Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zaměstnanci Porsche budou pracovat déle a za méně, aby mohli vyrábět Mission E
27.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Alespoň tak novou dohodu odborů se zaměstnavatelem prezentují lidé z Zuffenhausenu. Pracovní týden bude nyní delší a růst mezd se zpomalí.
Porsche bude podle dohody, které dosáhly odbory se zaměstnavatelem ohledně mezd a pracovní doby, vyrábět elektrické auto. To je samo o sobě zajímavé, pozoruhodné jsou ale i detaily oné dohody, která má právě se startem výroby nového modelu, kompletně elektrického sporťáku, souvislost.
Porsche na jeho stavbu zaměstná 1 000 lidí ve své hlavní továrně v Zuffenhausenu, na což vynaloží cca miliardu Eur, tj. cca 27 miliard korun. To je spousta peněz a s ohledem na současnou ekonomickou nerentabilitu elektromobilů se Porsche do takové investice nechtělo. Zaměstnanci ale údajně toužili po tom, aby vyráběli sériové provedení konceptu Mission E. Porsche jim tedy nabídlo, že mohou „ubrat na sobě”, aby něco takového umožnili. A zaměstnanci zastoupeni odbory kupodivu souhlasili.
Nová dohoda tak znamená prodloužení pracovního týdne v továrně v Zuffenhausenu z 34 na 35 hodin a se zpomalením růstu mezd mezi roky 2016 a 2025. Pro leckoho bude takové uskromnění se úsměvné, ale němečtí zaměstnanci nebývají zrovna nenároční. Tato změna alespoň částečně srovná rozdíly mezi poměry zde a v dalších továrnách, kde se staví vozy Porsche, tj. v Lipsku a v Osnabrücku a dovolí Porsche o něco volněji dýchat.
„Zaměstnavatel a zaměstnanci společně došli ke kompromisu, díky kterému bylo rozhodnuto o výrobě Mission E v Zuffenhausenu,” uvedl mluvčí automobilky Porsche. Můžeme se tedy ptát, proč přibudou nová pracovní místa právě v Zuffenhausenu, jsou-li tam mzdové náklady nejvyšší a o jejich snížení bylo nutné jednat. Dost možná za tím ale stojí jen kapacitní důvody - fabrika v Osnabrücku patří Volkswagenu, „jen” se tam montuje Cayman a Cayenne. A rozšíření v Lipsku nejspíš také nebylo snadno schůdné.
Tato dohoda ale ovšem neříká nic o tom, kdy se produkční verze Mission E dostane na silnice. Hovořilo se o roce 2018 a novější zprávy nemáme, takže stále musíme brát za platnou tuto informaci. V té době bude také Tesle Model S šest let, takže by se jí hodil větší facelift, ne-li rovnou nová generace. To ale spíš spekulujeme dle délky životních cyklů aut - zda Tesla něco takového plánuje, nevíme.
Produkční verze Mission E bude určitě mít zrcátka (na snímcích koncept)
Zdroj: Automotive News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
dnes - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejčtenější články
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024 - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
29.3.2024 - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
29.3.2024 - Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
29.3.2024 - Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 21:42 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:31 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus