektroniky.

Hlava koncernu Volkswagen Martin Winterkorn se v předvečer letošního ženevského autosalonu rozhovořil na téma budoucnosti automobilového průmyslu. Uvedl přitom spojenectví „jeho” korporace s Googlem jako příklad, jak budou výrobci muset být „agilnější a otevřenější novým nápadům, než kdy dříve v historii automobilu.

Toto tvrzení osvětlil slovy, že bude nutno zkrátit modelové cykly znatelně pod současných průměrných sedm let. Volkswagen to už částečně praktikuje, když větší facelifty označuje za nové generace, ale přesto bychom právě zde doporučili zbystřit - častějším uvádění nových generací na trh bude pro automobilky pravděpodobně znamenat vyšší náklady na vývoj a marketing, které budou muset pokrýt tržbami. Vývoj situace tedy může vypadat tak, že v rámci snahy o udržení cen na uzdě se bude snižovat kvalita výrobků, což bude pochopitelně zákazníky nutit kupovat si stále nová auta. Z pohledu automobilky jistě správný postup, optikou zákazníka už méně.

„Očekávání lidí se mění, digitální revoluce silně ovlivňuje naše životy. Automobilový průmysl nesmí zavírat oči, musíme zákazníkům nabídnout high-tech zážitek,” říká Winterkorn. „Například je nutno zkrátit modelové cykly, musíme reagovat na trendy a musíme být flexibilnější. Jednou z cest by mohly být části faceliftu dostupné ke stažení z internetu,” pokračuje. „Auta se stanou počítači na kolech. To bude pro naše odvětví revoluční, ale dá nám to nové příležitosti,” dodává.

„Modulární systém je klíčový, protože nám umožní vytvořit rozmanitější nabídku,” uzavírá Winterkorn slovy, ve kterých je cítit silná narážka na všemocnou platformu MQB. Ač jeho řeč zní trochu newspeakově, pravděpodobně není zcela mimo mísu - třeba integrace chytrých telefonů do automobilů je již dnes poměrně rozšířená a jistě se bude prohlubovat. Řada aut také již léta nabízí připojení k internetu, což s sebou však nese i velká rizika.

Winterkorn také řekl, že Volkswagen je v ideální pozici pro to, aby profitoval ze změněných potřeb zákazníků. Nevěřme tedy každému jeho slovu, je z toho trochu cítit snaha posunout svou značku o něco dál marketingem.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW - 1 - martin winterkorn
Šéf koncernu VW Martin Winterkorn

Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW - 2 - VW Passat 2015 render 01Automobilový průmysl musí přijmout pravidla digitálního věku, říká šéf VW - 3 - VW Passat 2015 render 02
Nová generace Volkswagenu Passat se má ukázat už letos, co z technologií "digitálního věku" bude na palubě, zatím nevíme (ilustrace)

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše