-

Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje

Až hrůzu nahání pokus zabrzdit z co nejvyšší rychlosti s Ferrari a Porsche před samým koncem ranveje, za nímž už následuje jen širé moře. Zejména Chris Harris tady ukázal velké srdce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje

14.2.2019 | Petr Prokopec

Až hrůzu nahání pokus zabrzdit z co nejvyšší rychlosti s Ferrari a Porsche před samým koncem ranveje, za nímž už následuje jen širé moře. Zejména Chris Harris tady ukázal velké srdce.

Již jen pár hodin nás dělí od vůbec prvního víkendu, během kterého zamíří na obrazovky hned dvě motoristické show. V pátek bude již tradičně debutovat další díl The Grand Tour, kde se v rámci šesté epizody třetí série dočkáme výletu Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye do Číny. My si ovšem dnes hodláme posvítit hlavně na nedělní debut, tedy na první epizodu šestadvacáté série Top Gearu. Ta bude šita dle klasického formátu, pročež dostaneme test Suzuki Ignis a hvězdného hosta Jamese Marsdena.

Většinu stopáže ale bude okupovat srovnání dvou netypických „kombíků”, jimiž samozřejmě nejsou Škoda Octavia a Hyundai i30 s litrovým tříválcem pod kapotou. Matt LeBlanc zvolil Ferrari GTC4Lusso, zatímco Chris Harris usedl za volant Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Tito dva praktičtí zástupci italské a německé značky se pak zúčastní vskutku zajímavého srovnání, jež spočívá nejprve v dosažení co nejvyšší možné rychlosti a poté v následném brzdění.

Daný úkol na první pohled vypadá jednoduše, zvláště když jako místo klání byla zvolena letištní ranvej. Podstata je ale jinde - smyslem je dosáhnout co nejvyšší rychlosti, tedy zabrzdit na poslední chvíli před koncem ranveje. Ta navíc není zrovna běžná, hned ze tří stran je lemována mořem. Dvojice moderátorů totiž zamířila do norského Molde, kde byla 2 220 metrů dlouhá ranvej vybudována na okraji města na jednom ze šelfů. Nejde tedy zrovna o nejbezpečnější místo na světě, a to ani pro letadla, ani pro automobily.

Pokud by vás zajímalo, kdo toto srovnání vyhraje, pak rovnou můžeme zmínit, že LeBlanc zvládne s Ferrari dosáhnout rychlosti 285 km/h, zatímco Harris se s Porsche rozjede „pouze“ na 265 km/h. Je to však on, kdo více ohromí, neboť Panamera skončí opravdu jen malý kousek od poslední bariérou mezi ranvejí a nepříjemnou koupelí. Je přitom třeba dodat, že Němec je o poznání obéznější než Ital.

Nic bližšího k první epizodě nového Top Gearu nemůžeme dodat, zmínit však lze, že v plném proudu je již natáčení sedmadvacáté série. Té se již LeBlanc nezúčastní, pořad se rozhodl na vlastní přání opustit. Spolu s ním pak byl odejit i Rory Reid, přičemž jejich místa zaujmou Freddie Flintoff a Paddy McGuinness. Ti zatím mnoho nadějí i nadšení nevzbuzují, první zmíněný si pak navíc aktuálně vysloužil další palce dolů.

Flintoff totiž se štábem zamířil do Mansfieldu, kde se zúčastnil rallye napříč centrem města. Přitom usedl za volant Subaru Brat, modifikovaný japonský pick-up ze 70. let minulého století ale zjevně byl nad jeho síly. Při druhém průjezdu tak Flintoff naboural do konstrukce místního tržiště, které poškodil, stejně jako vůz. Ke zraněním ale naštěstí nedošlo, Subaru zůstalo i po nárazu provozuschopné.

K podobným událostem dochází při natáčení motoristických pořadů vcelku pravidelně, ostatně třeba takový Hammond by mohl vyprávět. A to nejen o své nehodě s Rimacem Concept_One, havarovat totiž bude i v nadcházející epizodě The Grand Tour. Ovšem jeho reputace je někde zcela jinde než ta Flintoffova - a dle toho je i jakýkoliv incident vnímán jinak - na jedné straně jako zdroj pobavení, na druhé jako ostuda.

Flintoff tedy míří do Top Gearu s aurou nepříliš schopného řidiče. To není zrovna ideální kompozice pro start nové kariéry. Je tedy dost možné, že se spolu s Paddym McGuinnessem dočká takového odmítnutí a nenávisti, jako svého času Chris Evans. Je přitom otázkou, co by BBC dělala poté - zda poslala Top Gear definitivně k ledu či hledala (další) nové moderátory.


Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 1 - Top Gear S26E01 preview 01Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 2 - Top Gear S26E01 preview 02Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 3 - Top Gear S26E01 preview 03Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 4 - Top Gear S26E01 preview 04Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 5 - Top Gear S26E01 preview 05Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 6 - Top Gear S26E01 preview 06Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 7 - Top Gear S26E01 preview 07Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 8 - Top Gear S26E01 preview 08Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 9 - Top Gear S26E01 preview 09Hvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 10 - Top Gear S26E01 preview Perex altHvězdy Top Gearu ukázaly nervy z ocele, co nejpozději měly zabrzdit z 280 km/h na konci ranveje - 11 - Top Gear S26E01 preview 10
První epizoda nového Top Gearu nám přinese zajímavé srovnání Ferrari GTC4Lusso a Porsche Panamera Turbo Sport Turismo. Níže se pak můžete podívat i na havárii Freddiho Flintoffa, stejně jako na upoutávku na konkurenční The Grand Tour

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše