Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo?
22.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Cena, to je největší problém této legrace. Výměna původního šestiválce za motor 6,2 V8 byla podstatně dražší a náročnější, než majitel předpokládal.
Sledujete-li náš web pravidelně, určitě si pamatujete nejlevnější a nejojetější Porsche 911 Tylera Hoovera. Koupil ho na podzim loňského roku, nějakou dobu s ním jezdil, dokud na okruhu nezničil motor. Následně se rozhodl pro jeho výměnu za osmiválec LS z Chevroletu Corvette, protože to mělo být zhruba stejně drahé jako generálka šestiválce.
Přestavba trvala opravdu dlouho a až koncem července, po zhruba třech měsících, se motor poprvé rozběhl. Koncem srpna jsme psali o tom, co všechno si přestavba vyžádala a i když tehdy vůz ještě nebyl hotový, majitel už svého rozhodnutí litoval. Velkým plusem byl zvuk auta, 6,2 V8 bez tlumičů a katalyzátorů zněla jako bublavý pozdrav Thorův, vůz byl také rychlejší. Celá přestavba, ač teprve na začátku cílové rovinky, ale byla už tehdy příliš komplikovaná.
Dnes je auto hotové. Protože si úřady v Kansasu nepotrpí na emise, výfukový systém nedostal katalyzátory. Tlumiče jsou původní, sériové z 911 996, a výsledný zvuk je docela nuda. Ne že by to byl litrový tříválec, ale oproti tomu, jak tohle auto znělo bez tlumení, je současný, finální zvuk jen velmi slabý vánek. Trochu škoda, ale to jen tak na okraj.
To nejpodstatnější, co nyní k celé přestavbě můžeme dodat, není zvuk auta, nýbrž celkové náklady na tuto legraci. Její náročnost a tedy i nákladnost byla úplně jinde, než Hoover původně předpokládal - ze zhruba 10 tisíc dolarů, které měla přestavba stát, je nakonec přesně 17 043 dolarů, tedy 373 088 korun aktuálním kurzem. To je o hodně více, než kolik činila původní cena celého auta - to Hoover s velkým optimismem koupil za v přepočtu 230 tisíc Kč.
Jen motor, konkrétně GM 6,2 LS2 V8 z bourané Corvette ročníku 2006, stál 4 750 dolarů (104 tisíc korun) včetně dopravy do dílny „automobilového čaroděje”, kde se na Apollo 911 pracovalo. Sada pro přestavbu od firmy Renegade Engineering s klimatizací a elektrickým posilovačem řízení z Priusu přišla na 7 322 dolarů (160 tisíc korun). To je spousta peněz v každém případě, ale je to enormní suma tím spíš, že k sadě nebyly žádné instrukce a že byla natolik nekompletní, že díly, které se musely dokoupit navíc, celkem spolkly dalších 3 867 dolarů (84 700 korun).
85 hodin práce mechanika stálo 3 864 dolarů (84 600 korun), z čehož ale „čaroděj” slevil 1 260 dolarů (27 600 korun) za práci, se kterou mu Hoover pomáhal. 1 500 dolarů (32 800 korun) vynesl prodej zadřeného plochého šestiválce. Výsledek je zmíněných 373 tisíc korun - s původní cenou vozu stál Hoovera tento kousek přes 600 tisíc. To na 911 996 už vůbec není málo.
Generálka původního motoru by byla levnější a zabrala by méně než čtyři měsíce času. I koupě druhého auta s funkčním motorem by přišla levněji... Navíc, všechno není dokonalé. Sériové budíky fungují, až na otáčkoměr, který byl nahrazen snad nejvíc humpoláckým způsobem, který jsme v poslední době viděli. A kompresor klimatizace musíte zapínat manuálně, chcete-li chladný vzduch, tlačítkem v kabině.
Lítosti není divu, Hoover přesto není nešťastný, i když by tutéž eskapádu znovu nepodstoupil. A to je nakonec nejdůležitější - aby se majiteli jeho auto líbilo, ať má v útrobách motor jakýkoliv a ať má svět na něj názor, jaký chce...
Výsledek přestavby není dokonalý a kontroverzní je zcela nesporně. Majiteli se líbí, celá operace ovšem vyšla neúměrně draho
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB