K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových

Je to nejtuctovější z tuctových aut, už po dekády nejprodávanější automobil Evropy. Může takový vůz být vzácný? Možná se budete divit, ale může. Tak moc, že dekády po zrodu stojí víc než většina nových modelů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových

14.6.2019 | Petr Prokopec

Je to nejtuctovější z tuctových aut, už po dekády nejprodávanější automobil Evropy. Může takový vůz být vzácný? Možná se budete divit, ale může. Tak moc, že dekády po zrodu stojí víc než většina nových modelů.

Volkswagen Golf je evropský fenomén, prodejně skoro neporazitelný vůz, který si na Starém kontinentu prodaly už desítky milionů lidí. Pokud by se vás tedy někdo ptal na antonymum sousloví „vzácné auto”, spojení „Volkswagen Golf” zní jako dobrá odpověď. Pokud ale patříte mezi početné příznivce tohoto modelu a obzvláště jeho verze GTI, pak jistě víte, že během sedmi generací vznikla celá řada speciálních edic, z nichž některé jsou velmi vzácné.

Mezi všemi dalece vyčnívá extrémní provedení G60 Limited, jehož vzniklo pouze 71 exemplářů. Automobilka pod jejich kapotu napěchovala kompresorem přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec, jehož výkon již v 90. letech činil vskutku působivých 209 koní. Jelikož navíc součástí vylepšení byl také pohon všech kol, GTI zvládlo sprint na stovku za 6,4 sekundy a maximálku 247 km/h. Rázem tak šlo o nejrychlejší vůz Volkswagenu až do příchodu Golfu R32 v roce 2004.

Právě tato dynamika spolu s omezenou produkcí udělaly z verze G60 Limited velmi lákavé a hlavně velmi ceněné zboží. Pokud tedy dnes zatoužíte po jejím vlastnictví, bude zapotřebí nemalého hledání, nemalého přemlouvání a hlavně nemalé platby. A možná ani tak nepochodíte. Tedy za předpokladu, že chcete jen a pouze jeden z oněch 71 kusů. Pokud ale nebudete ve svých požadavcích tak striktní, můžete se o trochu méně působivého výkonu dočkat za mnohem nižší peníze. A co je podstatnější, jeden takový Golf GTI G60 je dokonce na prodej.

Nejde o limitované provedení s pohonem všech kol, místo toho tu máme Golf GTI druhé generace, který byl běžně k dispozici pouze s atmosférickou jedna-osmou. Volkswagen ale v roce 1990 přišel s faceliftem, v jehož rámci nastěhoval motor G60 nejen pod kapotu již zmiňovaného provedení Limited, ale také do skromnějšího provedení GTI G60. Pohonná jednotka však v tu chvíli produkovala „jen“ 160 koní.

Před sebou dnes máme právě GTI G60 z „chovu” italského sběratele, který měl na denní ježdění mnohem obyčejnější vozy. GTI tak od svého vzniku najelo pouze 52 072 kilometrů, což se logicky podepsalo i na velmi zachovalém stavu karoserie, interiéru a techniky. Když si tato fakta dáte dohromady s tím, že jde o jednu z nejméně obvyklých verzích Golfu v celé jeho historii, nepřekvapí, že si jej stávající majitel cení na 27 tisíc Eur (cca 690 tisíc Kč). Tedy na víc než většinu nových Golfů aktuální generace.

Za své peníze dostanete modře lakovanou karoserii, kterou ideálně doplňují litá kola BBS. Nechybí červená obroučka čelní masky či všudypřítomná loga, zatímco uvnitř je možné počítat mimo jiné s funkční klimatizací. Zajímavé pak je, že majitel zmiňuje výkon 171 koní, který by mohl být náznakem tuningu. Nic bližšího ale v tomto ohledu nepadlo, pročež vám možná nezbude nic jiného než tuhle G60 vzít na motorovou brzdu a zjistit, jak se věci skutečně mají. Už cestou tím směrem se za vámi jistě otočí oko nejednoho znalce.


K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 1 - VW Golf GTI G60 na prodej 01K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 2 - VW Golf GTI G60 na prodej 02K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 3 - VW Golf GTI G60 na prodej 03K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 4 - VW Golf GTI G60 na prodej 04K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 5 - VW Golf GTI G60 na prodej 05K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 6 - VW Golf GTI G60 na prodej 06K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 7 - VW Golf GTI G60 na prodej 07K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 8 - VW Golf GTI G60 na prodej 08K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 9 - VW Golf GTI G60 na prodej 09K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 10 - VW Golf GTI G60 na prodej 10K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 11 - VW Golf GTI G60 na prodej 11K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových - 12 - VW Golf GTI G60 na prodej 12
V prodeji se objevil VW Golf GTI G60, na rozdíl od verze Limited však nemá pohon všech kol a výkon klesl z 209 na 160 koní. I tak je to lákavá nabídka výjimečného auta

Zdroj: Tramonti Diffusion

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše