K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře

Podivně tvarovaný sedan nedorazil z jiné galaxie, v tomto konkrétním provedení vznikl na objednávku ruského politika. Současný majitel jej prodává pod cenou, neboť nemá jak vůz udržovat při životě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře

25.6.2019 | Mirek Mazal

Podivně tvarovaný sedan nedorazil z jiné galaxie, v tomto konkrétním provedení vznikl na objednávku ruského politika. Současný majitel jej prodává pod cenou, neboť nemá jak vůz udržovat při životě.

Produkty nejprve sovětského a později ruského automobilového průmyslu byly často založené na kopírování úspěšných modelů zahraniční provenience. Technici se s oblibou inspirovali jinde a pokud zkusili postupovat vlastní cestou, vznikaly automobily jako GAZ-3111.

Středně velký pětidveřový sedan byl vyráběn v letech 1998 až 2002 a pak ještě krátce v roce 2004. Vedení továrny v Nižném Novgorodu se marně pokoušelo oslovit nové zákazníky produkcí moderní Volhy dle nejnovějších standardů, a tak jde navzdory pětileté produkci o docela neobvyklý automobil. Založen byl na vylepšeném podvozku s tuhou poháněnou zadní nápravou, kterou doplnily neokoukané vnější prvky. Exteriér 3111 se od dřívějších modelů lišil nesourodým tvarováním a množstvím kýčovitých chromovaných detailů.

Většinu poháněl ruský motor ZMZ, pár vzácných exemplářů ale dostalo pod kapotu řadový čtyřválec nebo vidlicový osmiválec původem od Toyoty. Dnes před sebou máme právě takový vůz - pohání jej 2,7litrový japonský benzín 3RZ-FE o výkonu 146 koní (107 kW), se kterým dva majitelé za 18 let provozu najeli jen 84 tisíc kilometrů.

Tím prvním byl Viktor Tolokonsky, novosibirský gubernátor z let 2000 do 2010. Po skončení mandátu služební auto odkoupil soukromý vlastník, kterého oslovila neobyčejná konfigurace přinášející nejen japonský motor, ale i kožené čalounění, klimatizaci, elektrické ovládání oken, posilovač řízení, vyhřívané sedačky a litá kola. V kontextu ruské výroby je to okázalá specifikace pro váženou klientelu.

Poptávka po autech byla v době výroby velmi nízká kvůli vysoké ceně, ovšem bývalý vůz politický špičky stojí dnes o mnoho přijatelnějších 699 tisíc rublů (250 tisíc korun českých). Problémem nejsou nehezké tvary, ale vůbec možnost udržovat tohle auto při životě - zoufale chybí dostupné náhradní díly, které jsou pravidelně potřeba.

Na denní ježdění tedy tohle auto nebude, ale uložit GAZ-3111 do garáže a čekat, až si na něj sběratelský trh někdy vzpomene, nepůsobí v tomto případě jako úplně špatný nápad. Vzácné auto se sběratelským potenciálem za čtvrt milionu obvykle nekoupíte.


K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře - 1 - GAZ 3111 2001 prodej foto Rusko 01K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře - 2 - GAZ 3111 2001 prodej foto Rusko 02K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře - 3 - GAZ 3111 2001 prodej foto Rusko 03K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře - 4 - GAZ 3111 2001 prodej foto Rusko 04K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře - 5 - GAZ 3111 2001 prodej foto Rusko 05K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře - 6 - GAZ 3111 2001 prodej foto Rusko 06K mání je vzácný pokus o moderního nástupce Volhy, zemi původu nezapře - 7 - GAZ 3111 2001 prodej foto Rusko 07
Moderní Volha se mezi novými zákazníky neujala a na trhu je dnes vzácností. V této specifikaci dané do značné míry osobou prvního uživatele je to dokonce rarita

Zdroj: Drom

Mirek Mazal

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama