Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe

Mizerný dojezd je jednou z největších slabin elektromobilů. Tesla proti tomu chce bojovat rychlonabíječkami i v Evropě, avšak jen pro svá auta, nikoliv pro ostatní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe

26.3.2014 | Marek Bednář | 4 příspěvky

Mizerný dojezd je jednou z největších slabin elektromobilů. Tesla proti tomu chce bojovat rychlonabíječkami i v Evropě, avšak jen pro svá auta, nikoliv pro ostatní.

Němečtí giganti Daimler a Bosch kritizují americkou Teslu, která se rozhodla v Německu postavit síť rychlodobíječek podobnou té, která již funguje ve Spojených státech. Hlavním předmětem kritiky je fakt, že onu síť by mohli z důvodů nekompatibilních přípojek používat jen majitelé vozů značky Tesla. Podle Daimleru a Bosche by měly být podobné sítě nabíječek dostupné všem majitelům elektromobilů bez rozdílu.

"Budoucnost je ve znamení standardizace. Stejně jako v případě benzínových čerpacích stanic, potřebujeme dobíjecí systém, který budou moci využívat auta všech značek. Důvod není jen výrazné snížení nákladů, ale také přívětivost pro zákazníky," komentoval situaci Thomas Weber, šéf vývojového oddělení Daimleru, pro německý Automobilwoche. Ředitel Bosche Volkmar Denner dodal, že "existuje technologie pro celoevropskou síť veřejných nabíječek, jen se musí chtít ji postavit".

Podobné rychlonabíječky nebudou stiženy problémy domácích přípojek, které dnes nejsou navrženy na nabíjení více elektromobilů najednou. Mohly by tak znamenat jakési odlehčení přípojkám doma, pokud by majitelé přijeli s ne zcela prázdnou baterií. Na druhou stranu, dlouhodobý výzkum BMW říká, že veřejné dobíjecí stanice nejsou nutností.

Již v lednu tohoto roku otevřela Tesla ve spolupráci s Deutsche Bahn čtyři rychlodobíjecí stanice mezi Mnichovem a Kolínem. Vozy této značky se zde zvládnou dobít za půl hodiny. V Evropě stojí dalších deset takovýchto nabíječek a ještě letos jich má v Německu několik přibýt.

Třebaže je to jejich síť a mohou si s ní dělat v podstatě co chtějí, snaha Tesly stavět nabíječky jen pro svá auta je obtížněji pochopitelná. Tím spíše, že v Evropě strojů této značky není zrovna hodně a nabíječky exkluzivně pro ně by mohly mít problém se uživit, zatímco prodej elektřiny i vozům jiných značek by mohl návratnost investice vylepšit. Nejspíš by také bylo možné vztyčit více terminálů na každé stanici, z nichž jeden by měl konektor jen pro Teslu a ostatní by měly zásuvky jiné.

Je však také možné, že Tesle nejde o zisk ani o elektrickou mobilitu a že jen chtějí postupovat "jinak", za pomoci nařízení státních či nadstátních vlád. I ve Státech funguje Tesla odlišně od ostatních automobilek, například porušováním zákonů o prodeji automobilů, což se některým státům samozřejmě nelíbí. Zrovna v boji s jednou z největších slabin elektromobilů, mizerným dojezdem, bychom ale čekali spíše snahu o spolupráci, a to i od Tesly.

Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe - 1 - Tesla Model S 2013 nove foto 01Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe - 2 - Tesla Model S 2013 nove foto 02Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe - 3 - Tesla Model S 2013 nove foto 03Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe - 4 - Tesla Model S 2013 nove foto 05Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe - 5 - Tesla Model S 2013 nove foto 04Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe - 6 - Tesla Model S 2013 nove foto 06
Tesla staví v Evropě nabíječky jen pro své vozy, což je předmětem kritiky

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama