Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ceny Golfů TDI po odhalení nástupce rychle klesly, i špičkové verze jsou zajímavé koupě
22.11.2019 | Mirek Mazal
Jsou auta, která si tradičně drží cenu i jako docela staré ojetiny, o Golfu VII TDI to ale momentálně neplatí. Spuštění výroby nové generace a přetrvávající dieselová skepse v Německu zatřásly cenami ojetin.
Volkswagen před měsícem odhalil novou generaci stěžejního modelu Golf. Normálně to znamená jen tolik, že VW může přepočítávat desetitisíce ničím nepodmíněných objednávek zbrusu nového modelu, letos se k tomu ale přidává ještě jeden, u Golfu ne zcela obvyklý jev. Po premiéře novinky totiž začaly rychle klesat ceny starších ročníků dosud aktuální sedmé generace vozu, a to v dieselových verzích.
Jistě se to neděje všude, ale v Německu, tradičně největším odbytišti Golfů všeho druhu, to vzhledem k tamní naftové skepsi nastalo. Nedokážeme si to vysvětlil jinak než tím, že dosavadní majitelé Golfů TDI, které v tamních prodejích sedmé generace jasně převažovaly, vyrazili pro nový model a v bazaru nabídli ten stávající. Německá poptávka po ojetých dieselech je ale relativně nízká, to způsobuje přetlak na straně nabídky a pokles cen vozů z druhé ruky. V Německu tak spadla hodnota tří- až čtyřletých Golfů TDI na polovinu původních cen a netýká se to jen obyčejných verzí. Stejné následky debutu nástupce pocítila výkonnější varianta GTD.
Výborný cestovatel na dlouhé tratě starý čtyři roky tak vychází klidně na 14 989 Eur (388 tisíc Kč). Relativně rychlý, přitom úsporný a pohodlný kombík s manuálem a nájezdem 98 419 kilometrů je lákavé zboží po prvním vlastníkovi. Polovina ceny nového kusu stačí na hnědou metalízu, xenony, litá kola, vyhřívané sedačky, dvouzónovou automatickou klimatizaci a manuál spojený s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 135 kW (184 koní).
Příznivci kompaktnějšího provedení Golfu mohli volit třídveřovou verzi taktéž z roku 2015 s nájezdem 99 950 kilometrů. Trochu akčnější černý hatchback má proti hnědému kombi ještě navíc větší kola, multimediální balíček infotainmentu a o deset centů vyšší cenu 14 999 Eur (388 tisíc Kč). Jeden z nejlepších kompaktů vůbec se stovkou pod osm sekund a spotřebou okolo pěti litrů je za takových cenových podmínek skutečným lákadlem.
Rodinný Golf GTD předposlední generace stojí teď polovinu
O nic horší nejsou německé nabídky třídveřových hatchbacků
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz