Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fiatu se občas i daří. V Brazílii dosáhl rekordních prodejů, trhákem je nové Uno
4.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská automobilka na tom všude není tak špatně, jako v Evropě. Nad vodou jí krom Chrysleru drží i vlastní prodeje v zámoří, kde doslova září.
Evropa zřejmě již automobilce Fiat není zaslíbena. Zatímco totiž na Starém kontinentu značka prodělává každým dnem okolo 350 milionů korun, její americké divizi v podobě Chrysleru se vede na výsost dobře. A špatně na tom za oceánem rozhodně není ani samotná italská firma. Jen o pár tisíc kilometrů jižněji, v Brazílii, totiž Fiat stanovil v loňském roce absolutní prodejní i výrobní rekord za celou svou tamní šestatřicetiletou historii.
Automobilka tento týden prohlásila, že se jí loni povedlo prodat 838 219 osobních i lehkých užitkových vozů, což znamená nárůst o 11,1 procenta oproti roku 2011 a o 10,2 procenta ve srovnání s rokem 2010. V těchto letech se totiž značce povedlo v Brazílii prodat „jen“ 754 276, respektive 760 495 automobilů.
Fiat se navíc může pyšnit i tím, že se dokázal překonat růst brazilského trhu. Zatímco totiž v roce 2011 bylo v zemi prodáno 3 426 920 vozů, loni již tento souhrn činil 3 634 510 kusů. Tedy o 6,1 % více. Italská automobilka tak navýšila svůj podíl na trhu z 22 na 23,1 procenta.
Nejprodávanějšími modely se přitom stalo supermini Uno (jinak Fiat Panda s designem vyhovujícím brazilskému vkusu), kterého se prodalo 255 149 kusů, a Fiat Strada (ověnčený kabátem od Giugiara), jehož se povedlo udat 117 464 exemplářů.
A aby těch pozitiv nebylo málo, zaznamenala značka také své výrobní maximum, když její brazilská továrna v Betimu vyprodukovala 759 000 vozidel. To oproti roku 2011 znamená nárůst o 12,5 procenta.
Pro Fiat by to tedy měla být jasná zpráva, jakým směrem se v roce 2013 vydat. Zvláště, když evropskému trhu se i nadále předpovídá stagnace či pád, zatímco ten americký bude na vzestupu a jih kontinentu nemá být výjimkou.
Fiat Uno je brazilským trhákem. Založen je přitom na evropském modelu Panda, má však styl specifický pro jihoamerickou zemi. Poháněn je pak litrovým nebo 1,4litrovým benzinovým motorem
Fiat Strada je na brazilském trhu již od roku 1996. V průběhu svého šestnáctiletého působení byl již čtyřikrát faceliftován, základní technika a architektura však zůstávají beze změn. Tedy až na modernizaci motorů
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 10 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 11 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
dnes - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva