Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol?

Kiu si automaticky spojíme s motory o objemu okolo 1,6 l a pohonem předních kol. Jak tedy dopadne, když postaví zadokolku s motorem 3,3 V6 biturbo?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol?

1.10.2017 | Marek Bednář | 22 příspěvků

Kiu si automaticky spojíme s motory o objemu okolo 1,6 l a pohonem předních kol. Jak tedy dopadne, když postaví zadokolku s motorem 3,3 V6 biturbo?

Slova „Kia” a „sportovní sedan” se v jedné větě dosud mohla vyskytovat, jen pokud ta věta zněla jako: „Potkal jsem s Kiou sportovní sedan”. A podle toho, jak moc jste pedanti, to může být pravda i dnes . Nový Stinger GT je totiž ve skutečnosti liftback, ale má rozhodně blíž k Alfě Giulia QV než k Octavii RS. A to nejen vzhledem, ale i technikou - stejně jako Giulia QV má V6 twin turbo pod kapotou a pohon zadních kol.

Tohle všechno ale už jistě víte, zejména pokud vás Stinger GT zajímá. Také možná víte, že za vývoj tohoto auta je zodpovědný Albert Biermann, někdejší šéf BMW M, který před nějakou dobou přešel ke značce Hyundai. A pokud je některý vývojář ve sportovních sedanech se zadním pohonem kovaný, dost pravděpodobně pochází z Mnichova nebo Affalterbachu.

Stinger GT na videu níže prohání po klikatých okreskách i po okruhu Randy Pobst, závodní pilot a dnes už i redaktor amerického magazínu Motor Trend. Dozvídáme se, že Stinger GT stojí na platformě K900, která nese i luxusnější Genesis G70. To s sebou bohužel nese poměrně vysokou hmotnost 1 817 kg, pod kapotou se naštěstí skrývá benzínový šestiválec o objemu 3,3l a dvěma turbodmychadly, který nabízí 370 koní a 510 Nm.

Má dost síly na to, aby protočila zadní kola na třetí rychlostní stupeň (z osmi) v nízkých otáčkách. Netrpí příliš velkou prodlevou turbodmychadla a dokáže vůz slušně pohánět i po okruhu, nejen po silnici. I brzdy jsou špičkové, dodalo je Brembo a nevadnou ani na okruhu. Přesto Stinger GT není okruhové auto - je těžký a podvozek je na okruh příliš měkký.

Je to spíš grand tourer, prý je i vzadu dost místa nad hlavou, ač by se to pro linii střechy nemuselo zdát. A kufr je jednak velký a jednak je do něj špičkový přístup díky obrovskému otvoru. Výdechy na bocích auta nejsou falešné, odvádějí vzduch z podběhů kol, a falešné nejsou ani čtyři koncovky výfuku. Bohužel to neplatí o výdeších na kapotě, ty už jsou vážně jen na ozdobu.

Randymu Pobstovi se tohle auto skutečně líbí a to není člověk, který by pochválil kde co. A pokud se přenesete přes fakt, že to je Kia, mohlo by se vám líbit také. Mimo jiné tu můžete ESP úplně vypnout; ne omezit nebo pozastavit, prostě úplně vypnout, a velmi snadno. A pokud se naplní spekulace o tom, že bude v ČR stát okolo 1,2 milionu korun, může idea koupit si slabší a dražší BMW 440i Gran Coupé vypadat jako marnotratnost...

Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol? - 1 - kia stinger gt video mt 01Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol? - 2 - kia stinger gt video mt 02Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol? - 3 - kia stinger gt video mt 03Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol? - 4 - kia stinger gt video mt 04Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol? - 5 - kia stinger gt video mt 05Jak dobrá je ve skutečnosti Kia s motorem V6 biturbo a pohonem zadních kol? - 6 - kia stinger gt video mt 06
Stinger GT je elegantní a na silnici velmi schopný, říká Randy Pobst, který z něj nepochybně dokáže vymáčknout i poslední kapku potenciálu

Zdroj: MotorTrend@YouTube

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 22 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše