Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche

Sériová verze konceptu Misson E si vyšlápne přímo na Teslu S. Jeho dynamika má být použitelná neustále a baterie má doplňovat ještě rychleji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche

20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sériová verze konceptu Misson E si vyšlápne přímo na Teslu S. Jeho dynamika má být použitelná neustále a baterie má doplňovat ještě rychleji.

Nová strategie koncernu VW Group potvrdila očekávané. Tedy že Němci ve snaze přimět svět zapomenout na dieselový skandál budou výrazným způsobem tlačit dopředu elektromobily a hybridy. Do roku 2025 bychom se proto měli dočkat hned 30 novinek, z nichž jednou bude i produkční varianta konceptu Porsche Mission E. Značka z Zuffenhausenu přitom se svým dílem cílí přímo na Teslu model S.

Americký elektrický sedan si za několik málo let našel hodně příznivců. A i když je třeba neustále připomínat, že lví podíl na tom má velmi svérázný model ekonomického fungování Tesly, Porsche by rádo tuto klientelu oslovilo též. I proto německá automobilka již schválila investici ve výši jedné miliardy Eur (cca 27,06 mld. Kč), která souvisí s přestavbou hlavní továrny v Zuffenhausenu a zaměstnáním tisícovky lidí. Výsledek jejich práce by pak měl dorazil někdo okolo roku 2019.

Podle jednoho z techniků Porsche citovaného magazínem Automobile bychom se měli dočkat „něčeho zvláštního“, co bude „opravdové Porsche skrz na skrz“. Navíc máme očekávat „něco zcela odlišného od jakéhokoliv z našich konkurentů“. Je evidentní, že sportovní automobilka si při vývoji své elektrické produkční prvotiny nadmíru věří.

Produkční verze konceptu Mission E by měla profitovat z poznatků získaných při vývoji a nasazení závodního speciálu 919 Hybrid, který již podruhé za sebou vyhrál 24 hodin Le Mans. U elektrického sedanu však nedostaneme přeplňovaný čtyřválec, pouze dva elektromotory, které by u vrcholného provedení měly dávat přibližně 600 koní. Ty by měly vůz poslat z klidu na stovku za méně než 3,5 sekundy.

Čas potřebný na akceleraci je přitom jednou ze zásadních veličin, neboť i přes veškerou snahu Porsche nejspíše nepřekoná Teslu a její Ludicrous Mode, se kterým Model S zvládá danou disciplínu za 2,8 sekundy. Podle citovaného inženýra je však tento režim „pouhé pozlátko. Dva bleskurychlé starty zcela vycucnou baterii. To ovšem nebude případ Porsche Mission E.“

Lze to označit za silácká slova, podle dosavadních zkušeností ale Tesla Model S vážně není schopná svůj výkon trvale využívat. Při někdejším testu na Severní smyčce Nürburgringu se přehřála po třetině kola, což se nestane snad žádnému jinému sériově vyráběnému autu, i „primitivní” Škoda Rapid 1,2 TSI zvládá Nordschleife na hranici možností s nadhledem.

V případě sedanu ze Zuffenhausenu prý bude možné s vozem „ostře zacházet znovu a znovu, aniž by docházelo k přehřátí baterií či řídícího modulu.” Elektrické Porsche má navíc nabídnout i lepší sedadla. Dojezd by se měl pohybovat okolo 500 kilometrů, přičemž Porsche zároveň s vozem pošle do výroby i technologii superrychlého indukčního dobíjení, kdy k dosažení 80procentní kapacity akumulátorů (v případě konceptu nabízejících 95 kWh) vám postačí jen 15 minut.

Dodat pak již můžeme jen tolik, že produkční Mission E by i díky řízení všech čtyř kol a vektorování točivého momentu mělo pokořit Severní smyčku Nürburgringu za méně než 8 minut. Řeč je přitom stále o onom 600koňovém vrcholu, mimo to by ovšem Porsche mělo představit také níže postavené varianty produkující 400 a 500 koní. Pořád jsme ale dva tři roky vzdáleni představení hotového produkčního auta, leccos se tedy může do té doby ještě změnit...


Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 1 - porsche mission e concept ofic 01Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 2 - porsche mission e concept ofic 02Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 3 - porsche mission e concept ofic 03Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 4 - porsche mission e concept ofic 04Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 5 - porsche mission e concept ofic 05Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 6 - porsche mission e concept ofic 06Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 7 - porsche mission e concept ofic 07Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 8 - porsche mission e concept ofic 08Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 9 - porsche mission e concept ofic 09Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 10 - porsche mission e concept ofic 10Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 11 - porsche mission e concept ofic 11Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 12 - porsche mission e concept ofic 12Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 13 - porsche mission e concept ofic 13Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 14 - porsche mission e concept ofic 14Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 15 - porsche mission e concept ofic 15Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 16 - porsche mission e concept ofic 16Ludicrous od Tesly je pozlátko, vycucne baterie za dva starty, říká technik Porsche - 17 - porsche mission e concept ofic 17
Produkční Porsche Mission E si chce vyšlápnout hlavně na Teslu Model S

Zdroj: Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.