Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením

Ceny posledních Ferrari s manuály rostou a Lamba je dříve či později budou následovat. Atmosférické V10 a V12 tomu jen pomohou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením

14.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ceny posledních Ferrari s manuály rostou a Lamba je dříve či později budou následovat. Atmosférické V10 a V12 tomu jen pomohou.

Zatímco ještě nedávno bylo ve sportovním autě neodmyslitelné manuální řazení, v poslední době už je to naopak - manuál zejména do vrcholových supersportů je v podstatě nemožné dostat. Vzpomeňme třeba na Carreru GT, stále relativně moderní auto, které se dělalo jen s manuálním šestikvaltem. Dnešní nástupce v podobě 918 Spyder už má jen automat a u většiny ostatních značek je situace podobná, obvykle i v nižších segmentech.

Exodus manuálních převodovek ze supersportovních vozů většině zákazníků tolik nevadí a automobilky prezentují rychlejší řazení jako výhodu. Jenže tento stav není nijak příznivý pro ty, kteří rádi své auto opravdu řídí, a to ve dvou rovinách. Jednak se už nedají koupit nové vozy s manuály a nemožnost volby je dost smutná.

Není však pravdou, že by o takové vozy nikdo nestál. Zájemců o manuální řazení je dost a jen za něj jsou ochotni si připlatit extrémně vysoké částky. Ceny ojetých verzí s manuálními převodovkami rostou, jak krásně ukazuje Ferrari 599 GTB Fiorano. Tento stroj se díky manuálnímu šestikvaltu prodal za 17,4 milionu korun, tento zase byl nedávno k prodeji za dvanáct. Nemusí to být nejrychlejší verze, ale jejich cena rozhodně klesat nebude, a to právě díky manuálu - srovnatelné 599 s automaty se prodávají za zlomek částky těch „manuálních”.

Značku Lamborghini jsme zatím zmínili, tento článek ale patří hlavně ní. Podobně jako se Ferrari při přechodu z F430 na 458 a z 599 GTB na F12berlinettu zbavilo manuálu, Lamborghini to udělalo při startu výroby Aventadoru jako nástupce Murciélaga, resp. Huracánu jako nástupce Gallarda. To je smutné pro většinu lidí, ale jste-li majitelem Murciélaga či Gallarda s manuální převodovkou a nebo se jím stanete, klesat na mysli není důvod. Budete-li chtít své auto za pár let prodat, můžete na tom slušně vydělat.

V současnosti jsou totiž ceny manuálních verzí Gallarda i Murciélaga na relativně nízkých úrovních. Ovšem, spousta byla upravena, takže kompletně originální automobil včetně kol je relativně vzácný, zejména v případě Gallarda, ale dá se najít. A nemusí být zas tak drahý - ceny od 1,6 do nějakých tří milionů korun nejsou vysoké, máme-li na mysli, že se bavíme o moderním italském supersportu s atmosférickým desetiválcem uprostřed.

Máte-li zájem o kupé v originálním stavu, zajímavý může být tenhle černý kousek, za který majitel nepožaduje ani 2 miliony korun. Prý je po nehodě na zadní část, ale byla-li oprava provedena dobře, nemělo by to vadit. Údržba byla podle popisu příkladná. Slevíte-li z požadavku na striktní originalitu, ani tenhle či tenhle exemplář by nemusel být špatný.

A máte-li zájem o otevřenou verzi Spyder, tenhle kousek má za sebou jen 6 tisíc kilometrů a vypadá, že je ve skvělé kondici. I v popisu se dozvídáme, že je jako nový. Za 2,6 milionu korun to je lákavá nabídka. Pokud není modrý interiér vaším šálkem capuccina či chcete žluté Lamborghini, tento stroj by mohl být ten pravý.

Větší Murciélago je pochopitelně dražší, také to ve své době byla vlajková loď automobilky Lamborghini. Pod kapotou je vidlicový dvanáctiválec, rovněž atmosféricky plněný, a manuálů existuje docela dost. Zajímavé kousky mohou začínat už u 2,6 milionu korun, jako třeba tenhle krásně oranžový stroj anebo tenhle modrý.

Pokud jste Batman, může vám padnout do oka tenhle černočerný kousek a jdete-li po co nejmenším nájezdu, tento stroj nemá za sebou ani 13 tisíc kilometrů. Jen bude potřeba překousnout - nebo přečalounit - žlutý interiér. Ovšem, všechny tyto stroje patří do první inkarnace Murciélaga, verze LP640 už jsou dražší.

Všechny ale budou dost pravděpodobně růst na ceně, díváme-li se na vývoj u již zmíněného Ferrari 599 GTB Fiorano. S manuálem sice není těchto strojů tak málo, ale stále to jsou rarity a přibývat jich rozhodně nebude. A zůstanou-li v dobrém originálním stavu, za méně než dnes je pravděpodobně za několik let prodávat nebudete. A za těch pár si za volantem užijete věci, které majitelé s nejen automatickým, ale i dost nepovedeným e-gearem nikdy nepoznají...


Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 1 - lambomanuprod gallardo 01Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 2 - lambomanuprod gallardo 02Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 3 - lambomanuprod gallardo 03Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 4 - lambomanuprod gallardo 04Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 5 - lambomanuprod gallardo 05
Tohle Gallardo má možná příliš velká kola, ale i tak by mohlo být zajímavé

Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 6 - lambomanuprod gallardo spyder 01Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 7 - lambomanuprod gallardo spyder 02Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 8 - lambomanuprod gallardo spyder 03Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 9 - lambomanuprod gallardo spyder 04Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 10 - lambomanuprod gallardo spyder 05Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 11 - lambomanuprod gallardo spyder 06Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 12 - lambomanuprod gallardo spyder 07Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 13 - lambomanuprod gallardo spyder 08Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 14 - lambomanuprod gallardo spyder 09Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 15 - lambomanuprod gallardo spyder 10Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 16 - lambomanuprod gallardo spyder 11Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 17 - lambomanuprod gallardo spyder 12Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 18 - lambomanuprod gallardo spyder 13
Modrý interiér nemusí sedět každému, tenhle Spyder je ale jako nový

Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 19 - lambomanuprod murcielago batman 01Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 20 - lambomanuprod murcielago batman 02Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 21 - lambomanuprod murcielago batman 03Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 22 - lambomanuprod murcielago batman 04Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 23 - lambomanuprod murcielago batman 05
Hledáte-li nový Batmobil, právě se na něj možná díváte

Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 24 - lambomanuprod murcielago 01Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 25 - lambomanuprod murcielago 02Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 26 - lambomanuprod murcielago 03Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 27 - lambomanuprod murcielago 04Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 28 - lambomanuprod murcielago 05Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 29 - lambomanuprod murcielago 06Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 30 - lambomanuprod murcielago 07Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 31 - lambomanuprod murcielago 08Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením - 32 - lambomanuprod murcielago 09
Tohle snad až příliš žluté Murciélago má zas velmi málo najeto

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.