Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Falešný McLaren F1 z Polska není marný: jede 320 km/h, řidič sedí uprostřed
28.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+video) K lepším replikám patří tato polská napodobenina McLarenu F1. Řidič sedí uprostřed, motorem je V8.
Najdou se repliky, které jsou dost mizerné, i takové, které se veskrze povedou. Dost často jsou ty první z oblasti na východ od našich hranic a naopak ty druhé pocházejí ze západu či jihu. Ta dnešní však přijíždí z polského Zabrze, součásti katovické aglomerace. Konstruktér Jacek Mazur se rozhodl si sám postavit McLaren F1.
Oproti většině ostatních replik zde nebylo základem žádné auto, autor si sám svařil trubkový rám a na něj vyrobil karoserii, nečekejte tak uprostřed napříč umístěný dýchavičný šestiválec z Pontiacu Fiero. Motor tohoto stroje je umístěn uprostřed podélně a pohání zadní kola přes manuální převodovku. Je to osmiválec od Audi a vůz s ním údajně zvládne 320 km/h, takže tu bude docela dost výkonu. Brzdy údajně pochází z Mercedesu a i další součástky byly původně určeny pro jiná auta.
Také interiér je do značné míry kopií toho originálního - tedy nikoliv po stránce přístrojového štítu, ale v tom, že řidič sedí uprostřed a po stranách má dva spolujezdce. Jacek Mazur však může naložit ještě jednoho pasažéra menšího vzrůstu, a to na čtvrté sedadlo umístěné za tím řidičovým. Nazývá ho Hammondovým sedadlem podle jednoho z moderátorů britské televizní show Top Gear, které je velkým fanouškem.
Tvůrce za sebou má několik dalších replik, například i Lamborghini Countach, které však vzniklo na základě již zmíněného Pontiacu Fiero. Stavba repliky McLarenu tedy nebyla první, autor ale byl rozhodnut ji postavit od chvíle, kdy F1 poprvé spatřil. Stavba mu zabrala osm let. Svůj stroj by ale za skutečný hypersport nevyměnil - říká, že postavit si vlastní auto a koupit si už hotové je rozdíl.
Repliky nás většinou příliš netěší, protože mívají střeva z úplně jiných aut a celkově se tváří být něčím, čím nejsou. Tohle ale je vůz postavený úplně od základu, třebaže vypadá jako něco jiného. Dokonce tu jsou i zavazadlové prostory před zadními koly. A také má v útrobách skutečně potentní motor, takže musíme smeknout minimálně před autorovým umem, třebaže zadní světla, připomínající ty na zasloužilých Aviích, vypadají humorně...
Polskou repliku od skutečného McLarenu F1 rozeznáte, i tak ale většině jiných aut díky V8 od Audi snadno ujede
Zdroj: Autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 9 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva