Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mercedes slibuje, že osmiválce udrží v nabídce, navždy. Jsme na to zvědavi
17.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Při současném vývoji se chce dodat: „Nikdy neříkejte navždy.” Šéf vývoje Mercedesu dodává: „Kupte 6,3 V8.”
Mercedes-Benz ve své nabídce zachová osmiválcové motory, ať se emisní regulace budou snažit jich svět zbavit, jak budou chtít. Hovořil o tom dr. Thomas Weber, šéf oddělení výzkumu a vývoje u trojcípé hvězdy, při představení třídy GLC v Austrálii. „Jsme naprosto přesvědčeni, že se navždy budeme držet osmiválců,” odpověděl na otázku bez zaváhání.
To je dobrá zpráva pro všechny petrolheady a fanoušky AMG, protože to bude jistě právě AMG, kde bude osmiválců existovat nejvíc. Jenže to není všechno tak krásné, jak bychom možná chtěli, protože osmiválce budou muset také procházet downsizingem, čtyři litry nemusí být konečná. Také očekávejme větší turba či jinak výkonnější systémy přeplňování. „Styl bude jiný, objem bude jiný. Přijdou větší turbodmychadla, a kam až můžete snížit objem osmiválce? Zatím nevím,” uvedl Weber.
Hovořil také o možnosti přidání elektřiny, ale ne přímo stylem „běžného” plug-in hybridu. Nejde o to, že tenhle způsob sníží normovanou spotřebu nejvíce, ale o to, že je těžký. Ve vozech AMG bychom tak mohli vidět věci jako elektrická turba nebo podobnou elektrickou pomoc, jakou mají vozy Formule 1. „Je tu prostor pro něco, co bude spíš krátkodobě uschovávat energii a přidávat výkon. Právě F1 by tu mohla být modelem. Je to trochu jiné, než koncept silničních hybridů,” pokračoval Weber.
Atmosféricky plněné velkoobjemové motory jsou podle něj nicméně pryč. Je to pochopitelné, protože nejsou schopny nabídnout nižší normovanou spotřebu. Radí nicméně jednu věc, stejnou jako my - kupte si atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou. „6,3 V8? Teď byste si ji měli koupit tak rychle, jak to jen jde,” řekl doslova manažer Mercedesu.
Sympatická slova potvrzující přece jen racionálnější přístup Mercedesu k vývoji nových motorů. Sám Weber nicméně dodává, že budoucnost může přinést cokoliv, a také proto si ani jeho „navždy” nejsme tak jisti. Není to ostatně tak dávno, co lidé od BMW říkali, že „nikdy” nepostaví model divize M s turbomotorem, pokud vůbec znovu postaví nějaké benzinové turbo. Současnou situaci jistě dobře znáte sami...
Downsizing se u osmiválců Mercedesu nemusí zastavit na čtyřech litrech
Kupte ještě atmosférickou 6,3 V8, dokud jsou, říkáme my i šéf výzkumu a vývoje
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB