Reklama

Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie

Až absurdních podob nabírá letošní evropská motorová apokalypsa. Značka donedávna vyhlášená motory V8 od teď nenabídne pro modely XE a XF víc než benzinový dvoulitr.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie

20.4.2018 | Mirek Mazal | 5 příspěvků

Až absurdních podob nabírá letošní evropská motorová apokalypsa. Značka donedávna vyhlášená motory V8 od teď nenabídne pro modely XE a XF víc než benzinový dvoulitr.

Hromadný exodus nejlepší automobilové techniky v důsledku neústupných předpisů Evropské unie pokračuje ve zběsilém tempu. Nyní se dotkl hned dvou modelů Jaguaru, které přijdou o to nejlepší, co dnes dokážou zákazníkům nabídnout - kompresorem přeplňované šestiválce. Automobilka v krátkém tiskovém prohlášení uvádí, že tento motor se stará v Evropě jen asi o 2 % prodejů všech Jaguarů, a nebude se tak obtěžovat modifikacemi, které by pro novou homologaci a tedy i zachování šestiválců v prodeji byly potřeba.

Redukce nabídky znamená konkrétně konec pro modely Jaguar XE S a XF S, které pohání totožný přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 279 kW (379 koní) při 6 500 ot./min a 450 Nm při 4 500 ot./min. Nejsilnější verze byla v případě XE i XF jedinou opravdu zajímavou motorizací a už tak slabou náplastí na skončivší osmiválce. Teď je rychle následují i „šestihrnky”. „Z obchodního hlediska dává smysl odstranit tyto varianty z prodeje ve Velké Británii i v Evropě,“ řekl k věci mluvčí automobilky. A brzy se očekává oznámení konce šestiválce také SUV F-Pace S, protože používá stejnou techniku.

Přizpůsobit benzínový 3,0 V6 novým pravidlům by jistě bylo možné, platí ale to samé co v jiných případech - pro automobilku jde z hlediska prodejů o okrajovou verzi a nákladné a zdlouhavé úpravy jen pro Evropu ji zkrátka nechtějí obětovat. Šestiválcové Jaguary jinak zůstávají ve výrobě a budou k mání například v USA, kde je nyní tlak na co nejnižší papírovou spotřebu a emise naopak rozvolňován.

Nezbývá tedy nic jiného než jen zaevidovat další plechové oběti nových omezení Evropské unie, která pod tíhou kauzy Dieselgate trvala na jejich zavedení od letošního roku pro všechny vozy v prodeji. Paradoxem je, že šestiválcové diesely v nabídce zůstávají, šestiválcové benziny nikoli. Ty v nabídce nahradí alespoň u modelu XE verze 300 Sport, která používá řadový čtyřválec s turbodmychadlem a má tak vrcholný motor srovnatelný se Škodou Octavia (třebaže tady má výkon až 221 kW neboli 300 koní). Není to absurdní? Přitom větší, silnější a vyváženější šestiválec verze S byl tak dobrý...

Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 1 - Jaguar XE S 2015 prvni test 01Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 2 - Jaguar XE S 2015 prvni test 02Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 3 - Jaguar XE S 2015 prvni test 03Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 4 - Jaguar XE S 2015 prvni test 04Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 5 - Jaguar XE S 2015 prvni test 05Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 6 - Jaguar XE S 2015 prvni test 06Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 7 - Jaguar XE S 2015 prvni test 07Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 8 - Jaguar XE S 2015 prvni test 08Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 9 - Jaguar XE S 2015 prvni test 09Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 10 - Jaguar XE S 2015 prvni test 10Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 11 - Jaguar XE S 2015 prvni test 11Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 12 - Jaguar XE S 2015 prvni test 12Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 13 - Jaguar XE S 2015 prvni test 13Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie - 14 - Jaguar XE S 2015 prvni test 14
Šestiválcový Jaguar XE S působí stále atraktivně, ale je mu to k ničemu, v Evropě končí. To stejné potkalo větší XF a nejspíš se vytratí i F-Pace S. Všichni totiž mají stejný motor, který nesplňuje nejnovější předpisy

Zdroj: Car Throttle

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama