Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit

9.8.2017 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Tohle auto bylo s 475 koní a 700 Nm před 14 léty něco. Co z něj zbylo dnes po takové době provozu a skoro 650 tisících ujetých kilometrech?

Mnoho lidí při nákupu ojetého auta zajímá kilometrový proběh - konkrétně co nejnižší proběh, protože očekávají, že čím méně má auto najeto, tím méně je opotřebované a tím lepší je jeho stav. Je to předpoklad obecně správný, v praxi ale často mylný - je to údržba a způsob používání, co je pro stav auta rozhodující, nikoliv kilometrový proběh. Ovšem, trh reaguje a nabízí auta s co nejnižšími proběhy, i podvodem.

Čas od času ukážeme auto, která na extrémní číslo na tachometru vypadá docela dobře. A zhruba před rokem jsme tu měli Hondu, kterou první a jediný majitel vzal na brzdu a měření komprese po 800 tisících km. Dnes tu máme něco velmi podobného, jen to původně nemělo 205 koní, ale 475 koní a 700 Nm - Mercedes E 55 AMG generace W211 s 402 292 mílemi, tj. 647 626 km na tachometru.

To všechno v rukou jednoho majitele, který se o auto pečlivě staral a jezdil s ním jen do autorizovaného servisu. Dá se tedy předpokládat, že veškerá údržba byla provedena včas a správně. Víme ale, že v autě je původní motor, o převodovce nic takového řečeno není, ale možná to jen autor nepovažoval za důležité říci. Ten člověk si říká Alex Palmeri a tohle auto na brzdu, aby zjistil, jaký má výkon dnes.

Z celkem třech pokusů je podle Palmeriho slov prý nejpřesnější ten poslední, protože při prvních dvou prokluzovala zadní kola. Pro třetí pokus tedy posadili do kufru mechanika (pokud jste si vzpomněli na život s Žigulíkem v zimě, nejste sami), který tvořil vzadu dodatečnou zátěž a prokluzování kol ustalo.

Naměřený výkon na kolech byl 362 hp a 449 lb-ft, tedy evropskými čísly 367 koní (PS) a 609 Nm. U tohoto auta máme prý počítat se ztrátou 18 % v pohonném ústrojí, což dává 448 koní a 743 Nm. Po 14 letech provozu - dané auto bylo vyrobeno v roce 2003 - a téměř 650 tisících najetých kilometrů má tohle auto dokonce víc točivého momentu, než kdysi udával výrobce.

Zpráva je tedy naprosto jasná - hledejte hlavně auto s pečlivou údržbou, nikoliv s co nejnižším kilometrovým proběhem, jakkoli ideální je pochopitelně auto s pečlivou údržbou a co nejméně ujetými kilometry. To první je ale zjevně rozhodující - i v autě, které skoro dojelo na Měsíc a zpátky, zjevně může být ještě opravdu hodně života. Ovšem, celkové náklady na údržbu tady jistě budou ohromné, a to i rozpočítané na jeden rok...

Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit - 1 - Mercedes E 55 AMG W211 647 tkm vykon 01Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit - 2 - Mercedes E 55 AMG W211 647 tkm vykon 02Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit - 3 - Mercedes E 55 AMG W211 647 tkm vykon 03Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit - 4 - Mercedes E 55 AMG W211 647 tkm vykon 04Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit - 5 - Mercedes E 55 AMG W211 647 tkm vykon 05Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit - 6 - Mercedes E 55 AMG W211 647 tkm vykon 06Kolik výkonu má tento Mercedes E 55 AMG po 648 tisících km? Asi se budete divit - 7 - Mercedes E 55 AMG W211 647 tkm vykon 07
Na tomto Mercedesu je skoro 650 tisíc ujetých km místy znát, v motoru to ovšem není. A mechanik tady neodpočívá, je tu jako závaží, aby se neprotáčela kola

Zdroj: LegitStreetCars

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama