Reklama

Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil

Nejen software, ale i hardware vozu prozkoumal zjevně velmi šikovný člověk. A Tesle Model 3 zveřejnil spoustu úplně nových informací.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil

26.2.2018 | Mirek Mazal | 10 příspěvků

Nejen software, ale i hardware vozu prozkoumal zjevně velmi šikovný člověk. A Tesle Model 3 zveřejnil spoustu úplně nových informací.

Ačkoliv ohromující čísla o počtu dodaných Tesel Model 3 zákazníkům napříč kontinenty zatím chybí a přinejmenším ještě chvíli chybět budou, o prvních sériových kusech se toho dozvídáme stále více. Objevují se nové a nové zprávy o fungování vozidla v denním provozu, nedočkaví konkurenti rozebírají auta, aby Tesle nahlédli pod sukni, novináři zkouší, kolik opravdu „žere” a zvědaví „ajťáci” lámou její software.

Po stránce mechanické nám toho zatím nejvíce řekl Sandy Munro vlastnící firmu rozebírající auta, který už při zběžném ohledání objevil spoustu kvalitativních i logických nedostatků. Jenže u tohoto auta je to jen jedna s jeho slupek. Moderní vozy mají výkonné počítače a elektromobily, byť se to nemusí zdát, je potřebují také.

Zejména akumulátory jsou velice citlivé na zacházení a je u nich potřeba sledovat spousta parametrů, na jejichž základě je pak proud odebírán a i dodáván. Hacker, který si na internetu říká „Ingineerix”, proto zaměřil svoji pozornost právě na software, konkrétně u palubního systému automobilky, a dostal se do tzv. továrního módu. Tam standardně mají přístup jen zaměstnanci společnosti a skrývá se v něm mnoho zajímavých údajů.

Tovární mód je režim softwaru ve všech vozech Tesly, ve kterém se provádí závěrečné zkoušky před vypuštěním automobilu z továrny. Předprodejní diagnostika v sobě skrývá panel nástrojů ukazující zajímavé informace o hnacích jednotkách. Tesla nám dosud vlastně ani neřekla, jakou přesnou kapacitu mají akumulátory Modelu 3, teď vidíme i to.

V tomto konkrétním voze (číslo se může lišit kus od kusu, pokaždé ale bude podobné) jde o 76 kWh, což je o něco více než tradičně udávaný 74 nebo 75 kWh. Ingineerix ale říká, že tohle je pouze teoretická hodnota, že akumulátor ponechává malou část své kapacity bez využití právě s ohledem na zachování životnosti. 76 kWh tedy ani do tohoto kusu „nenatankujete”, maximum je prý 72,5 kWh, 3,5 zůstává onou rezervou.

Jakési servisní menu pak ukázalo i maximální vybíjecí proud 1 200 A, což je překvapivě vysoké číslo vzhledem k relativně malému akumulátoru Modelu 3. Pro srovnání Model S P100D se 100 kWh baterií nabízí 1 300 A, ale nesmí se zapomenout, že S je vrcholový model, Model 3 je základ. Oněch 1 200 A nelze ani u výkonnější varianty současné „trojky” reálně využít, je takto koncipován pro budoucí výkonnou variantu se dvěma bateriemi a dvěma elektromotory. Ta bude díky tomu moci vysávat energii z obou baterek dostatečně rychle, aby nakrmila oba motory. Slibované dynamičtější provedení Tesly 3 AWD by mohlo dokonce zadní nápravu krmit 800 A a přední 500 A, tvrdí Ingineerix, podle nějž lze i to z palubního software vyčíst.

Tento člověk navíc vůz „neprolezl” jen softwarově, podíval se mu pod kůži i fyzicky. A objevil další zajímavé věci. Hovoří například o velkém otvoru u přední nápravy, připraveném pro onen motor. Prý by se tam vešlo malé dítě nebo by se uvnitř dalo něco pašovat, pokud by někdo měl zájem... Zmiňuje také, že v Model 3 není jediná klasická pojistka, jen ty virtuální. Všiml si, že všechny počítače v autě jsou chlazené kapalinou z hlavního chladícího okruhu a zaskočilo ho použití CFRP (plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny) pro horní rameno přední nápravy. Celkově hodnotí konstrukci Modelu 3 jako chytrou a relativně kvalitní, alespoň v případě zkoumaného, nedávno vyrobeného kusu - dříve viděl horší.

Zdá se tedy, že na Tesle Model 3 je spousta věcí hodných zkoumání a snad i nasledování. A také, že je softwarově či hardwarově připravena na spoustu dalších novinek (třeba i vyhřívaná zadní sedadla, zatím nedostupná). Tesla s ním tedy má nakročeno k úspěchu, zatím jej „jen” nedokáže vyrobit v dostatečném množství a kvalitě. A také při výrobě čehokoli něco vydělat.

Podívejte se níže pro dokreslení na obrázek z továrního módu palubního systému a také na první měření výkonu. Tady Tesla za očekáváními rozhodně nezaostává...

Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 1 - Tesla Model 3 tovarni software a dyno 01
Otisk obrazovky z továrního módu systému Tesly Model 3 ukázal několik zajímavých informací

Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 2 - Tesla Model 3 hack nove informace 01Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 3 - Tesla Model 3 hack nove informace 02Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 4 - Tesla Model 3 hack nove informace 03Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 5 - Tesla Model 3 hack nove informace 04Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 6 - Tesla Model 3 hack nove informace 05Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 7 - Tesla Model 3 hack nove informace 06Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 8 - Tesla Model 3 hack nove informace 07Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 9 - Tesla Model 3 hack nove informace 08Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 10 - Tesla Model 3 hack nove informace 09Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 11 - Tesla Model 3 hack nove informace 10Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 12 - Tesla Model 3 hack nove informace 11Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 13 - Tesla Model 3 hack nove informace 12Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 14 - Tesla Model 3 hack nove informace 13Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 15 - Tesla Model 3 hack nove informace 14Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 16 - Tesla Model 3 hack nove informace 15Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 17 - Tesla Model 3 hack nove informace 16Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 18 - Tesla Model 3 hack nove informace 17Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 19 - Tesla Model 3 hack nove informace 18Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 20 - Tesla Model 3 hack nove informace 19Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 21 - Tesla Model 3 hack nove informace 20Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 22 - Tesla Model 3 hack nove informace 21Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 23 - Tesla Model 3 hack nove informace 22
Podobně zajímavé detaily ukázalo fyzické zkoumání útrob vozu

Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 24 - Tesla Model 3 tovarni software a dyno 02Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 25 - Tesla Model 3 tovarni software a dyno 03Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 26 - Tesla Model 3 tovarni software a dyno 04Hacker se dostal do palubního systému Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil - 27 - Tesla Model 3 tovarni software a dyno 05
Model 3 už má za sebou i první měření výkonu a točivého momentu na válcovém dynamometru

Zdroj: Reddit

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama